• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan

Vandaag ga ik de remleiding links voor vervangen.

Deze was een beetje ingesleten omdat hij tegen het aan chasis zat, hierdoor apk afkeur.

Woensdag voor een herkeruing.

Ben ,je hebt er toch wel foto's van gemaakt ?

En nog bedankt, deze foto's zocht ik laatst toen kon ik ze niet meer vinden :thumb

Succes met het herstellen van je bolide ;)

Heb vandaag de heledag aan de Monza gewerkt:

Spatscherm deraf,rotte zooi deruit geslepen,plaat van 5mm dik gehaalt voor om de veerpoot en massieve koker 20x20mm gehaalt in 3 stukken van 70cm

Vandaag hebt ik de voetenruimte weer dicht gekregen op 1 lasje na dit omdat ik alleen was en brand binnen wil verkomen ik daar nl tectyl gestreken aan de binnen zijde en verder de A-stijl weer gedicht die was nl ook erg slecht plaatselijk,morgen verder met het plaatwerk rond de veerschotel en de 3 hoeks constructie derop zetten,alleen moet ik werken tot 15:00 uur en mijn lasdraad en gasfles zijn nagenoeg op...

Eens kijken of ik iemand kan vinden die me dat morgenvroeg kan halen..

Ik erger me echt aan de kut-klote constructie van Opel het is echt zo zwak en gierig maakt,gewoon waardeloos,zelf de oude driehoek was voor 80% hard en dan buig je dat ding nog zo krom en dat moet dan mede met de rest van de constructie schokken opvangen....Het is allemaal erg gierig gemaakt..

Ik heb het der nog met mijn maat in Australie derover gehad,maar in de zandbak roesten de Commodores daar never nooit en die hebben dezelfde constructie Opel heeft gewoon iets echt fout gedaan,mijn maat schrok zich kapot toen ik wat foto,s door stuurde zonder rotte stukken en dacht dat het chassie ready for the wreckers was,hij kon zich niet voorstellen dat ik geen ander chassie zocht...Toen ik vertelde dat 70-80% van de Monza/Senators daar last van hadden,geloofde ie me niet..

Ik heb geen plaatjes gemaakt,maar ben al een heel stuk,de zaak rond de veerpoot-shutbord zit weer dicht.

Ik ben dat gezeik met dat dunne plaatwerk moe en heb 5mm dikke plaat genomen,en vol afgelast,nu moet ik nog de opstaand rand maken waar het spatscherm op komt,ik las de nu een grote 3 hoek constructie tegen:

Tegen de A-stijl aan dan met de plaat rond de veerpoot mee lopend,dan schuin naar onderen naar de A-stijl terug,die 3 hoek word van massie 20x 20mm dik staal..

Ron je kan het ook zo zien:

Die auto,s zijn gemaakt om te rijden,en feit is en blijft:

Plaatwerk rond de veerpoot zit om de plus minus 5cm gepuntlast,vervolgens zit der een gierig laagje tectyl overheen na een x aantal jaren word dat droog scheurt het en vocht zand zout vuil komt tussen het geweldige dubbel plaatwerk en bingo de bruine vlekken komen vanzelf tevoorschijn...

Die originele versterkings driehoeken zijn geen klote waar,veels te dun,veerpoten hadden vol afgelast moeten worden...

In Australie hebben ze der een extra plaat tussen gezet,en daar roesten die dingen nooit,opel had gewoon andere moeten maken al rij je nog zo rustig problemen krijg je op die plek,bij Stinger hebben ze der ook platen ingestookt,en die rij toch echt nooit hard..

@Goofy44 wrote:Maar Bertus wat kosten die dan bij jou ???????

@ GSI maar dit zijn dingen die op een auto van begin 80 horen

ze zijn nieuw en origineel opel. na, 40,00 per stuk goeie prijs?

GSE wrote:
Ik heb geen plaatjes gemaakt,maar ben al een heel stuk,de zaak rond de veerpoot-shutbord zit weer dicht.

Ik ben dat gezeik met dat dunne plaatwerk moe en heb 5mm dikke plaat genomen,en vol afgelast,nu moet ik nog de opstaand rand maken waar het spatscherm op komt,ik las de nu een grote 3 hoek constructie tegen:

Tegen de A-stijl aan dan met de plaat rond de veerpoot mee lopend,dan schuin naar onderen naar de A-stijl terug,die 3 hoek word van massie 20x 20mm dik staal..

Maak je nog wel plaatjes van deze constructie als je klaar bent, wij zijn wel benieuwd hoe jij dat allemaal maakt :thumb

Ben ,je hebt er toch wel foto's van gemaakt ?

En nog bedankt, deze foto's zocht ik laatst toen kon ik ze niet meer vinden :thumb

Succes met het herstellen van je bolide ;)

Auto is klaar...

Helaas heb ik geen foto,s gemaakt..Sorry.

IK heb het zo gemaakt:

http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=610&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen heb ik geen massieve koker gepakt,maar een 5-6cm brede strip van 1 cm dik die ik onder een hoek heb laten lopen van 45%..

De constructie is nu oer en oer sterk,wel niet echt mooi gelast,maar goed der zit nu een dikke laag tectyl op binnen en buiten,net als aan de andere kant die ik 3 jaar terug heb gedaan en daar zit nog geen puntje roest op,ik heb laatst met een schroevendraaier zitten kratsen op het plaatwerk en dit is nog als de dag dat ik het 3 terug ingelast heb..

Had Opel deze plaat der maar ingezet:

http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=719" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk op 2/3de van de pagina op de foto,net voordat de foto,s zijn verdwenen,die plaat had der echt in gemoeten,daty had echt veel ellende in europa voorkomen,trouwens bij de Monza ben ik bijgeweest in Austrailie..

