• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vectra weer TOP!!!!

[rquote=1917252&tid=144414&author=Gts32v6]Klopt idd,heb deze ook al nieuw:o

Gr. Gts32v6[/rquote]

Jij hebt je CIM al vervangen hè..

De garage garage gaat nu eerst de ABS module stekker vervangen, en indien dit het probleem niet wegneemt zal het toch de C.I.m moeten worden denk ik zo, meer smaken zijn er niet.

Volgens mij zit contactslot ook aan de CIM als ik het plaatje zie..

Jij had ook die klachten toch,,,

Ik had eerst stuur met uitroepteken en TC lampje nu komt er vaak knipperend A.B.S lampje bij en auto met bako in toerenteller scherm, storing motormanagement...

ABS knipperd en stuurtje en auto met bako wisseld elkaar af...

NEt een kerstboom maar niet gezellig.

Ik hoop er nu een keer vanaf te komen duurt al te lang, moet wel zeggen een nieuwe chef , brengt ook weer frisse ideeen.

Foto jraaf CIM heeft

opelstuurhoekcim.jpg

Gr

Wat zou het lekker voor ons zijn om dit topic af te sluiten zeg......

Arnold,

Volgens tis zit hier de stuurhoeksensor:

De ABS multistekker (wat is dit?) Zit verwerkt in je motor-kabelboom, en zit hier:

Nogmaals, Stuurbekrachtiging heeft niets te maken met ABS/TC.

Het feit dat alle systemen storing aangeven, moet je mijns inziens systematisch oplossen. Ik denk ook niet dat alle problemen verholpen zijn met het vervangen van 1 stekker.

Zijn er al foutcodes uitgelezen ??

Veel succes, ben benieuwd.

Arnold,

Volgens tis zit hier de stuurhoeksensor:

De ABS multistekker (wat is dit?) Zit verwerkt in je motor-kabelboom, en zit hier:

Nogmaals, Stuurbekrachtiging heeft niets te maken met ABS/TC.

Het feit dat alle systemen storing aangeven, moet je mijns inziens systematisch oplossen. Ik denk ook niet dat alle problemen verholpen zijn met het vervangen van 1 stekker.

Zijn er al foutcodes uitgelezen ??

Veel succes, ben benieuwd.

Verstandig is het nu even af te wachten, vanmorgen hebben ze zelf de foutmelding gehad, (dit is voor een klant altijd wel lekker) en ze hebben die kabel/stekker vervangen (is een Opel bekend probleempje) na dien hebben ze de auto af en toe gestart en probleemloos..

Ze hebben hem nog wel een nachtje gehouden, voor morgen ochtend nog te testen en een stuk te rijden.

Als dit OK is zal hij terug komen hier en wij gaan er verder mee rijden, zijn er weer/o nog problemen krijgen ze hem weer retour, om verder te zoeken.

maar nogmaals de chef zegt dat het voor hun wel bekend is als deze kabel/stekker niet meer goed is er ook weigering van stuurbekrachtiging voorkomt.

Gwoon ff afwachten dus, anders gaan we verder krijgen ze hem weer terug.

Welke foutcodes... ik ben natuurlijk niet bij de auto aanwezig als hij uitgelezen wordt dus die weet ik nie.

Ik heb er een keer naast gezeten en die tech 2 heeft zo'n klein schermpje en hangt aan het stuur dus ik zag er nog geen reet van..

Mij is verteld ook op dit forum dat voor deze problemen met stuurtje en uitroepteken en tc lampje het probleem vaak in de CIM achter het stuur zit, lees ff terug er staan er verschillende bij waar deze al vervangen is.

Misschien zijn het bij mij wel twee problemen, dit zal snel genoeg aan het licht gaan komen dan.

Tevens heb ik op google end gelezen dat de stuurhoeksensor vanaf model 2005 achter het stuurhuis zit, en je compleet de sim vervangen moet, en dat de stuurhoeksensor eerder in het stuurhuis zat waarbij vaan stuurhuis vervangen moet worden..

Misschien zijn er lezers die het zeker weten waar deze zit.

ik heb ff geen tis 200 dus kan het zelf niet even nakijken

[rquote=1896502&tid=144414&author=jraaf][rquote=1893003&tid=144414&author=aapje1963][

De Opel dealer...lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??

Of de Werknemer was niet kundig of?

