• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Mijn Corsa B GSi, zuinig rijden haal ik 1:18. Met planken, 1 op een lekke emmer.

De Astra 1.7 DTi haalt 1000km op 1 tank, dat is 1:20 gemiddeld. Bij 80km wegen rijd ik rond 1:23.

origineel gepost door wagnas

Mijn Corsa B GSi, zuinig rijden haal ik 1:18. Met planken, 1 op een lekke emmer.

De Astra 1.7 DTi haalt 1000km op 1 tank, dat is 1:20 gemiddeld. Bij 80km wegen rijd ik rond 1:23.

Damn, volgens mij haal ik de 1:12 net (km-teller stuk dus weet het niet precies, maar 'k heb een TomTom)

Maargoed, ik rij niet zuinig....schakel wel snel maar rij wel hard op de snelweg.

origineel gepost door mayhem

zit je tank ontluchting niet verstopt? en klopt je meter wel? waar zit de tank ontluchting? ik ga hem nu der mee rijden tot die helemaal leeg is kijken hoeveel euro der dan in gaat

origineel gepost door michiel026

origineel gepost door mayhem

zit je tank ontluchting niet verstopt? en klopt je meter wel? waar zit de tank ontluchting? ik ga hem nu der mee rijden tot die helemaal leeg is kijken hoeveel euro der dan in gaat

by je vulhals.

DSC_0015.JPG

DSC_0010.JPG

Versnellingsbak pakking vervangen + nieuwe olie erin gegoten :P

Ook gelijk kofferbak lampje erin gemaakt, en de dynamo vervangen... :)

origineel gepost door 2e-c14nz

Vandaag de verdere schade aan de corsa bekeken, en onderdelen besteld. Van de week de bumper fixen en we zijn weer zo goed als nieuw :) wat hebje gedaan dan:o mis ik hier wat :o ?

vandaag snel me kentekenplaat op me nieuwe voorbumpert geschroeft. wou een andere kentekenplaathouder bestellen met zuignapjes zodat hij eraf kon maar werd vanmiddag dus aangehouden, en werd me vriendelijk verzocht om me kentekenplaat op me voorbumper te bevestigen " zij meneer agentje" :P als ik het niet binne een uur gedaan had dan kreeg ik een boete van mals hij me tegen kwam :P

origineel gepost door corsageak

vandaag snel me kentekenplaat op me nieuwe voorbumpert geschroeft. wou een andere kentekenplaathouder bestellen met zuignapjes zodat hij eraf kon maar werd vanmiddag dus aangehouden, en werd me vriendelijk verzocht om me kentekenplaat op me voorbumper te bevestigen " zij meneer agentje" :P als ik het niet binne een uur gedaan had dan kreeg ik een boete van mals hij me tegen kwam :P

Daar heb ik nou nooit last van eigenlijk..

Heb wel vaker met de plaat achter de voorruit gereden, ivm kapotte houder if missende onderdelen, ben vaak zat politie tegen gekomen en 1 keer voor aangehouden..

en zelfs geen waarschuwing voor gehad, agent wou alleen even controleren of alles wel klopte..

Willem

nou dit agentje had zn dag niet geloof ik :O puur chaggo:P en dan kom ik langs en dan ook echt van die slimme opmerkingen maken, kon hij niet egt accepteren:angel

Astra-F Sportstuur ingebouwd ipv. het Corsa A sportstuur met gaten.. (Hield telkens 't stuur verkeerd vast door die gaten in 't stuur, kreeg pijn in m'n poten ervan :P)

Ben it-er met RSI :+ Dus pijn in de poten kan ik al helemaal niet gebruiken als ik moet autorijden :D

Ook heb ik even alle signaalkabels en speaker-draden gelegd naar de kofferbak. Morgen effetjes de stroomkabel leggen... En sterkere dynamo ophangen aan de motor...

Alleen nu heb ik 't probleem dat ik een 4-kanaals versterker die behoorlijk groot is... Wil verstoppen, kortom moet er zo minst mogelijk last van hebben :P Weet iemand een manier zodat ik toch m'n kratjebier e.d. in de kofferbak kwijt kan als ik dat wil?

De subwoofer wil ik via een stekker afkoppelbaar maken, dito met de hoedenplank. Alleen moet de versterker/condensator wel aanwezig blijven in de kofferbak...

Ik zat te denken om het reservewiel eruit te gooien, en daarin de ruimte te gebruiken voor de versterker e.d. te verstoppen... Alleen wat is dan een goed setje voor een lekke band te verhelpen langs de weg?

origineel gepost door Aapje

Ik zat te denken om het reservewiel eruit te gooien, en daarin de ruimte te gebruiken voor de versterker e.d. te verstoppen... Alleen wat is dan een goed setje voor een lekke band te verhelpen langs de weg?

Je hebt tegenwoordig van die spuitbusjes als je een lekke band heb spuit je dat erin, lucht erbij en je kan weer een aantal km rijden.

Terug
Naar boven