• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

wat heb je vandaag gedaan

Zo vanmorgen lasbochten gehaalt voor de V8,onderweg naar huis viel me op dat mijn binnenverlichting los hing...

Thuis gekomen,viel me op dat die niet meer werkte...Maar ik wist na 0.00008 sec ook waarom niet....

Ik pakte het glas/plastic deruit en miste de kabels.....en gelijk dacht ik aan die vreemde kabels die der vrij hobby bpb en doelloos hingen te kijken toen ik de A-stijl open had liggen voor vervanging van een rot stukje...

Ik heb toen die kabels weg getrokken en en afgeknipt en de kliko ingegooit....

Nu wist ik dus gelijk waar die kabels voor waren....ik ben zeker 4 uur bezig geweest met het trekken van een nieuwe wat echt met geen mogelijkheid ging....Ik heb 2 gaten geboort 1x in de A-stijl aan de binnenkant en 1x in het dak achter de deur rubber,beide las ik weer dicht,ander gaat het gewoon niet...Morgen ff de zaak opnieuw aansluiten en dan moet de binnen verlichting het weer doen...

@GSE wrote:Zo vanmorgen lasbochten gehaalt voor de V8,onderweg naar huis viel me op dat mijn binnenverlichting los hing...

Thuis gekomen,viel me op dat die niet meer werkte...Maar ik wist na 0.00008 sec ook waarom niet....

Ik pakte het glas/plastic deruit en miste de kabels.....en gelijk dacht ik aan die vreemde kabels die der vrij hobby bpb en doelloos hingen te kijken toen ik de A-stijl open had liggen voor vervanging van een rot stukje...

Nu wist ik dus gelijk waar die kabels voor waren....ik ben zeker 4 uur bezig geweest met het trekken van een nieuwe wat echt met geen mogelijkheid ging....Ik heb 2 gaten geboort 1x in de A-stijl aan de binnenkant en 1x in het dak achter de deur rubber,beide las ik weer dicht,ander gaat het gewoon niet...Morgen ff de zaak opnieuw aansluiten en dan moet de binnen verlichting het weer doen...

Dus het morraal van dit verhaal EERST even kijken waar wat naar toe gaat :D :D :D ;) ;)

vandaag maar even de 24V inmekaar gemeubeld, nieuwe reinz pakking ertussen nieuwe kettingkies en geleiders, eigenlijk alles vernieuwd en gedaan zoals ben hierboven al getypt heeft :jerry

C30SE :wub :wors :wub

Ja....eerst kijken,maar die kabels zagen der nogal amateuristisch uit,en de vorige eigenaar vertelde me dat hij 20kg kabel en lampen en leds enz uit de wagen had gehaalt..

Ik dacht dat die kabels een restant waren van die lichtshow 8 jaar terug..

nieuwe kabels hangen der morgen ff de zaak met de oude verbinden en de slappe band laten plakken en dan moet maar goed zijn..

Zo vanmorgen lasbochten gehaalt voor de V8,onderweg naar huis viel me op dat mijn binnenverlichting los hing...

@GSE wrote:Zo vanmorgen lasbochten gehaalt voor de V8,onderweg naar huis viel me op dat mijn binnenverlichting los hing...

Dus het morraal van dit verhaal EERST even kijken waar wat naar toe gaat :D :D :D ;) ;)

Zo gisteren kwam ik tot de ontdekking dat mijn kachel niks deed op stand 1 en 2....

Multimeter gepakt na 16:00 en gaan meten en kwam to de conclusie dat de weerstand kapot was van stand 2 dan doet stand 1 nl ook niks....

Kachelmotor van een oude sloper gepakt die aan de stekker van mijn chassie gestoken,en ja hoor die deed het op alle 4 de standen,kachelmotor verneukt weerstanden deraf gepakt,en deze tussen mijn eigen kachelmotor gezet en nu werkt alles weer op 4 standen,dat dashbord deruit halen om bij die motor te komen zie ik niet als zinvol....

Die motors opzich begeven het niet snel,enkel die weerstanden die derop zitten wel,alleen wil je die vervangen zit je ruim een dag te prutsen en als je ziet hoe het gemaakt is,kun je die weerstanden beter los onder de paravan hangen,dan is vervangen maar een paar minuten werk als je plug en play stekkers hebt zoals ik die had..

Wat je nodig hebt:

Flex plaat met afstand busje

koppelomvormer

bak (met baksteun)

eerste stuk cardanas na de bak het korte stuk

kabelboom met relais en schakelaar

mechanische wat de TV kabel bedient

Ja....eerst kijken,maar die kabels zagen der nogal amateuristisch uit,en de vorige eigenaar vertelde me dat hij 20kg kabel en lampen en leds enz uit de wagen had gehaalt..

Ik dacht dat die kabels een restant waren van die lichtshow 8 jaar terug..

nieuwe kabels hangen der morgen ff de zaak met de oude verbinden en de slappe band laten plakken en dan moet maar goed zijn..

Zo gisteren kwam ik tot de ontdekking dat mijn kachel niks deed op stand 1 en 2....

Multimeter gepakt na 16:00 en gaan meten en kwam to de conclusie dat de weerstand kapot was van stand 2 dan doet stand 1 nl ook niks....

Kachelmotor van een oude sloper gepakt die aan de stekker van mijn chassie gestoken,en ja hoor die deed het op alle 4 de standen,kachelmotor verneukt weerstanden deraf gepakt,en deze tussen mijn eigen kachelmotor gezet en nu werkt alles weer op 4 standen,dat dashbord deruit halen om bij die motor te komen zie ik niet als zinvol....

Die motors opzich begeven het niet snel,enkel die weerstanden die derop zitten wel,alleen wil je die vervangen zit je ruim een dag te prutsen en als je ziet hoe het gemaakt is,kun je die weerstanden beter los onder de paravan hangen,dan is vervangen maar een paar minuten werk als je plug en play stekkers hebt zoals ik die had..

Wat je nodig hebt:

Flex plaat met afstand busje

koppelomvormer

bak (met baksteun)

eerste stuk cardanas na de bak het korte stuk

kabelboom met relais en schakelaar

mechanische wat de TV kabel bedient

schijnbaar kun je die ook van onder de kap wisselen kwam ik keer achter bij een monza haden ze in geslepen op beide kanten

plaat terug gevouwen en zo aanjager der uit

tja zijn meerdere opties maar dit was niet echt mooie (denk wel makkelijke )

Dan moet je toch wel veel wegslijpen wil je um deruit kunnen...Zal wel gaan maar is lastig,die kachelmotor had men echt anders moeten maken,is echt veel werk om dat simpel ding in handen te krijgen...

schijnbaar kun je die ook van onder de kap wisselen kwam ik keer achter bij een monza haden ze in geslepen op beide kanten

plaat terug gevouwen en zo aanjager der uit

tja zijn meerdere opties maar dit was niet echt mooie (denk wel makkelijke )

Terug
Naar boven