Kon de optie niet vinden[/rquote]

Dat laatste......:hmmz

:o Wat een verhaal:

Klinkt dramatisch:

Je CIM zit in de stuur kolom, als die een defect heeft ben je zuur. Is een dure reparatie. Apparaat zelf rond de 250 euro en dan hebben ze max 2 uur nodig voor het overzetten. Komt je in de btw dan op rond de 450 euro. Dat je stuurbekrachtiging geen sensor heeft is volgensmij flauwekul. Het lampje wat je krijgt is namelijk de indicatie dat je stuurbekractiging een fout heeft. Meestal is dit de olie stand. Die dingen hebben het euvel nog eens te willen gaan lekken.

Het afstellen van de hoek(stuur)sensor is op de volgende manier zelf te doen:

Auto parkeren met stuur in de midden stand en van contact halen. Polen van de accu af en een kopje koffie drinken. Dan auto op kontact zetten en vervolgens het stuur helemaal naar rechts uitdraaien tot aan de aanslag en dan helemaal naar links tot aan de aanslag. dan terug naar de middenstand. Dan is je sensor gekalibreert. Uitlijnen van de auto is wat anders, dan wil je graag dat je stuur in het midden staat en ze vervolgens de hoek van de wielen ten opzichte van het wegdek en de onderlinge wielen goed stellen. Dit om vreemde slijtage en raar weggedraag te voorkomen. Staat dus in principe los van de stand van je stuur. Je auto kan goed uitgelijnd zijn maar je stuur kan dan nog steeds op half 7 staan.

De reden waarom je lampje uit gaat bij een herstart is omdat dan de auto een soort van reset krijgt. Had ik ook bij een vol DPF. Tijdens een ritje lampje aan, parkeren, herstart, lampje uit. 4 km gereden, lampje weer aan. Heeft ff tijd nodig om alles te meten... ff langs de vod om het oliepijl van je stuurbekrachtiging te laten checken. Kan ook nog zijn dat ie compleet vervangen dient te worden om dat ie te oud/vuil is.

Hierbij een foto van de cim welke direct onder je stuur in de behuizing zit.

Safe driving en succes er mee, Jurgen

IMG_0738.jpg
[/rquote]

Zit nu de stuurhoek sensor, in deze sim of nog elders bv onder bij het stuurhuis..

JE hort daar verschillende meningen over..

Verstandig is het nu even af te wachten, vanmorgen hebben ze zelf de foutmelding gehad, (dit is voor een klant altijd wel lekker) en ze hebben die kabel/stekker vervangen (is een Opel bekend probleempje) na dien hebben ze de auto af en toe gestart en probleemloos..

Ze hebben hem nog wel een nachtje gehouden, voor morgen ochtend nog te testen en een stuk te rijden.

Als dit OK is zal hij terug komen hier en wij gaan er verder mee rijden, zijn er weer/o nog problemen krijgen ze hem weer retour, om verder te zoeken.

maar nogmaals de chef zegt dat het voor hun wel bekend is als deze kabel/stekker niet meer goed is er ook weigering van stuurbekrachtiging voorkomt.

Gwoon ff afwachten dus, anders gaan we verder krijgen ze hem weer terug.

Welke foutcodes... ik ben natuurlijk niet bij de auto aanwezig als hij uitgelezen wordt dus die weet ik nie.

Ik heb er een keer naast gezeten en die tech 2 heeft zo'n klein schermpje en hangt aan het stuur dus ik zag er nog geen reet van..

Mij is verteld ook op dit forum dat voor deze problemen met stuurtje en uitroepteken en tc lampje het probleem vaak in de CIM achter het stuur zit, lees ff terug er staan er verschillende bij waar deze al vervangen is.

Misschien zijn het bij mij wel twee problemen, dit zal snel genoeg aan het licht gaan komen dan.

Tevens heb ik op google end gelezen dat de stuurhoeksensor vanaf model 2005 achter het stuurhuis zit, en je compleet de sim vervangen moet, en dat de stuurhoeksensor eerder in het stuurhuis zat waarbij vaan stuurhuis vervangen moet worden..

Misschien zijn er lezers die het zeker weten waar deze zit.

ik heb ff geen tis 200 dus kan het zelf niet even nakijken

Auto is vanaf dinsdag al bij de dealer..

