• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Geel geel geel :wub :wors

De mooiste kleur voor een A Manta :thumb

JAAA! en dan vooral citrusgeel :jerry

Nette Manta zo! Alweer A Manta van een jong volwassen, komt goed hier in deze buurt:)

Ook welkom hier op het forum,

mooie orginele Manta GT/E, volgens mij signaal geel?

Alleen zou ik ook de achterlichten weer origineel maken.

Vroeger waren er zelfs Manta's met 6 van die achterlichten.

Wist je trouwens dat er ook een GT/E-topic is?

mooie gte stond ook ergens bij een bedrijf te koop in almelo voor veel teveel geld hoop niet dat je dat er voor betaald hebt msaar heeft ook een flinke tijd tekoop gestaan

heb d,r veel rij plezier van :thumbup

hoop dat je hem weer zoveel mogelijk orig maakt :D

Ook welkom hier op het forum,

mooie orginele Manta GT/E, volgens mij signaal geel?

Alleen zou ik ook de achterlichten weer origineel maken.

Vroeger waren er zelfs Manta's met 6 van die achterlichten.

Wist je trouwens dat er ook een GT/E-topic is?

@Kermitkiller wrote:mooie gte stond ook ergens bij een bedrijf te koop in almelo voor veel teveel geld hoop niet dat je dat er voor betaald hebt msaar heeft ook een flinke tijd tekoop gestaan

Bij Schippers ja, heb ik ook nog naar gekeken... maar te duur. Nice car 'though!!!!

mooie gte stond ook ergens bij een bedrijf te koop in almelo voor veel teveel geld hoop niet dat je dat er voor betaald hebt msaar heeft ook een flinke tijd tekoop gestaan

Met al dat mooie spul onder de motorkap moet natuurlijk het vieze hoekje ook even opgeknapt worden, en de accubak word onder handen genomen.

Foto0111.jpg

Foto0121.jpg

Even uitslijpen nog, dan een plaat erin lassen gelijks met het schuine gedeelte, en de accu mooi achterin :)

Foto0122.jpg

@Kermitkiller wrote:mooie gte stond ook ergens bij een bedrijf te koop in almelo voor veel teveel geld hoop niet dat je dat er voor betaald hebt msaar heeft ook een flinke tijd tekoop gestaan

Bij Schippers ja, heb ik ook nog naar gekeken... maar te duur. Nice car 'though!!!!

heren, bedankt voor jullie enthousiasme!

Jaah dat klopt deze komt van almelo af, heb er alleen dus egt nii voor betaald wat deze beste man er daar voor wou hebben hahah.

de auto is signaal-geel inderdaad, met kleurcode 445. Qua orgineel maken gaat niet helemaal lukken want er ligt inderdaad een 2.4 in met dubbele webers en het interieur is niet meer het orginele, voor zover ik weet de rest van de auto wel helemaal inclusief een 3.18 achteras :angel .

Verder ben ik nog van plan een 5bak eronder te plaatsen ivm de hoge toeren van me nieuwe gereviseerde motor :wub . Ik weet alleen nog niet zo heel veel van de manta om te bepalen wat ik er precies aan moet doen om dit passend te maken, dus als mensen mij hiermee willen helpen heel graag! Ik heb inmiddels besloten om mijn accu achter in de kofferbak te maken en mijn accubak voor te fatsoeneren zodat dit nooit meer kan roesten. heb de complete kabelboom er momenteel uit liggen, mooie nieuwe zekeringhouder van me werk overgehouden dus die kan er straks in :D.

Omdat ik hem toch voor dagelijks ga gebruiken toch maar xenon erin gebouwt ook zodat ik savonds toch nog wel wat kan zien hahah.

Wat de achterlichten betreft, ik heb helemaal geen kabel oid lopen voor mijn achteruitrij lichten, niet naar de achterlichten en ook niet op de bak, dus heb geen idee of dit door de vorige eigenaar zo is aangepast of dat dit zo hoort.

Met al dat mooie spul onder de motorkap moet natuurlijk het vieze hoekje ook even opgeknapt worden, en de accubak word onder handen genomen.

Foto0111.jpg

Foto0121.jpg

Even uitslijpen nog, dan een plaat erin lassen gelijks met het schuine gedeelte, en de accu mooi achterin :)

Foto0122.jpg

heren, bedankt voor jullie enthousiasme!

Jaah dat klopt deze komt van almelo af, heb er alleen dus egt nii voor betaald wat deze beste man er daar voor wou hebben hahah.

de auto is signaal-geel inderdaad, met kleurcode 445. Qua orgineel maken gaat niet helemaal lukken want er ligt inderdaad een 2.4 in met dubbele webers en het interieur is niet meer het orginele, voor zover ik weet de rest van de auto wel helemaal inclusief een 3.18 achteras :angel .

Verder ben ik nog van plan een 5bak eronder te plaatsen ivm de hoge toeren van me nieuwe gereviseerde motor :wub . Ik weet alleen nog niet zo heel veel van de manta om te bepalen wat ik er precies aan moet doen om dit passend te maken, dus als mensen mij hiermee willen helpen heel graag! Ik heb inmiddels besloten om mijn accu achter in de kofferbak te maken en mijn accubak voor te fatsoeneren zodat dit nooit meer kan roesten. heb de complete kabelboom er momenteel uit liggen, mooie nieuwe zekeringhouder van me werk overgehouden dus die kan er straks in :D.

Omdat ik hem toch voor dagelijks ga gebruiken toch maar xenon erin gebouwt ook zodat ik savonds toch nog wel wat kan zien hahah.

Wat de achterlichten betreft, ik heb helemaal geen kabel oid lopen voor mijn achteruitrij lichten, niet naar de achterlichten en ook niet op de bak, dus heb geen idee of dit door de vorige eigenaar zo is aangepast of dat dit zo hoort.

Ook wat foto's van me gereviseerde 2.4

Met beste kwaliteit overdruk ventiel op de oliepomp van Risse-motorsport

Foto0108.jpg

2.4 in de kleppendeksel moet nog even opnieuw geel :)

Foto0107.jpg

De nieuwe webers :wub

DSC02087.jpg

Ook wat foto's van me gereviseerde 2.4

Met beste kwaliteit overdruk ventiel op de oliepomp van Risse-motorsport

Foto0108.jpg

2.4 in de kleppendeksel moet nog even opnieuw geel :)

Foto0107.jpg

De nieuwe webers :wub

DSC02087.jpg

Met zon 2.4 moet je natuurlijk ook de remmen goed nakijken. ofwel gewoon alles nieuw :)

Mooie nieuwe remleidingen

Foto0119.jpg

Schijven nieuw met nieuwe lagering

Foto0115.jpg

En dan de klauwen compleet onder handen genomen

Foto0117.jpg

Terug
Naar boven