• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Verlagen d.m.v. veren

dat van die ruimte voor/achter klopt, zelfde bij de astra f

achter heb ik de veren er nog niet onder zitten

deze ga ik voorzien aan beide zijden van een stukkie tuinslang

zodat hij achter maar iets van 1,5 a 2cm zakt

ik heb het niet voor de looks gedaan maar strakkere wegligging, en geen gewaggel meer :D

en kan nu zelfs harder over de drempels :D

dat van die ruimte voor/achter klopt, zelfde bij de astra f

achter heb ik de veren er nog niet onder zitten

deze ga ik voorzien aan beide zijden van een stukkie tuinslang

zodat hij achter maar iets van 1,5 a 2cm zakt

ik heb het niet voor de looks gedaan maar strakkere wegligging, en geen gewaggel meer :D

en kan nu zelfs harder over de drempels :D

mooi issie zeker, maar dat zijn alle G's in mijn ogen.. echt prachtig worden ze pas als alles is mee gespoten :jerry

mooi issie zeker, maar dat zijn alle G's in mijn ogen.. echt prachtig worden ze pas als alles is mee gespoten :jerry

Klopt, vanwege de "ongelijke verlaging voor-achter" heb ik zelf berekend aan de voorzijde +/- 3 tot 3,5 cm. speling te hebben na de verlaging. Aan de achterzijde +/- 3,5 tot 4cm. speling na de verlaging.

Aan de voorzijde komt de velg + band BUITEN de wielkastrand, aan de achterzijde komt de velg + band ONDER de wielkastrand. Dus NIET BINNEN, maar ONDER. Dus kan in theorie NET, met inachtneming van inzakken van wat stuggere verlagingsveren.

Dus in theorie: voor het zicht een zeer nette verlaging. En wanneer ik goed rekening houdt met drempels hier in Nederland, moet het ook NET kunnen.

We zullen het in de praktijk meemaken. Mijn bevindingen post ik hier.

Iemand nog tips wat betreft de bandenspanning, gezien bovenstaande feiten?

Klopt, vanwege de "ongelijke verlaging voor-achter" heb ik zelf berekend aan de voorzijde +/- 3 tot 3,5 cm. speling te hebben na de verlaging. Aan de achterzijde +/- 3,5 tot 4cm. speling na de verlaging.

Aan de voorzijde komt de velg + band BUITEN de wielkastrand, aan de achterzijde komt de velg + band ONDER de wielkastrand. Dus NIET BINNEN, maar ONDER. Dus kan in theorie NET, met inachtneming van inzakken van wat stuggere verlagingsveren.

Dus in theorie: voor het zicht een zeer nette verlaging. En wanneer ik goed rekening houdt met drempels hier in Nederland, moet het ook NET kunnen.

We zullen het in de praktijk meemaken. Mijn bevindingen post ik hier.

Iemand nog tips wat betreft de bandenspanning, gezien bovenstaande feiten?

Nu ga ik wel denken dat ik ermee weg kom. 3cm. verlaging heb ik het dan over.

Gewoon zachtjes over de drempel dan maar... :ass

Misschien moet ik het maar wagen?

Thanks alvast people!

Nu ga ik wel denken dat ik ermee weg kom. 3cm. verlaging heb ik het dan over.

Gewoon zachtjes over de drempel dan maar... :ass

Misschien moet ik het maar wagen?

Thanks alvast people!

Nu krijgen jullie een beter beeld van wat ik bedoel:

Voor het mooie: de wielkast achter heeft wat minder ruimte ertussen (optisch) en de wielkast voor wat minder ruimte (optisch)

Dus dan zou straks alles strak zijn.

Terug
Naar boven