Net ff contact gehad.. vandaag en morgen wordt er nog getest en eventueel gewerkt, vindt dit eigenlijk wel zo goed, eindelijk uitgebreid testen, dus... zoals het nu staat Zaterdag de leenauto wisselen voor eigen bolide, corsa is leuk, maar mis mijn vec best.

Kortom er wordt aan gewerkt...

Hopelijk is het probleem straks verleden tijd.... zou toch mooi zijn zeg;)

[rquote=1896502&tid=144414&author=jraaf][rquote=1893003&tid=144414&author=aapje1963][

De Opel dealer...lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??

Of de Werknemer was niet kundig of?

Kon de optie niet vinden[/rquote]

Dat laatste......:hmmz

:o Wat een verhaal:

Klinkt dramatisch:

Je CIM zit in de stuur kolom, als die een defect heeft ben je zuur. Is een dure reparatie. Apparaat zelf rond de 250 euro en dan hebben ze max 2 uur nodig voor het overzetten. Komt je in de btw dan op rond de 450 euro. Dat je stuurbekrachtiging geen sensor heeft is volgensmij flauwekul. Het lampje wat je krijgt is namelijk de indicatie dat je stuurbekractiging een fout heeft. Meestal is dit de olie stand. Die dingen hebben het euvel nog eens te willen gaan lekken.

Het afstellen van de hoek(stuur)sensor is op de volgende manier zelf te doen:

Auto parkeren met stuur in de midden stand en van contact halen. Polen van de accu af en een kopje koffie drinken. Dan auto op kontact zetten en vervolgens het stuur helemaal naar rechts uitdraaien tot aan de aanslag en dan helemaal naar links tot aan de aanslag. dan terug naar de middenstand. Dan is je sensor gekalibreert. Uitlijnen van de auto is wat anders, dan wil je graag dat je stuur in het midden staat en ze vervolgens de hoek van de wielen ten opzichte van het wegdek en de onderlinge wielen goed stellen. Dit om vreemde slijtage en raar weggedraag te voorkomen. Staat dus in principe los van de stand van je stuur. Je auto kan goed uitgelijnd zijn maar je stuur kan dan nog steeds op half 7 staan.

De reden waarom je lampje uit gaat bij een herstart is omdat dan de auto een soort van reset krijgt. Had ik ook bij een vol DPF. Tijdens een ritje lampje aan, parkeren, herstart, lampje uit. 4 km gereden, lampje weer aan. Heeft ff tijd nodig om alles te meten... ff langs de vod om het oliepijl van je stuurbekrachtiging te laten checken. Kan ook nog zijn dat ie compleet vervangen dient te worden om dat ie te oud/vuil is.

Hierbij een foto van de cim welke direct onder je stuur in de behuizing zit.

Safe driving en succes er mee, Jurgen

IMG_0738.jpg
[/rquote]

Zit nu de stuurhoek sensor, in deze sim of nog elders bv onder bij het stuurhuis..

JE hort daar verschillende meningen over..

Auto is vanaf dinsdag al bij de dealer..

Net ff contact gehad.. vandaag en morgen wordt er nog getest en eventueel gewerkt, vindt dit eigenlijk wel zo goed, eindelijk uitgebreid testen, dus... zoals het nu staat Zaterdag de leenauto wisselen voor eigen bolide, corsa is leuk, maar mis mijn vec best.

Kortom er wordt aan gewerkt...

Hopelijk is het probleem straks verleden tijd.... zou toch mooi zijn zeg;)

Zeg dat wel GTS....

Zou wel een keer mogen hè maar ik moet zeggen er wordt nu wel werk van gemaakt..

Mij benieuwen straks wat het nu was, ....de abs stekkers of..... meer..

[rquote=1918769&tid=144414&author=Gts32v6]Zou heel mooi zijn dat de vec nu eens eindelijk doet wat hij moet doen:D

Gr. Gts32v6[/rquote]

Dat doet ie ook wel, ondanks foutcodes en waarschuwingslampjes.

Ben ervan overtuigd dat ook deze Vec weer tiptop in orde over de weg zal zoefen.

Wie is sterker, mens of machine ?

Zeg dat wel GTS....

Zou wel een keer mogen hè maar ik moet zeggen er wordt nu wel werk van gemaakt..

Mij benieuwen straks wat het nu was, ....de abs stekkers of..... meer..

Ja inderdaad als hij rijd hij heerlijk...

