• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra A 2.5 V6 & Calibra 2.0i

Hij had het erover dat de motor getuned is. Geen idee of dit echt zo is. Als iemand trouwens nog een setje Calibra/Vectra Turbo wielen heeft en wil ruilen met de huidige velgen, laat het mij weten!

Mooie Vectra, alleen de velgen zijn inderdaad niet zo mooi.

En je Kadett ziet er goed uit zo, had het een tijdje niet gevolgd, maar als je het vergelijkt met hoe je 'm kocht, dan is de auto een eind opgeknapt zeg :thumb

Hele nette Vectra qua carrosserie zo te zien in ieder geval. Paar originele waaiervelgen eronder en een nieuwe rand onder de koplampen zou het plaatje af maken! Ik dacht eigenlijk dat een cdx achter ook altijd elektrische ramen had maar kennelijk dus niet. Veel plezier ermee!

Wielen ben ik inderdaad ook geen fan van, maar de auto rijdt heerlijk! En hij heeft inderdaad wat kleine plekjes her en der, maar hij is voor 99,5% roestvrij king:

heb je ook naar de veerschotels gekeken? vectra kwaal. ook in het voorscherm rechts. achter de kunststofplaat. ook zo'n typische roestkwaal

en idd een c25xe met automaat rijd heerlijk

Heb de Vectra nu twee weken, en ik moet zeggen dat het een heerlijke auto is. Heb er nu 1000KM mee gereden, en het rijdt super! Morgen gaat 'ie even naar de Opeldealer om 'm uit te laten lezen, want het motorstoringslampje brandt.

Morgen gaat de Vectra naar de Opeldealer om de klopsensor te laten vervangen. Ben benieuwd hoe de auto dan gaat rijden! Daarnaast ga ik proberen de Vectra en de Kadett morgen te wassen en te poetsen. Zal dan gelijk even foto's maken van beide auto's!

Foto´s:

DSC_07571.png

DSC_0766.png

DSC_0763.png

DSC_0771.png

DSC_0773.png

DSC_0774.png

Weer even een update:

De Kadett moet september weer voor de APK. Heb 'm deze week voor laten keuren en komt er op de koplampen na weer zonder punten doorheen, net als vorig jaar.

Met de Vectra op vakantie geweest en heeft zich zeer goed gehouden! Heerlijke combinatie, V6 en automaat. Voor de Vectra ligt een setje van 5(!) Turbo wielen klaar, welke voorzien moeten worden van nieuwe banden. Deze worden z.s.m. besteld en dan kunnen ze er onder. Uiteraard foto's tegen die tijd!

Nee, deze zijn nog niet gemonteerd. Waarschijnlijk ga ik deze winter schroefpoten laten maken bij Pipo, dan zullen ze waarschijnlijk gemonteerd worden omdat de veerpoten er dan toch onderuit zijn.

Even twee foto's gemaakt van de Vectra met de Turbo velgen en een Megane-onderlip:

DSC_1658.png

DSC_1662.png

Ben er ook achter gekomen dat het originele fabrieksalarm nog werkt!

Terug
Naar boven