• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Vanaaf nog even de "nieuwe" corsa afgemaakt.

Gister skirtje al gedaan.

Vandaag D riem, waterpomp en multiriem gedaan..

Was wel weer kloten met alles er weer op netjes op krijgen, mischien is een blokeer setje voor de nokkenas wel handig.

Kreeg hem net als de vorige keer niet lekker op tijd.

Waterpomp zat vastgeroest, deze moest ik er met geweld uit slaan!!..

plaatje erbij:

GroteFoto-VTQYTOKR.jpg

schade ondekt met het opnieuw monteren van skirt

GroteFoto-OL7WDVSS.jpg

Anti roest behandeling

GroteFoto-BC68778B.jpg

weer er netjes op

GroteFoto-BVFFW6UM.jpg

riempje gedaan

GroteFoto-O7MSU7GN.jpg

oude waterpomp

Voor de mensen die me er mee geholpen hebben met tips/tools bedankt!!

Gisteravond/middag de motorkap van een dikke laag blanke lak voorzien.

Ziet er niet uit natuurlijk, vandaag aan het terugschuren/polijsten geweest, en het resultaat mag er opzich wel wezen!

Morgen de 1e rond afmaken, zondag 2e ronde.

@McKaamos wrote:Uhm, nee, G11 (blauw) is juist de goeie voor dit blok.

Heb het nog nagekeken in de werkplaatshandleiding, het boekje van de auto en gecheckt bij Kroon Oil op de website.

G12 (de rode/oranje) zit pas in Opels na zo'n beetje 2005. Zelfs de Astra G 2.2DTI (2004) van m'n pa heeft het standaard niet eens er in zitten.

Plus, het etiket van de koelvloeistof zegt ook dat het geschikt is voor Aluminium en blokken die gemaakt zijn uit gemengde onderdelen (zoals een X12XE. Alu kop, gietijzer onderblok, diverse messing aansluitingen en bussen/pijpen)

Daarbij was het vorige spul hoogstwaarschijnlijk kraanwater. Van KVS krijg je geen kalk afzetting en het voelt vettig aan en ruikt zoet. Wat er uit kwam was alles behalve vettig en rook naar dood water.

Wat nog zou kunnen is dat er G10 (groen) in gezeten heeft, maar eveneens, kalk krijg je daar niet van.

G10 is wel ongeschikt voor aluminium, dus in dat opzicht...

@joop1970 wrote:Een verfroller met een sponsje erop ty wrappen werkt ook heel goed ;)

Ohh hee, das ook een goeie ja :)

Astra-G vanaf mj2001 heeft rood er in zitten.

Mijn Corsa-B 1999 zat en zit ook rood.

Mijn Vectra-B1 zat blauw, later rood ( en daar blijft je systeem knap schoner van zeg).

Mijn dealer onderhouden Vectra-b2 van 1999 zat en zit ook rood in.

In mijn Ascona komt ook rode in, nu zit daar groen in.

Rood is G12 bij de weg.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Vandaag carphone koepel voor MID opgehaald bij dealer. Heb nu alle benodigde onderdelen om de MID werkend te krijgen. Binnenkort beginnen met kabelboom te maken.

@tolunay wrote:Vandaag een klein circuitje in elkaar gesoldeerd wat ervoor zorgt dat als ik mijn auto op slot doe via de afstandsbedieningen dat de ramen automatisch omhoog gaan.

Kijk dat is nou leuk! Daar hou ik van, zo zelf mooi hobbyen! Mooi gemaakt!

Nog wel even een vraagje. Het relais schakelt dus voor "x" tijd, wat gebeurd er dan als het raam al dicht is? Blijf het raam dan niet aangestuurd voor die vastgestelde periode? Of kan dat geen kwaad?

Normaal zou het idd erg zijn voor het raam motor, beetje de schema van de auto door gekeken en zag dat er bij de raam motor een aparte circuit zit voor de aansturing. 1 pin is voeding, 1 voor op en 1 voor neer via de schakelaar. En een extra pin die door de bcm aangestuurd wordt om ramen te sluiten. Die signaal gebruik ik. En als het raam open of dicht is, wordt de spanning van de motor afgehaald. :thumb

@tolunay wrote:Normaal zou het idd erg zijn voor het raam motor, beetje de schema van de auto door gekeken en zag dat er bij de raam motor een aparte circuit zit voor de aansturing. 1 pin is voeding, 1 voor op en 1 voor neer via de schakelaar. En een extra pin die door de bcm aangestuurd wordt om ramen te sluiten. Die signaal gebruik ik. En als het raam open of dicht is, wordt de spanning van de motor afgehaald. :thumb

Nice, mooi uitgewerkt! Respect.

De C20NE klaar gemaakt voor inbouw.

En daarna nog even van de C14NZ een vacuum slang afgedopt en nu loopt ie veel rustiger!

En toen kreeg ik de sleutels van Freek-Corsa van zijn Corsa A C20NET, erg leuk speelgoed maar slecht voor de portemetniks...

Al met al een leuk dagje :thumb

vandaag een poging gewaagt om mijn winterbanden te verwijderen en mijn zomer slofjes te monteren. :agent

helaas bij velg nummer 4 gestrand. :wtf

niet los te krijgen door zo'n dom boutje welke de wielbouten afdekt. :swear :swear

Wielkast lijsten en dorpelbalk in de verf gezet. Kwam tijdens de werkzaamheden wat rotte plekken tegen (2stuks) dus die moeten binnenkort gelast worden, daarna weer een laag verf eroverheen.

nou het boutje met veel geduld los gekregen en toch mijn 4de velg met zomerband kunne monteren.

voor de winter naar een andere oplossing gaan kijken wat dit gedonder wil je geen 2de keer hebben.

@joop1970 wrote:Waar zitten de rotte plekken, achter in de wielkast?

nee, nog op de dorpelbalk zelf, aan de rechter kant voor en achter (en een stukje van het spatbord voor...)

wielkasten zelf zijn nog stevig genoeg, nergens rottigheid te vinden (ik heb bij de eerste onderhoudsbeurt ook een paar lagen tectyl gebruikt)

Dorpel heb ik weer niks zitten, heb 2 gaten bij die zwarte dopjes in de wielkasten. Je kijkt zo de dorpel in, binnenkort ook maar even laten lassen.

die dopjes zijn juist handig.

kan je zo zien of je dorpel niet rot is:)

in de wielkasten rotten ze meestal bij de achterbug. waar je veren aan vast zitten zo richting je achterbumper.

dit zie je niet van buitenaf. ze rotten van binnenuit.

elk jaar weer fijn kloppen :puke en ze kunnen daar rotten hoor.

Vandaag eindelijk maar eens de winterwielen met de zomerwielen verwisseld...

Zijn onder de Corsa van 17" naar 16" geswitcht, omdat vrouwlief het niet echt boeide en helaas ook de stoepranden niet ontweek bij het inparkeren.

Verder kan ze wel goed rijden hoor... :D

Terug
Naar boven