• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

velgjes fotos UPDATEE

haha dankjewel jongens!!

enig minpunt is dat het stuur blijft trillen ook na het balanceren

had voor al met achter gewisselt en het word wel iets minder. maar is nog steeds irritant!!

velgen zijn recht(zag ik op balanceer apparaat) maar de banden bewegen wel .

ben bang dat ik 2 bandjes moet zoeken. t zijn geloof ik ook nog winterbanden:( das een echte tegenvaller)

heeft iemand miss iets liggen van bandjes? mag gebruikt zijn

195-50-15?

groetjes rickyy king:

Hey Ricky,

Ik lees nu pas je topic man !!!

maare, van harte gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs !!

Heel veel plezierige km toegewenst en houd het veilig op de weg :jerry

Ik wil graag nog even reageren op je benzineverbruik (op gagina 4 meende ik)

Mijn E is 1:14. Dit betreft rijden op het platteland zeg maar.

Ik heb zelf een C1.6NZ blokkie.

Ook ben ik zo door de 1,2 en 3e versnelling heen.

Ik heb altijd ervaren bij zowel mn E als bij mn F dat de 4e en 5e versnelling niet zo snel gaat.

Wel is me opgevallen dat het aantal toeren met 1000 naar beneden gaat als je gaat schakelen van de 3 naar de 4.

Hier verliest hij zn trekkracht is altijd mn idee geweest.

maar zuinig wordt ie er wel door, Mn F op LPG is 1:11 en dat is zeer netjes voor LPG.

Oke, ik zal je topic blijven volgen, heb er nu een "abonnement" op haha.

Hartelijke groet, Rik :)

heej rik das lang geleden ja haha

heb nu voor 100 euro op marktplaats 4 banden zien staat in mijn maat er is zijn anderhalve maand oud.. denk dat ik die ga halen. wil wel normaal en veilig rijden zonder dat mn stuur uit mn handen word geslagen

van de week een ander veerpoot halen voor 25 euro of die wielbout proberen uit te boren .

ik wil die banden.. dan ff overleggen en als hij dan niet trilt gaan de originele velgen te koop en dan hopen dat ik die auto lang mag rijden

lijk wel alsof ik onzichtbaar ben ik de buurt hier. er word gewoon doorgereden als ik van rechts kom :swear zou het zonde vinden als ze hem in elkaar douwen:( :jerry maar goed

wat vind je van de velgen rik? :D

haha

gr ricky

Hoop dat je het met andere banden het trillen kan oplossen......

Heb het zelf niet gehad maar een (oud) klasgenoot van mij wel. Met zijn 4en in een nissan micra (tweede type) van EHV naar helmond....met een gangetje van 150 (harder ging ie nie).....stuur trilde als een gek, net als het dashboard en eigelijk de rest van de auto ook.....wij lachen maarja is wel irritant als dat altijd zo is..... Paar weken later nieuwe banden eronder en geballanceerd en toen was het over.

Dus hoop dat je het oplost.....

klopt weet bijna zeker dat het de banden zijn,

als ik ze omgooi is het al de helft minder.

wielbout links voor is afgebroken. zou idd kunnen dat hij daardoor trilt maar de hoofdzaak lijkt mij de banden heb de 3 overige bouten goed vast gezet en alle velgen hebben hun centreer ringen erop zitten

velgen zijn recht had er een zonder band op het balanceerapparaat laten draaien en er was nul slingering dusja

hoop idd dat het opgelost word.

btw ff nadenken of ik hem ook zal uitlijnen zeker als er een andere veerpoot onder moet al ga ik zelf eerst proberen die bout uit te boren hoor!

uitlijnen kost hier in roosendaal 43 euro incl btw mijn stuur staat naar rechts en de auto trekt iets naar rechts dusja,, is om over na te denken (A)

groetuuh :jerry

hij staat idd te koop ja!

maar dat wil niet zeggen dat ik er vanaf wil

mocht ik een leuk bod krijgen en hij gaat naar een goede eigenaar dan wil ik verkoop wel overwegen ja

geintreseert dan? :jerry

@rickykadett wrote:hij staat idd te koop ja!

maar dat wil niet zeggen dat ik er vanaf wil

mocht ik een leuk bod krijgen en hij gaat naar een goede eigenaar dan wil ik verkoop wel overwegen ja

geintreseert dan? :jerry

Ja ??

