• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra A2 naar B204L

potverdikkie dat is gaaf, de steek van de saab is dat 5x110?

laat ik nou ook nog een A vectra hebben, brengt me goeie ideen :vertag

Kijk dat is leuk. Ik heb zelf ook een vectra a2 maar ik heb er een c20let ingebouwd.

En net als die van jou ook een sleeper. Dat zorgt wel voor verbazende blikken bij het stoplicht :agent

Leuke en nette Vectra heb je!!!

Hoop dat ik wat verbazende blikken tref straks.

Want dat was met m'n corsa namelijk wel zo!!!

Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!

Succes met de ombouw rens!

zoals gezegd nog wat foto's van m'n 1ste en 2de dagelijkse auto

m'n allereerste auto

V-maxx verlaagd, powersprint kat en middendemper vervanger, universele einddemper, bumpers vectra A2, mattig motorkap verlenger, A2 achterlichten en kofferbakstrip, 17 inch MAM 7 Nuvo velgen

deze reed ik toto op een lantaarnpaal en is dus helaas niet meer onder ons

toen maar een A2 aangeschaft

deze opnieuw v-maxx verlaagd (deze keer met schokkers), powersprint middendemper vervanger, en Sebring einddemper, en velgen over gezet

verkocht aan andere mensen, maar is helaas ook niet meer onder ons

maargoed, dit is dus precies de reden waarom ik voor een Vectra A gekozen heb

oude tijden herleven weer een beetje alleen zal het dit keer niet om het uiterlijk gaan...

conversie draadboom heb ik ook via Mark.

ik moet zeggen, het ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit, en zeker de moeite waard.

@kadett4x4 wrote:@mantamarkie wrote:Daar ben ik mee bezig een complete ombouwhandleiding! De bedrading is het meeste werk nog wel aan de ombouw, daarvoor heb ik plug and play draadboompjes ondertussen klaar. Ik snap nog steeds niet dat niet meer mensen aan de saab conversie beginnen, hoeveelheid werk valt echt mee en kostentechnisch een stuk interessanter dan een LET ombouw!

Succes met de ombouw rens!

ik zou wel willen, maar heb net het model waar je aan de koets moet slijpen en lassen.

en daar wil ik niet aan beginnen, want dan kijkt het niet orgineel.

kan zo gauw die foto niet meer vinden, maar staat ergens hier.

voor de rest vind ik het een super project :thumbup :thumbup :thumbup

groeten.

Klopt, die foto staat in mijn topic (project saabstra) maar toch denk ik dat het makkelijker kan zonder de hele balk te hoeven verbouwen, beetje aan het neuzen geweest:

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic.php?f=35&t=87345&view=previous" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier zie je toch dat het past zonder de balk te hoeven versmallen, de motorsteun is niet helemaal mijn idee, denk dat je beter een nieuwe bloksteun kan maken zodat het chassis misschien helemaal ongemoeid kan blijven maargoed. Het jeukt alweer bij me het zelf te proberen :jerry

@Rens_Corsa wrote:conversie draadboom heb ik ook via Mark.

ik moet zeggen, het ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit, en zeker de moeite waard.

Bedankt rens! Het heeft heel wat tijd en moeite gekost maar het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf! Post ook een foto als hij in de vectra gemonteerd zit, ben benieuwd waar je hem mooi gaat verstoppen! :kewlpics

Zodra de conversie draadboom erin hangt, maak ik een foto.

Wat beteft de C20LET motoren, gaat het idd om belachelijke prijzen.

Een maat van mij heeft nu een C20LET gereserveerd, nadat we bij 1 adres zijn gaan kijken, 1 iemand hebben gebeld die adverteerde op marktplaats, en nog 1 iemand hebben gebeld die er ook nog 1 had (draaiend te horen enz)

Adres 1 was een leuke blokje om te zien maar HELEMAAL kaal, alleen het draaiend gedeelte met spruitstukken en turbo, maar die wou niet verder zakken met de prijs (ik durf het bijna niet te noemen)

Motor was wel compleet gereviseerd, voorzien van sterkere drijfstangen, maar had 10 jaar stil gelegen.

Toen iemand gebeld, die ook adverteerde, maar verder niks meer mee gedaan.

En als laatste nog iemand gebeld, die er 1 had staan die we nog kunnen horen draaien, en die is gereserveerd.

Maar jongens, gewoon belachelijk wat ze voor z'n motor vragen...

Ik koop voor minder geld een japanse RB26DETT uit een R32 GTR met nog geen 100... op de teller en garantie.

Is toch wel iets meer motor en kwaliteit dan een C20LET :D haha

king:

Lijkt me grappig dat in een manta te bouwen :D

die prijzen gaan indd nergens over

heb een x16xe genomen omdat ie niks kost

en mijn setup is rapper dan de gemiddelde c20xe

vandaag na een lange tijd maar weer iets aan de Vectra gedaan.

namelijk de stuurbekr. verwijdert en er een gewoon stuurhuis voor terug gezet.

over een paar dagen verdwijnt ze de garagebox in en komt ze met de lente weer naar buiten om afgemaakt te worden.

Terug
Naar boven