Ron je kan het ook zo zien:

Die auto,s zijn gemaakt om te rijden,en feit is en blijft:

Plaatwerk rond de veerpoot zit om de plus minus 5cm gepuntlast,vervolgens zit der een gierig laagje tectyl overheen na een x aantal jaren word dat droog scheurt het en vocht zand zout vuil komt tussen het geweldige dubbel plaatwerk en bingo de bruine vlekken komen vanzelf tevoorschijn...

Die originele versterkings driehoeken zijn geen klote waar,veels te dun,veerpoten hadden vol afgelast moeten worden...

In Australie hebben ze der een extra plaat tussen gezet,en daar roesten die dingen nooit,opel had gewoon andere moeten maken al rij je nog zo rustig problemen krijg je op die plek,bij Stinger hebben ze der ook platen ingestookt,en die rij toch echt nooit hard..

vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.

had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten...auto sloeg aan.

accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten.....auto slaat niet meer aan ???

frustraties alom..

GSE wrote:

Maak je nog wel plaatjes van deze constructie als je klaar bent, wij zijn wel benieuwd hoe jij dat allemaal maakt :thumb

Water had ik geen last van Ron,ik wist nl dat der een klein gaatje zat,en had dit dicht gekit..Alleen dat de plaatwerk zo rot was tussen spatbord en veerschotel wist ik niet ,ook dat de verstevigings driekhoek zo rot was wist ik ook niet...

Je hebt het allemaal niet in de gaten,3 jaar terug toen ik de passagiers kant heb gemaakt,was de bestuurderskant nog goed,3 jaar later na altijd buiten te slapen,dag in dag uit te gebruikt te worden,zag het der nu toch slecht uit..

Gat in de A-stijl waar de 3 hoek vast,plaatwerkt tussen veerschotel en spatbord zeer slecht,en een klein gaatje in de voetenruimte..

Ik heb net een ronde gereden en ik kan wel zeggen dat alles is als voor de operatie....Alleen heb ik nu een beter gevoel als ik hard op een drempel af ga..

Auto is klaar...

Helaas heb ik geen foto,s gemaakt..Sorry.

IK heb het zo gemaakt:

http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=610&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Alleen heb ik geen massieve koker gepakt,maar een 5-6cm brede strip van 1 cm dik die ik onder een hoek heb laten lopen van 45%..

De constructie is nu oer en oer sterk,wel niet echt mooi gelast,maar goed der zit nu een dikke laag tectyl op binnen en buiten,net als aan de andere kant die ik 3 jaar terug heb gedaan en daar zit nog geen puntje roest op,ik heb laatst met een schroevendraaier zitten kratsen op het plaatwerk en dit is nog als de dag dat ik het 3 terug ingelast heb..

Had Opel deze plaat der maar ingezet:

http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=719" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk op 2/3de van de pagina op de foto,net voordat de foto,s zijn verdwenen,die plaat had der echt in gemoeten,daty had echt veel ellende in europa voorkomen,trouwens bij de Monza ben ik bijgeweest in Austrailie..

@MonzaRon wrote:@Jigsaw wrote:vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.

had de accu eruit gehaald en aan de lader gehangen. terug gebouwd, starten...auto sloeg aan.

accu weer eruit en weer aan de lader. paar dagen later weer terug ingebouwd, starten.....auto slaat niet meer aan ???

frustraties alom..

computer-tik ?? :hmmz

aan de computer heb ik niks gedaan, maar zou t kunnen dat ie een klap heeft gekregen en nu dood is?

vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.

frustraties alom..

Zit die 24V in een Monza?

Zit der geen water in je computer?

Daar lekken Monza,s ook graag in de buurt van de computer..

Of je brandstofpomp relays kapot schiet me net te binnen..

Water had ik geen last van Ron,ik wist nl dat der een klein gaatje zat,en had dit dicht gekit..Alleen dat de plaatwerk zo rot was tussen spatbord en veerschotel wist ik niet ,ook dat de verstevigings driekhoek zo rot was wist ik ook niet...

Je hebt het allemaal niet in de gaten,3 jaar terug toen ik de passagiers kant heb gemaakt,was de bestuurderskant nog goed,3 jaar later na altijd buiten te slapen,dag in dag uit te gebruikt te worden,zag het der nu toch slecht uit..

Gat in de A-stijl waar de 3 hoek vast,plaatwerkt tussen veerschotel en spatbord zeer slecht,en een klein gaatje in de voetenruimte..

Ik heb net een ronde gereden en ik kan wel zeggen dat alles is als voor de operatie....Alleen heb ik nu een beter gevoel als ik hard op een drempel af ga..

Ja de 24v zit in mijn Monza ingebouwd, de computer heb ik echter bij de bijrijder nog aan de linkerkant tegen de voetverwarming liggen. Zover ik kan zien geen waterschade. Het relais heb ik ook aan gedacht, deze hoor ik wel klikken als ik de wagen op contact zet. De pomp loopt ook mee als ik de motor start, heb de pomp eens direct op de accu gehangen om dit uit te sluiten, die loopt gewoon. Heb ook de groene kabel naar de bobine doorgemeten, daar staat ook 12V op

@MonzaRon wrote:@Jigsaw wrote:vandaag kreeg ik mn 24v niet meer aan de praat.

frustraties alom..

computer-tik ?? :hmmz

aan de computer heb ik niks gedaan, maar zou t kunnen dat ie een klap heeft gekregen en nu dood is?

Zit die 24V in een Monza?

Zit der geen water in je computer?

Daar lekken Monza,s ook graag in de buurt van de computer..

Of je brandstofpomp relays kapot schiet me net te binnen..

Terug
Naar boven