• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Okej Het ziet erg vet uit inderdaad.

Helaas ben ik niet zo gechameerd van android haha meer van apple maja dat word moeilijk he haha ! misschien dat ik hem ooit nog eens ergends in mijn dashboard ga plakken haha maar weet ik nog niet haha !

Corsaboyrick, je laat me eerst 3 weken mijn verlagingset vasthouden, dan wil je mijn motorkap kopen en je laat niks van je weten.

En via het forum iedereen aanspreken dat je dingen wilt kopen? Niet echt netjes en sociaal als je het mij vraagt.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Ewoud,

Ik heb jou telefoon nummer niet meer en je appt mij oko niet terwijl je mijn nummer wel heb ?

Maar ik ben inmiddels voorzien helaas.

moet alleen nog gemonteerd worden.

Ik heb vandaag ontdekt dat ik waarschijnlijk de v-snaar op moet spannen. Verder heb ik ontdekt dat mijn KVS reservoir lek is bij een van de bovenste pijpjes, na een tip van mijn vaste garage/onderdelenleverancier, en niet de slang.

Nieuwe besteld dus.

afgelopen zaterdag combo tour van binnen en buiten gepoest en de velgen met winterbanden gemonteerd.

velgen met de zomerbanden schoon gemaakt , op juiste spanning gezet en opgeslagen. :agent

Net Volgepompt met 43liter diesel, mooi verbruik voor korte ritjes, 1 op 18,7 (zuiniger dan fabrieksopgave).

Willem

Vandaag teruggehaald van de APK, helaas heel wat reparaties moeten doen die samen boven de 300 euro zijn gekomen. Dit heeft me wel 2 nieuwe ashoezen, een nieuwe spoorstang en een nieuwe stuurkogel opgeleverd. Verder hebben ze een dimlicht recht gezet, de bedrading van de kachel (haperde) gesoldeerd en de achteruitrijverlichting gefixed (schakelaartje was kapot dus tijdelijk draadje getrokken om hem werkend te maken). Ik had ook een nieuwe brandstoffilter liggen die ik er niet onder kreeg, dit hebben ze ook gedaan.

Ja ik weet dat dit vast goedkoper kan maar dit soort dingen zelf niet dus moest het maar zo. In ieder geval kan ik weer een jaartje mee hoop ik zo.

Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)

@Turill wrote:Vandaag teruggehaald van de APK, helaas heel wat reparaties moeten doen die samen boven de 300 euro zijn gekomen. Dit heeft me wel 2 nieuwe ashoezen, een nieuwe spoorstang en een nieuwe stuurkogel opgeleverd. Verder hebben ze een dimlicht recht gezet, de bedrading van de kachel (haperde) gesoldeerd en de achteruitrijverlichting gefixed (schakelaartje was kapot dus tijdelijk draadje getrokken om hem werkend te maken). Ik had ook een nieuwe brandstoffilter liggen die ik er niet onder kreeg, dit hebben ze ook gedaan.

Ja ik weet dat dit vast goedkoper kan maar dit soort dingen zelf niet dus moest het maar zo. In ieder geval kan ik weer een jaartje mee hoop ik zo.

Ik baal wel dat het stuur nu scheef staat, ik was hier al voor gewaarschuwd ivm het vervangen van dingen aan de stuurinrichting maar ik heb geen zin om hem weer uit te lijnen (dit heb ik recentelijk al laten doen). Is het verstandig om dit wel te doen.. want een scheef stuur boeit mij niet echt als het mijn banden niet extra slijt ;)

ja je moet hem laten uitlijnen want je stuur staat niet voor niks scheef!!

@corsaracer wrote:@Turill wrote:Vandaag teruggehaald van de APK, helaas heel wat reparaties moeten doen die samen boven de 300 euro zijn gekomen. Dit heeft me wel 2 nieuwe ashoezen, een nieuwe spoorstang en een nieuwe stuurkogel opgeleverd. Verder hebben ze een dimlicht recht gezet, de bedrading van de kachel (haperde) gesoldeerd en de achteruitrijverlichting gefixed (schakelaartje was kapot dus tijdelijk draadje getrokken om hem werkend te maken). Ik had ook een nieuwe brandstoffilter liggen die ik er niet onder kreeg, dit hebben ze ook gedaan.

ja je moet hem laten uitlijnen want je stuur staat niet voor niks scheef!!

Precies, uitlijnen die hap.

Mijn Crossa is gisteren naar de garage gegaan. Alvast afgeleverd om hopelijk donderdag een nieuwe APK er op te krijgen.

Voor mij ook even uitlijnen, plus een paar stukjes benzineslang. Hopelijk is daarmee ook meteen alles goed, gezien ik de laatste tijd toch behoorlijk wat werk verzet heb aan t waggie.

Wééééér HotTuning (Lichtenvoorde) gemaild.

Nou hopen dat ze weer eens reageren, voor de gein.

1 tip:

Als iets niet goed is, direct zelf terugbrengen, als je 1 dag wacht ben je te laat, reageren ze niet meer en is het je eigen schuld...

Dat merk je dus :jerry

ik bestel alleen tuning spul in de zaak ter plekke. Al komt dat zeer weinig voor.

gm tuning parts is zeer aan tw bevelen.

2urto37.jpg

vandaag wat verder afgebouwd en oorzaak van schrapend geluid gevonden

2jd495w.jpg

afdraaien was dus geen succes, ff op zoek na een andere :vertag

@robert_corsa wrote:Dat merk je dus :jerry

ik bestel alleen tuning spul in de zaak ter plekke. Al komt dat zeer weinig voor.

gm tuning parts is zeer aan tw bevelen.

Nooit problemen met hottuning gehad, totdat je een klacht hebt is dat dus helaas.

Vandaag een hoop gebeurd aan de corsa, :thumbup

Gisteren de koppelingsplaat en de drukgroep op de motor gemonteerd en gecentreerd.

Helaas kwam de Nieuwe versnellingsbak wat later binnen, hiervan heb ik de benodigde steunen overgezet en de nieuwe druklager erin gemonteerd.

Van bestuurderszijde was de fuseekogel defect,( nog originele dus moest eraf gesleept worden :wtf ) die gelijk vervangen samen met de voorste motor/bak-steun en 1 as-hoes vervangen.

Vandaag als eerste de bak tegen de motor aangezet en vastgebout, daarna subframe eronder vastgebout en zo langzamerhand alles verder afgebouwd.

De achterdemper was behoorlijk lek, als een zeef :jerry op een "tijdelijke" manier vast gebeund.

Gelijk olie en koelwater afgetapt, nieuwe olie filter erin gezet en weer alles afgevuld met verse olie en kvs.

Versnellingsbak afgevult met verse olie.

Als laatste de remvloeistof iets bijgevuld en de koppeling ontlucht, toen kon die eindelijk weer aan buiten :wub

Terug
Naar boven