Staat jouw auto te koop ??

Rik :shock:

@ rik

haha jhaa meestal staat bij mij alles te koop

de muziek ook maar dat is alleen maar om miss een winst te maken:P

maar ik wil er niet van af hoor haha !! vind hem veel ste leuk :D

nie bang zijn dak hem weg doe hoor :jerry

ricky king:

je hebt net je rijbewijs.

als ik jou was zou ik nog jaartje er mee rijden en dan pas verkopen.

dan heb je al stuk meer ervaring opgedaan. en zou je misschien een auto met grotere motor rijden.

voor hoeveel heb je hem eigenlijk te koop staan

ik zeg al dat ik hem niet zo 1 2 3 wil verkopen ! haha rustig:P

gewoon bieden heb geen vraagprijs,

btw die velgen zijn er weer vanaf en staan te koop

trillen is er ver uit alleen als je met 2 man in de auto zit lopen de velgen aan in de wielkast echt in de wielbak zelf:( dat is niet de bedoeling,

ik zal ze bij opelforum marktplaats ook te koop zetten

het zijn in ieder geval leuke velgjes met nu 4 nieuwe goodyear banden 195-50-15

zijn 1.5 maand oud

velgen zijn gebalanceert

alleen op sommige plekken laat de blankelak een beetje los.. dit zie je alleen als je echt dichtbij kijkt

fotos volgen

ricky:)

Jammer, de veldjes stonden er leuk onder....nu opzoek naar andere of gewoon de oude staal erop met eventueel andere wieldoppen?

tja heb nu die wieldoppen er weer op

maar ben benieuwd als ik die velgen gewoon mooi zilver maak of dat ook mooi is.. nu zit er een beetje roest op en dat is gewoon lelijk

ricky king:

anders kijken voor een leuk 14 inch setje, denk dat als je ze zilver spuit het minder mooi staat als deze velgen....

Deze staan er heel mooi bij en zijn nog wel te krijgen:

jq0xw8.jpg

o03ytg.jpg

Rik :)

haha rik die velgen heb ik ook, alleen zien die er zoo uit :P

2m31lyd.jpg

naafkapjes zijn wel netjes hoor, staan nie op de foto

maar ik kijk wel wat ik doe, setje wieldoppen kan ook veel doen

gewoon dat setje staal van foto's gebruiken.

band afplakken en ontvetten en stuiten. dan zien ze er weer even strak uit.

en ondertussen naar een geschikt setje velgen zoeken.

zoo,

vandaag de kadett eens gewassen. laatste tijd niks bijzonders gedaan.

jesus wat rijd hij zuinig zeg, dat is wel een voordeel!.

ik heb hem in ieder geval op marktplaats gezet maar hoop echter niet dat ze er snel voor komen.,. wil zoiezo de meeting nog meerijden 22 april :jerry haha

moet natuurlijk ook wel een serieus bod voor komen, anders blijf ik er lekker zelf van genieten !! en wees niet bang, t zal echt wel een opeltje blijven :D

hier de marktplaats site http://auto.marktplaats.nl/opel/550...88KoQMeIujSMYufX8Z2ie8&complete_editing=1" onclick="window.open(this.href);return false;

vandaag wezen kijken naar een opel astra bertone. gaaf ding alleen het cabriodak is electrisch en ik heb het niet zo op electrisch,,

kadett staat nu officieel te koop. omdat mn polsklachten echt erger worden, daarom zoek ik er een met stuurbekrachtiging.

heeft een gsi altijd stuurbekrachtiging? maak niet uit wat voor een

hier de advertentie

http://auto.marktplaats.nl/opel/550...88KoQMeIujSMYufX8Z2ie8&complete_editing=1" onclick="window.open(this.href);return false;

gr ricky

Terug
Naar boven