• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

nou als je het zo zeker weet probeer het uit.

de formule is wat je niet betaald hebt + 100%.

ik zou lekker de platen er af halen.

je hebt te maken met de belastingdienst en hanteren soms hun eigen regels.

Mijn Kadett staat al vanaf het begin geschorst,op mijn eigen grond,de Volvo er voor.Je ziet van de straat wel dat er een auto achter de Volvo staat.

Ik zou niet weten wat hier nou het probleem van is.Als mijn vrouw weg met de Volvo,ja,dan zie je een Opel Kadett staan vanaf de straat.

Ik ga hier zeker achteraan,des te meer om de onzekerheid hier weg te halen.

@saluma wrote:Als een auto op je eigen grond staat,parkeerruimte naast je huis (volgens het Kadaster jou grond) mag de auto daar gewoon in het zicht staan.

Openbare grond wil zeggen:

paden,bermen,stoep,stoepgedeelte naar je oprit,parkeerplaatsen bij de bouwmarkt en dergelijk enz enz.

Je auto mag dus gewoon staan op je eigen grond ,zichtbaar vaaf de weg,met kentekenplaten.

Je platen eraf halen heeft weinig zin,aangezien een hoop auto's hun kenteken in het raam gegraveerd hebben.

Stel nou dat je auto in een kas staat..........een kas bestaat voor 99% uit glas en wat erin staat is dus zichtbaar vanaf de weg.

Nu zijn de meeste kassen wel geblindeerd om de zonnestralen tegen te gaan.

Nog een voorbeeld:

Je hebt een garage.Je bent lekker bezig met je geschorste of je €120,- tarief auto (laat ik het zo maar even noemen) en je deuren staan open......dan is de auto toch ook zichtbaar vanaf de weg?

nee dat verhaal gaat bij mij niet op.

Nogmaals,je auto mag vanaf de weg gewoon zichtbaar zijn.

voor de RDW wel

maar belastingdienst hanteert andere regels

nummerplaat zichtbaar vanaf de openbare weg dan belasting aanslag

hoezo 1 Europa

we hebben niet eens 1 nederland

2 instantie's die eigen regels hanteren

Als de Belastingdienst die regel hanteert,dan mag je dus gewoon rijden met de auto.Beetje vaag.

Hij staat op eigen grond,is geschorst,heeft een kentekenplaat op de bumper zitten,en dan evengoed een aanslag van de Belastingdienst?

ja als zij t kenteken kunnen lezen wel .. ook al heb je m in de garage staan en ben je t hobbyen met de poort open dan zal je ook de milieupolitie op je dak krijgen om dat je thuis t sleutelen bent.. zo erg zijn ze hier dan wel weer ....

Vrij zinloze discussie vind ik. De auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Klaar. Knappe jongen die deze wet aanvecht en wint.

Hier gaat het het al 2 jaar goed met een geschorste auto. Kenteken zit er gewoon op. Staat op mijn oprit tegen de gemeente stoep aan. Nog niks over gehoord. Ik zou de platen er af kunnen halen natuurlijk

@Arjen wrote:Vrij zinloze discussie vind ik. De auto mag niet vanaf de openbare weg zichtbaar zijn. Klaar. Knappe jongen die deze wet aanvecht en wint.

Dan stoppen we deze discussie.Ieder voor zich maar.

@opelpower89 wrote:ja als zij t kenteken kunnen lezen wel .. ook al heb je m in de garage staan en ben je t hobbyen met de poort open dan zal je ook de milieupolitie op je dak krijgen om dat je thuis t sleutelen bent.. zo erg zijn ze hier dan wel weer ....

Yep, bij mij ook zoiets. Kwamen een kijkje nemen dat iemand (ik dus) illegaal in auto's zou doen, beunhazen dus.

Maar ze waren wel netjes. Ik heb ze netjes alles laten zien, garage en carport met put (stond 10 cm water in).

Verteld dat ik niks met olie doe en zo. Heb zelf geen zin om ermee te gaan knoeien. Bij de garage kost dat net zoveel en ben ik gelijk van die oude rommel af dus. Betreffende auto was dan wel gedeeltelijk gedemonteerd voor spuiten maar was verzekerd, had geldige APK en stond op mijn naam. Was toenertijd nog belastingvrij dus ook dat was in orde. Hadden ze ter plekke allemaal nagevraagd bij rdw of iets dergelijks. Ze hadden een of ander mobiel datasysteem bij.

Alles zag er netjes uit en verder geen probleem dus. Zolang ik maar aan mijn eigen auto werkte welke op mijn adres stond geregistreerd werd erbij verteld. En natuurlijk de milieuregels in acht neem.

Maar toch....

Als ze van mensen (buurtbewoners ?) een tip krijgen gaan ze er meestal wel op af en dan worden de regels toegepast.

@opelpower89 wrote:nee auto mag niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg een vriend van me had een laro geschorst op zijn oprit staan binnen een week een dikke boete en als hij m niet weghaalde werd hij weg gesleept .... (3 jaar geleden)

Komen ze serieus bij iedereen die een geschorste auto heeft staat kijken ofzo?

Als ik een auto op de oprit heb staan, dan kan er toch niemand zien of die geschorst is of niet? Of ze moeten een reden hebben om je te controleren. (Klachten van de buren o.i.d.)