Maar zullen wel minder stres ritjes worden, als die foutcodes komen slaat toch ongemerkt de stemming om in :fy1:cry

[rquote=1918769&tid=144414&author=Gts32v6]Zou heel mooi zijn dat de vec nu eens eindelijk doet wat hij moet doen:D

Gr. Gts32v6[/rquote]

Dat doet ie ook wel, ondanks foutcodes en waarschuwingslampjes.

Ben ervan overtuigd dat ook deze Vec weer tiptop in orde over de weg zal zoefen.

Wie is sterker, mens of machine ?

Ja inderdaad als hij rijd hij heerlijk...

Maar zullen wel minder stres ritjes worden, als die foutcodes komen slaat toch ongemerkt de stemming om in :fy1:cry

Update garage belde we kunnen hem morgen nog niet ophalen:cry, nog foutmeldingen en ook een andere, Opel Nederland is al geraadpleegd en de garage werkt nu samen met hen.

Ik vroeg hen kan het de CIM niet zijn achter het stuur, ja die gedachte gingen ons ook door het hoofd vertelde de chef maar de foutmeldingen wijzen daar niet op:hmmz, (de foutmeldingen weet ik dus niet)

Maar zo de auto mee geven met nog een melding wilde hij niet, volgens hem en medewerking van Opel Nederland is er nu wat in de software anders gezet, maar de chef wil eerst weer testen..

Moet wel zeggen de spanning stijgt 1 mei Luxemburg...met een test auto? We hebben al een keer afgezegd door auto...en nu?

We hebben fam daar en opa en oma zijn in de 90 en Oma wordt dementerend dus we zouden graag gaan zodat ze de kinderen nog herkend.....

Ik heb de directeur gemaild dat hij maar een oplossing moet bedenken dat wij naar Luxemburg kunnen of met een compleet geteste auto...ook in de practijk dus niet af en toe even starten.

En dit wordt kortdag natuurlijk je wordt er pas weer gewerkt...

En om hem dan terug te hebben en er steeds achter te komen dat er toch tijdens gebruik foutmeldingen optreden....

Dat is wel wat kort dag......

Want of de andere meldingen echt weg zijn moet het dagelijks leven bewijzen ....

Kortom de vreugde is er nog niet echt...

PS de stuurhoeksensor zit inderdaad onder bij het stuurhuis...

Bij modellen met ESP zit het wel in de CIM achter het stuur...

Voor jullie prettige paasdagen, en voor ons wij moeten blijven hopen:wors..

Maar voor mij de laatste OPEL :swear

En dat na zo'n lijst Opels.....

Update garage belde we kunnen hem morgen nog niet ophalen:cry, nog foutmeldingen en ook een andere, Opel Nederland is al geraadpleegd en de garage werkt nu samen met hen.

Ik vroeg hen kan het de CIM niet zijn achter het stuur, ja die gedachte gingen ons ook door het hoofd vertelde de chef maar de foutmeldingen wijzen daar niet op:hmmz, (de foutmeldingen weet ik dus niet)

Maar zo de auto mee geven met nog een melding wilde hij niet, volgens hem en medewerking van Opel Nederland is er nu wat in de software anders gezet, maar de chef wil eerst weer testen..

Moet wel zeggen de spanning stijgt 1 mei Luxemburg...met een test auto? We hebben al een keer afgezegd door auto...en nu?

We hebben fam daar en opa en oma zijn in de 90 en Oma wordt dementerend dus we zouden graag gaan zodat ze de kinderen nog herkend.....

Ik heb de directeur gemaild dat hij maar een oplossing moet bedenken dat wij naar Luxemburg kunnen of met een compleet geteste auto...ook in de practijk dus niet af en toe even starten.

En dit wordt kortdag natuurlijk je wordt er pas weer gewerkt...

En om hem dan terug te hebben en er steeds achter te komen dat er toch tijdens gebruik foutmeldingen optreden....

Dat is wel wat kort dag......

Want of de andere meldingen echt weg zijn moet het dagelijks leven bewijzen ....

Kortom de vreugde is er nog niet echt...

PS de stuurhoeksensor zit inderdaad onder bij het stuurhuis...

Bij modellen met ESP zit het wel in de CIM achter het stuur...

Voor jullie prettige paasdagen, en voor ons wij moeten blijven hopen:wors..

Maar voor mij de laatste OPEL :swear

En dat na zo'n lijst Opels.....

Terug
Naar boven