• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Vandaag de Corsa maar eens voorzienvan de zomersloffen... en gelijk even gewassen.

fotofcx.jpg

Alle schilderstape er af gehaald, en de linker zijkant de strip en GSI 16V embleempje van de deur gehaald.

Nu op de planning: schuren, afplakken, rollen, snel tape er weer af, en dan kijken :wub

laatste paar dagen ook een beetje bezig geweest.. Houd nog 2 grote speakers staan die we met de vrienden in onze keet mishandeld hebben. Woofers waren echter nog goed dus heb van beide speakers de woofer gebruikt om een dubbele subwoofer te maken voor in de kofferbak :afro

Voor in de deuren zitten ook nog nieuwe speakertjes van sony.

2012-05-11192145.jpg

En een tijdje terug de strips + sport logo's op de deuren en letters van de achterklep gehaald. Maar ik heb ze vandaag pas met stikkeroplosser gedaan. Zaten nog dikke witte strepen op de deuren eerst maar ben nu achteraf wel blij met het resultaat :D

2012-05-11192116-1.jpg

@2e-c14nz wrote:Tijdje geleden het luchtfilter en het interieurfilter vervangen vooral de laatste was wel nodig..

Verschil is inderdaad goed zichtbaar, moet ik binnenkort ook maar eens doen haha

Gister z.g.a.n. originele Opel dakdragers voor m'n Corsa gekocht voor een habbekrats :thumb

Kan de oude incomplete dakdragerset in de verkoop, dus als iemand nog onderdelen er van nodig heeft. Voor een symbolisch bedrag mag ie weg ;)

@wim-v6 wrote:2e

@Carpento wrote:Ik vind de 1e beter, dan komen de zwarte randen van de letters veel beter uit ;)

@jeroenk wrote:Ik zeg ook 2e

okee, bedankt voor jullie mening, zal even kijken, miss eerst die kap opknappen, iemand daar ideeën voor?

Heb gistermiddag even m'n deur interieurtje er uit gemold, komen andere (met minder bruine schilfers) deurtjes in.

:jerry

Vandaag een motortje voor mijn dakraam ingebouwd. Kwam uit een astra op de sloop maar zit soms ook in een vectra. Blijkt geheel plug and play tezijn op het trekken van 1 draadje na, lang leve opel.

@Carpento wrote:

(1 leeslampje aan = goed licht, 2 leeslampjes aan = 2 zwak brandende lampjes :( )

dan zijn de lampjes volgens mij in serie aangesloten en niet parralel.. kijken dat je ze dan parralel aansluit denk ik.

BPR

@Toestra wrote:Vandaag de Corsa maar eens voorzienvan de zomersloffen... en gelijk even gewassen.

fotofcx.jpg

Mooie Corsa!

Maar 4 mei wissel naar de zomerwielen lijkt mij rijkelijk laat :shock:

@Tweaker hierboven ^^ --> Aarde heb je niet in de auto, hij staat immers op rubbere banden ;)

Afgelopen dagen dit gedaan aan Corsa Nr 2 :P

full.jpg

Hamertje tik gespeelt.....

full.jpg

Als reactie daarop dit maar gekocht...

full.jpg

Ook heb ik wat gedaan aan de andere corsa Nr 1.0 gedaan :)

full.jpg

Kofferbak voorzien van beige paneelplugjes + de wielkasten opnieuw gespoten in de juiste kleur :)

full.jpg

@ sidney46

OVeral is ruimte voor, zelfs de gaatjes voor de boutjes zijn voorbereid. De hele unit van het dakraam is namelijk ook zo geleverd in een astra/vectra waar ze vaak elektrisch werken. Kosten waren 5 euro op de sloop, kan je het niet voor laten.

@Carpento

IS inderdaad een lampje uit een omega. Om het geheel goed te laten werken moet je de min op een schroefje achter het lampje aansluiten ( op het vrouwelijke connectorje) en de plus doorverbinen met de huidige rode draad (op het smalste connectorje). Dan moet het goed gaan. Printplaatje zorgt voor de parallel schakeling.

Terug
Naar boven