Ik denk dat we geen instanties door elkaar moeten halen. Alleen het min van Financiën is geïnteresseerd in Motorrijtuigenbelasting. Dit doen ze per computer en inderdaad met flitsauto`s. Ook de Douane (min van Financiën) is geïnteresseerd. De Politie komt in actie bij overlast. Bijv als de buren hebben geklaagd. De milieupolitie kan ingrijpen na klachten en kan ingeschakeld worden door de Politie. Ze kunnen elkaar dus wel tippen. Maar de Politie of de Gemeente komt niet in actie als je geschorste auto vanaf de weg zichtbaar is. Geldige APK is weer wel een Politie zaak.

ook maar ff over het geschorste auto op eigen grond discussie dan ;)

hoorde net wat van een maat van me.

zijn buurman heeft een bmw geschorst op zijn oprit staan.

belasting dienst is er langs geweest voor controle, is er zover ik begreep af gekomen met een waarschuwing.

je mag je auto gerust in het zicht op je oprit hebben staan, alleen moet er een hekje voor zitten.

hekje mag 10 cm hoog zijn, ook wel een meter, als er maar een hekje voor staat.

het hekje mag ook gewoon open en dicht kunnen, maar er moet dus gewoon simpelweg een hekje voor staan.

dat is wat de belasting dienst verteld had tegen hem

@Arjen wrote:Ik denk dat we geen instanties door elkaar moeten halen. Alleen het min van Financiën is geïnteresseerd in Motorrijtuigenbelasting. Dit doen ze per computer en inderdaad met flitsauto`s. Ook de Douane (min van Financiën) is geïnteresseerd. De Politie komt in actie bij overlast. Bijv als de buren hebben geklaagd. De milieupolitie kan ingrijpen na klachten en kan ingeschakeld worden door de Politie. Ze kunnen elkaar dus wel tippen. Maar de Politie of de Gemeente komt niet in actie als je geschorste auto vanaf de weg zichtbaar is. Geldige APK is weer wel een Politie zaak.

Maar het komt er dus op neer dat als mijn oldtimer in goede staat op de oprit staat (dus niet in onderdelen of dat er een grote plas olie onder ligt) en mijn buren zijn geen matennaaiers dan is er geen probleem?

@TedMechanic wrote:@Arjen wrote:Ik denk dat we geen instanties door elkaar moeten halen. Alleen het min van Financiën is geïnteresseerd in Motorrijtuigenbelasting. Dit doen ze per computer en inderdaad met flitsauto`s. Ook de Douane (min van Financiën) is geïnteresseerd. De Politie komt in actie bij overlast. Bijv als de buren hebben geklaagd. De milieupolitie kan ingrijpen na klachten en kan ingeschakeld worden door de Politie. Ze kunnen elkaar dus wel tippen. Maar de Politie of de Gemeente komt niet in actie als je geschorste auto vanaf de weg zichtbaar is. Geldige APK is weer wel een Politie zaak.

Maar het komt er dus op neer dat als mijn oldtimer in goede staat op de oprit staat (dus niet in onderdelen of dat er een grote plas olie onder ligt) en mijn buren zijn geen matennaaiers dan is er geen probleem?

Wel dan heb je dus wel een probleem, het gaat om de grote plas olie.

De olie zakt in de grond weg en wanneer dat gebeurt kun je spreken van een milieu delict.

Oftewel: dat gaat geld kosten.

Als het eigen grond is en je verkoopt later de boel zit je met een schone grond verklaring.

Wanneer je dat verzwijgt en de nieuwe bewoner komt via via er achter dat de grond vervuilt is, kan deze jou aanklagen cq vervolgen voor het betalen van de kosten.

Lees nog eens wat ik typte:

in GOEDE staat op de oprit staat (dus NIET in onderdelen of dat er een grote plas olie onder ligt).

Met andere woorden: Hij valt niet op, er ligt geen plas olie onder en mijn buren zijn geen matennaaiers.

Of sturen ze serieus mannetjes de straat op die alle kentekens in de stad gaat scannen om te controleren of er niet eentje toevallig geschorst is.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik echt in de problemen kom als ik een goede auto geschorst op de oprit heb staan. Als ze totaal geen reden hebben om bij mij te komen kijken. De dingen hierboven bedoelde ik dus als reden om te komen kijken: Een auto in onderdelen, een milieudelict of klikkende buren.

YO!!

Het is en was mij wel duidelijk wat je berichte, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Het is een tip, wat een ieder er mee doet maakt mij niet uit.

ok, ff een vraagje van mij dan ;)

ik krijg net de brief binnen van de kadett.

38 euro voor het tijdvlak van 12 april tot 6 juni.

als ik voorgaande posts kijk krijgen jullie allemaal een rekening voor het kwart tarief toch?

en ik krijg hem voor 3 maand?

of zie ik iets over het hoofd?

@TedMachanic: de belastingdienst rijdt met flitsauto`s door het land. En als ze jouw geschorste auto op de oprit flitsen ben je de lul. Dat bedoel ik dus met instanties door elkaar halen. Wat heeft "in goede staat zonder plas olie eronder" met wegenbelasting te maken? Helemaal niets dus.

ik heb gebeld voor mijn brief van de belastingdienst

ik had een brief moeten krijgen met een rekening voor de overgangs regeling, maar omdat ik de auto pas later in het jaar gekocht heb is dat de reden dat het vermoedelijk verkeerd is gegaan, deze rekening van 38 euro werd bevroren en nu is de kadett aangemeld voor de overgangsregeling, de belasting dienst neemt nog weer contact met mij op.

Terug
Naar boven