• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

verbruik astra f

ik heb vandaag 20 km gereden auto geparkeerd motor laten lopen.

draai de dop van koelvloeistof tank los en steek mijn vinger er in en echt koud alle slangen verder warm tot heet aan toe.

radiateur heet kachel goed heet.

nu het volgende dop er af laten iets extra toeren draaien temp loopt dan tot klein e 105 graden dan gaat ie even serculeren en stijgt de vloei stof en komt er warme kv in dan slaat de fan aan zakt de temp onder de honderd stop weer met rondpompen

hebt ff rond gevraagt zou de termostaat dicht blijven en boven honder pas stukje open gaan kan dit? en moet bij vervangen van de 1.6 szr de distribute der echt af ?en kan dit ook invloed hebben op de brandstof verbruik

alvat bedankt

en hoe bediel je imitatie kat

beetje makkelijk te vervangen? zag dat ie vlak achter distributie zat voor de rest fijne auto heb hem net 4 week trouwnes weet je toevallig van deze motor ook welke kopbouten origineel zijn die 6 kant of de tork volgens mij is ori 6 kant

beetje makkelijk te vervangen? zag dat ie vlak achter distributie zat voor de rest fijne auto heb hem net 4 week trouwnes weet je toevallig van deze motor ook welke kopbouten origineel zijn die 6 kant of de tork volgens mij is ori 6 kant

SZR kan ook torkx oriigneel zijn.

Mijn X14SZ hat ook origineel torkx

Nokkenaswiel moet los om de thermosstaat te vervangen.

je kan evt alles mee pakken gelijk.

Distri waterpomp en looprol.

Willem

SZR kan ook torkx oriigneel zijn.

Mijn X14SZ hat ook origineel torkx

Nokkenaswiel moet los om de thermosstaat te vervangen.

je kan evt alles mee pakken gelijk.

Distri waterpomp en looprol.

Willem

oke dacht ik ook al enig idee van de kosten had van der molen gebeld kreeg 1 van magazijn die wist het niet eens hoe of wat en kwam alleen met een paar ex btw bedragen en weet nog niets hahaha maar als ik het goed heb gaat het dus om pomp thermostaat , ditribute riem en als het goed is een spanrol nog iets vergeten???

oke dacht ik ook al enig idee van de kosten had van der molen gebeld kreeg 1 van magazijn die wist het niet eens hoe of wat en kwam alleen met een paar ex btw bedragen en weet nog niets hahaha maar als ik het goed heb gaat het dus om pomp thermostaat , ditribute riem en als het goed is een spanrol nog iets vergeten???

[rquote=1863262&tid=142242&author=Kadettgek]Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8

van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.[/rquote] toch raar vind ik hij loopt ver der echt super mooi alleen hoog verbruik en op snelweg tot 130 goed en dan erg traag na 140 145 en houd het zoon beetje op en heb dan echt een trechter in de tank terwijl ik vroeger net zoon astra f tailgate heb gehad van 1992 met een c14nz blokje die makkelijk 160 reed en dan viel verbruik wel mee alleen die was verlaagt kat tussen weg en sport demper met sportfilter en toch zuiniger

[rquote=1863262&tid=142242&author=Kadettgek]Mijn station x1.6szr automaat loopt op vrijwel alleen snelwegkilometers met 120km/h 1:11.8

van de snelweg af rijd ik heel erg rustig omdat de auto anders inderdaad zuipt als een dolle.[/rquote] toch raar vind ik hij loopt ver der echt super mooi alleen hoog verbruik en op snelweg tot 130 goed en dan erg traag na 140 145 en houd het zoon beetje op en heb dan echt een trechter in de tank terwijl ik vroeger net zoon astra f tailgate heb gehad van 1992 met een c14nz blokje die makkelijk 160 reed en dan viel verbruik wel mee alleen die was verlaagt kat tussen weg en sport demper met sportfilter en toch zuiniger

oke het werk kan ik zelf doen das geen probleem alleen heb het liefst wel eerst alle onderdelen namelijk en heb zo geen handleiding welke dingen er inzitten zoals looprolspanrol enz van 1400 en corsa heb ik het vaak genoeg gedaan kort geleden nog van die van mijn broertje een corsa A ui85 met een 12st blokje

oke het werk kan ik zelf doen das geen probleem alleen heb het liefst wel eerst alle onderdelen namelijk en heb zo geen handleiding welke dingen er inzitten zoals looprolspanrol enz van 1400 en corsa heb ik het vaak genoeg gedaan kort geleden nog van die van mijn broertje een corsa A ui85 met een 12st blokje

thx zodra ik het spul heb zal ik het er onder zetten en met die oudjes bedoel ik de distributie riem vervangen hahaha .

maar heb jij toevalig idee voor hoger brandstof verbruik heb nu 230 km gereden hoofd zakelijk ringweg en 100 km wegen en ben halve tank kwijt ik ga hem deze week denk ik nog leeg rijden neem jerry can mee weet ik precies hoeveel km ik kan rijden want wie weet geeft de meter anders aan ik dacht dat ik 42 liter tank had en nu is het dus 52 liter klopt he lampje ging branden van brandstof nog ff door gereden toen volgegooid en ging der maar 38 liter in :D:D

thx zodra ik het spul heb zal ik het er onder zetten en met die oudjes bedoel ik de distributie riem vervangen hahaha .

maar heb jij toevalig idee voor hoger brandstof verbruik heb nu 230 km gereden hoofd zakelijk ringweg en 100 km wegen en ben halve tank kwijt ik ga hem deze week denk ik nog leeg rijden neem jerry can mee weet ik precies hoeveel km ik kan rijden want wie weet geeft de meter anders aan ik dacht dat ik 42 liter tank had en nu is het dus 52 liter klopt he lampje ging branden van brandstof nog ff door gereden toen volgegooid en ging der maar 38 liter in :D:D

Terug
Naar boven