• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Mijn toekomstige wintervelgen gepast.. :cool: ;)

Foto-48KLTOPN-D.jpg

Paar kleine dingetjes gedaan met 't geluid, veerpootbrug wat strakker gezet, olie bijgevuld en de schuur opgeruimd :D :angel

Vandaag met de Corsa een kleine 40 km. gereden naar Boven-Leeuwen op en neer.

Op de heenweg hier de wijk nog niet uit of ik krijg een aanrijding. Stond op de kruising maar naar mijn zin iets te ver, dus ik liet de auto achteruit kruipen (heb Easytronic, dus rempedaal los en hij gaat) en nog geen 2,5 seconde later zit ik tegen een Polo dacht ik. Stond schuin achter me wat vreemd is want daar ligt een fietspad en hij ging later bij ons de wijk in toen we gezien hadden dat we beide niets hadden. Nou zag ik net alleen dat je ook onderhuidse schade kunt hebben om het zo maar te noemen. Voordeel is dat het niet hard ging, max. 5 a 10 km. per uur en geen deuk te bekennen dus. Bij hem zat ik dus tussen de bestuurdersdeur en de motorkap ertegenaan.

Ik verwacht niet dat er met zo een kleine snelheid onderhuidse schade is of wel?

vergis je niet. mijn ma heeft met een corsa een aanrijding gehad 5-10km per uur en er zat onder de bumper voor 1000 euro schade.

wil je niet bang maken, maar da's een verhaal wat ik persoonlijk ken!

origineel gepost door koekwous

Heb er zelf geen ervaring mee... Maar miss zat er al schade op die auto welke jij niet ziet, en jij nu voor kunt gaan lappen! Wel balen joh

Op de tegenpartij bedoel je of op de mijne??

Ik reed achteruit dus het is bij mij de achterkant he en niet bij de tegenpartij.

Hoe kun je daar achter komen?? Zelf onder de bumper duiken of achter de bumper, dat die eraf moet zeg maar.

opel corsa b , gisteren nieuwe radio gestoken (poging tot )

alles mooi netjes aangesloten nu nog inwerken maar hij werkt niet :D volgens mij smelt veiligheid aan auto stuk , maar waar zit deze?,

nu is display (klok en datum) lampje als je in auto stapt en zo ontreggeld werkt alleen nog al ik men standlampen of grote liuchten opzet ...

iemand eventueel helpen , morgen ga ik wel naar buurman maar mischien kan ik het zelf verhelpen,

?? geel met rood ? smeltveiligheid?...???

Vandaag ff het interieurfilter vervangen van mijn corsa B. Was ook echt wel nodig, zat er al heel wat jaartjes in volgens mij. Mijn ramen beslaan nu hopelijk ook minder snel.

Vandaag is m'n Corsa bij de plaatselijke Opel-Doctor, SilverDevil van O.T.Z.O. geweest!

Nadat m'n buurjongen enkele maanden geleden bij mijn Corsa de angle-eyes had ingebouwd , had ik 'n tijdje terug 'n fikse kabel brand als resultaat.

(vanaf rechterkoplamp tot aan 't zekeringskastje totaal laten vervangen, met dank aan Daan & Jerremy!!!)

Tot aan vandaag reed ik dus rond met alleen links achter verlichting, nr plaat verlichting en rechts achter doen 't gelukkig weer.

En de prijs was alweer des Dr Opel.....spotgoedkoop!!!

Nu maar gauw door sparen want SilverDevil heeft nog Vette Goodies voor m'n Corsa liggen o.a Morretti's:wub en waarschijnlijk ga ik toch overstag want hij wist ook nog GSI bumpertzz (z140) compleet uit te halen.

Zo word m'n undercover '96 GSI'tje toch nog een '94 Clone:angel

Yesss, vanavond uiteindelijk klaar met nieuwe APK, zonder opmerkingen, word weer fijn rijden :cool: !

Morgen maar eens wassen dan.. !

origineel gepost door dabok

Corsa vanavond klaar, ook eens wassen denk ik haha, aangekoekte modder en troep hangt er ook al 3 maanden aan..

En dan wagentje deze week eens laten keuren.. !

Mn ratje moeten uitzwaaien vandaag... :(

Maar goed terecht gekomen bij de vorige eigenaar, een blije Nova_C20xe doin the shocker.. ;)

imageizu.jpg

De olie weer eens een keer gecontroleerd. Zat nog genoeg in (helaas). Moet toch langzamerhand ook anti-vries in, maar goed. Die is in huis dus kan het zo een keer doen.

En in een krantje naar winterbandjes voor hem gekeken maar heb toch pas weer tijd in het weekend van 5 december. Volgend weekend al vol staan.

Snap m effe niet.

Olie Gecontroleerd, Zat genoeg in HELAAS?? Moet toch lagzamerhand antivries in,

Antivries doe je niet in de Olie!!!

Willem

Terug
Naar boven