• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Voorstellen :) Restauratie manta A GT/E

Nog helemaal high vn de thinner nog even snel deze 2 fotoos plaatsen van de geschilderde binnenkant :D

Foto0161.jpg

Foto0160.jpg

Zo weer een week verder en heel wat gesleutel en we hebben de vooras eronder geschroeft! ziet er super uit zo :D

Foto0162.jpg

Foto0163.jpg

Heb verder de versnellingsbak ook alvast maar even gespoten. duurt nog wel even voordat deze erweer onder kan! nu ligt namelijk me achteras eronderuit :P

Foto0164.jpg

Foto0169.jpg

Foto0170.jpg

Zo weer een week verder en heel wat gesleutel en we hebben de vooras eronder geschroeft! ziet er super uit zo :D

Foto0162.jpg

Foto0163.jpg

Heb verder de versnellingsbak ook alvast maar even gespoten. duurt nog wel even voordat deze erweer onder kan! nu ligt namelijk me achteras eronderuit :P

Foto0164.jpg

Foto0169.jpg

Foto0170.jpg

Motorruimte is nu zover klaar, heb maar alvast de rembekrachtiger gemonteerd en zo langzaam aan de rest van de accesoires die er nog in moeten op de motor na gaan deze week er nog in.

Foto0165.jpg

En gister me nieuwe uitlaat binnen gekregen van friedrich motorsport.... compleet RVS spullekee :wub

Foto0166.jpg

Motorruimte is nu zover klaar, heb maar alvast de rembekrachtiger gemonteerd en zo langzaam aan de rest van de accesoires die er nog in moeten op de motor na gaan deze week er nog in.

Foto0165.jpg

En gister me nieuwe uitlaat binnen gekregen van friedrich motorsport.... compleet RVS spullekee :wub

Foto0166.jpg

Puik wagentje, en de rvs pijp mag er ook wezen zeg :wub .

Draai het deksel eens achter de achteras weg, er hoort origineel een sper in te zitten met een 3"18 eindoverbrenging.

Puik wagentje, en de rvs pijp mag er ook wezen zeg :wub .

Draai het deksel eens achter de achteras weg, er hoort origineel een sper in te zitten met een 3"18 eindoverbrenging.

jah die pijp is egt superr :wub

ik heb de deksel er al af gehad, maar alleen maar naar de vertanding gekeken zover nog. is inderdaad 3.18 :D zal morgen wel eens een foto ervan knippen als ik terug kom van me werk!

jah die pijp is egt superr :wub

ik heb de deksel er al af gehad, maar alleen maar naar de vertanding gekeken zover nog. is inderdaad 3.18 :D zal morgen wel eens een foto ervan knippen als ik terug kom van me werk!

@Manta 24V wrote:Puik wagentje, en de rvs pijp mag er ook wezen zeg :wub .

fout danny :( 3.18 klopt wel maar orig sper niet tenminste niet bij een orig nederlandse GTE dat was optie net als bij een SR daar was ook een speras optie heeft hij er wel eentje dan is die besteld als optie bij de dealer en heeft die geluk of is er later ondergeplaatst

nederlanders waren vroeger net als nu te zuinig :thumbdown om dure opties te bestellen duitsers daarintegen hadden deze opties er meestal wel op zitten

heb op,t moment een duitse sr voor de sloop staan en ga effe checken of daar een sper onder zit :thumb

@Manta 24V wrote:Puik wagentje, en de rvs pijp mag er ook wezen zeg :wub .

fout danny :( 3.18 klopt wel maar orig sper niet tenminste niet bij een orig nederlandse GTE dat was optie net als bij een SR daar was ook een speras optie heeft hij er wel eentje dan is die besteld als optie bij de dealer en heeft die geluk of is er later ondergeplaatst

nederlanders waren vroeger net als nu te zuinig :thumbdown om dure opties te bestellen duitsers daarintegen hadden deze opties er meestal wel op zitten

heb op,t moment een duitse sr voor de sloop staan en ga effe checken of daar een sper onder zit :thumb

Heb vandaag wat foto's ervan kunnen maken moet deze alleen nog ff op de pc zetten :P ik heb zelf overigens geen sper kunnen ontdekken of het moet zijn dat ik die niet kan zien zitten als de deksel eraf is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Kheb de as momenteel al bijna helemaal schoon geschuurd pff wat een werk,, morgen mooi de afbijt nog zijn werk laten doen en dan even de steekassen en ankerplaten los in de straalcabine. ik heb overigens vandaag de traverse los gemaakt, hier zit een as in die aan het eind inwendige vertanding heeft en op de pignonas geschoven zit. Hier zat een soort stalen dekseltje los in met een bolle vlakke bovenkant en leek beschadigd te zijn, is dat ernstig of gewoon een afdek kapje van op pignonas schroefdraad?

Heb vandaag wat foto's ervan kunnen maken moet deze alleen nog ff op de pc zetten :P ik heb zelf overigens geen sper kunnen ontdekken of het moet zijn dat ik die niet kan zien zitten als de deksel eraf is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Kheb de as momenteel al bijna helemaal schoon geschuurd pff wat een werk,, morgen mooi de afbijt nog zijn werk laten doen en dan even de steekassen en ankerplaten los in de straalcabine. ik heb overigens vandaag de traverse los gemaakt, hier zit een as in die aan het eind inwendige vertanding heeft en op de pignonas geschoven zit. Hier zat een soort stalen dekseltje los in met een bolle vlakke bovenkant en leek beschadigd te zijn, is dat ernstig of gewoon een afdek kapje van op pignonas schroefdraad?

Gewoon ff de achterwielen vrij zetten en dan draai je een wiel rond, gaat de andere kant dezelfde kant op? Zo ja? dan hebt ge een sperdiff.

Bij diff`s zonder sper draait de wiel andere zijde tegengesteld.

Wilt ge zeker zijn dan ff op het deksel kijken of er ook bij het vulgat ook nur fur special oil op staat.

Anders de deksel los.

Heb zelf twee Manta-a GTE gehad, geen van de twee had een sper.

Later kreeg ik de grijze weer na een ongeval, heb deze gesloopt. :D :thumb

Gewoon ff de achterwielen vrij zetten en dan draai je een wiel rond, gaat de andere kant dezelfde kant op? Zo ja? dan hebt ge een sperdiff.

Bij diff`s zonder sper draait de wiel andere zijde tegengesteld.

Wilt ge zeker zijn dan ff op het deksel kijken of er ook bij het vulgat ook nur fur special oil op staat.

Anders de deksel los.

Heb zelf twee Manta-a GTE gehad, geen van de twee had een sper.

Later kreeg ik de grijze weer na een ongeval, heb deze gesloopt. :D :thumb

Zoo na even een tijd flink bezig te zijn geweest met de achteras is hij nu eindelijk klaar bleek dat er nog een stukje rot was boven de bout van de stabilisator. Hier maar even mooi een nieuw stukske in gezet en is nu weer super! Hier nog wat kiekjes

IMG_0018.jpg

IMG_0023.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0019.jpg

IMG_0021.jpg

3.18 :wub

IMG_0022.jpg

IMG_0034.jpg

Terug
Naar boven