• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Vraag over Monza Motorswap 2.5 E --> C30NE

Grijze injector?

L-Jetronic,sluit de injectore niet af tijden gas loslaten en kan knallen in de uitlaat veroorzaken,als ie uit de uitlaat stinkt zou het mogelijk door L-jetrnoic kunnen komen,dat uitvallen had mijn broer zijn 24V 30E ook,bobine vervangen en extra massa kabel van blok naar chassie en probleem was verholpen.

Rinus dat tonnetje kun je gerust weg laten dit zit op de aanvoer en is bedoel voor de pulserende werking van de pomp wat uit te vlakken,maar met of zonder is geen verschil te merken,ik gooi die rommel deraf,weer extra aansluitingen waar ie kan gaan lekken...

kijk aan. Er zit L-jetronic in dus die truuk met een extra massa en nieuwe bobine is het proberen waard. Weet van de 25E dat de onstekings wegval gepaard ging met een klik van de gas afsluiter -> gasveiligheidsrelais kreeg geen bobine puls meer.

We gaan het proberen! Kan ik er trouwens een C30NE bobine aan hangen? Deze heb ik nog liggen nl.

kijk aan. Er zit L-jetronic in dus die truuk met een extra massa en nieuwe bobine is het proberen waard. Weet van de 25E dat de onstekings wegval gepaard ging met een klik van de gas afsluiter -> gasveiligheidsrelais kreeg geen bobine puls meer.

We gaan het proberen! Kan ik er trouwens een C30NE bobine aan hangen? Deze heb ik nog liggen nl.

[rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D

btw, mooie sound :thumbup[/rquote]

Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)

[rquote=1912482&tid=137736&author=MonzaRon]jammer dat de tunnel zo klein is :D

btw, mooie sound :thumbup[/rquote]

Stad Groningen heeft helaas niet veel lange tunnels :)

Nog maar eentje, kort maar krachtig in zijn 2.

[youtube]kHJVv0p9uK8[/youtube]

Toch ervaar je het in de auto een stuk sneller dan je zou zeggen in dit filmpje.

Morgen maar even een filmpje schieten waarbij ik hem volgas door de versnellingen leid en dan benieuwd naar de reacties hier. Volgens mij mist er wat snelheid/pit.

Nog maar eentje, kort maar krachtig in zijn 2.

[youtube]kHJVv0p9uK8[/youtube]

Toch ervaar je het in de auto een stuk sneller dan je zou zeggen in dit filmpje.

Morgen maar even een filmpje schieten waarbij ik hem volgas door de versnellingen leid en dan benieuwd naar de reacties hier. Volgens mij mist er wat snelheid/pit.

Vandaag aan het worstelen geweest met een LPG verdamper omdat op benzine rijden nu wel heeeeeeeeeeel erg duur begint te worden. Niet echt helemaal gelukt zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=146368

Daarnaast eindelijk eens het lampje van de dagteller en totaalteller vervangen. Nu kan ik ook 's nachts zien dat deze allebei vrijwel niks doen. :afro

Dagteller gaat soms wel maar stand klopt voor geen meter. Is dit een bekende opel digidash kwaal?

Vandaag aan het worstelen geweest met een LPG verdamper omdat op benzine rijden nu wel heeeeeeeeeeel erg duur begint te worden. Niet echt helemaal gelukt zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=146368

Daarnaast eindelijk eens het lampje van de dagteller en totaalteller vervangen. Nu kan ik ook 's nachts zien dat deze allebei vrijwel niks doen. :afro

Dagteller gaat soms wel maar stand klopt voor geen meter. Is dit een bekende opel digidash kwaal?

Nog een update. Hij heeft nu APK tot mei 2012!

Vandaag nog even op de brug om de handrem wat strakker te zetten, hij remde alleen een heel klein beetje op de laatste klik.

En de koppeling afgesteld. Pedaal stond veel te hoog, waardoor dat irritante lampje de hele tijd ging branden.

Nog even wat leuke plaatjes:

20042011514.jpg

Dit is weer een stuk leuker tanken dan toen ie alleen op benzine liep :)

21042011516.jpg

RVS eind demper van onder gezien

21042011517.jpg

En nog eentje.

Nog een update. Hij heeft nu APK tot mei 2012!

Vandaag nog even op de brug om de handrem wat strakker te zetten, hij remde alleen een heel klein beetje op de laatste klik.

En de koppeling afgesteld. Pedaal stond veel te hoog, waardoor dat irritante lampje de hele tijd ging branden.

Nog even wat leuke plaatjes:

20042011514.jpg

Dit is weer een stuk leuker tanken dan toen ie alleen op benzine liep :)

21042011516.jpg

RVS eind demper van onder gezien

21042011517.jpg

En nog eentje.

[rquote=1918827&tid=137736&author=kywieman]nice :D

Als het allemaal mee zit rij ik morgen ook weer op LPG :D[/rquote]

Is het gelukt met het afsluiten van de benzine toestand? Zo niet dan kan ik wel een handje helpen. (niet dat ik een expert ben, maar het is me gelukt en werkt gewoon goed :afro )

Terug
Naar boven