@Kadett1.2 wrote:Heb gisteren ook brief + acceptgiro ontvangen.
Mijn Kadetje weegt volgens kenteken 796 kg.
Woon in Noord Brabant dus per kwartaal 58 euro.
Belastingdienst maakt dan toch een rekenfout (in mijn voordeel); kwarttarief per jaar is dus 4x58 euro is 232 euro.
Kwart tarief is dan weer 232/4 is weer 58 euro. Op de acceptgiro staat een bedrag van slechts 56 euro, dus 2 euro minder !
Maar klopt mijns inziens toch nog niet, betaal teveel dus. Want je mag in de maanden december, januari en februari geen gebruik maken van je voertuig. Dan mag je er alleen maar naar kijken als die in de garage staat met de deuren dicht (niet zichtbaar vanaf de openbare weg)
Dus voor dit jaar: (11/12 x 232)/4 = 53,17 euro (mogen 11 van de 12 maanden gebruik maken van ons voertuig)
En voor volgend jaar 2015: (9/12 x 232)/4 = 43,50 euro (mogen slechts 9 van de 12 maanden gebruik maken van ons voertuig)
Ook bij schorsen en verkoop, nadat je het kwarttarief reeds betaald hebt krijg je geen terugstorting van het resterende bedrag voor de loop van het jaar meer.
Dus tussentijds schorsen voor een bepaalde periode heeft geen zin meer, tenzij je om een andere reden moet/wil schorsen natuurlijk.
De hele regeling is gewoon zo oneerlijk als dat maar zijn kan. Om maar te zwijgen van discriminerend.
En om die reden bouw ik mijn senator dus ook niet terug naar benzine. Blijf fijn op LPG lopen. En zal ermee naar enkele meetings toe gaan. Zonder ook maar 1 ct mrb te betalen