• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

en wat kost t de staat?

als ze dit doorzetten?

eventjes vergeten dat er een hele business draait om oldtimers?

onderdelenhandel...restaurateurs..garagebedrijven..handelaren magazines....beurzen evenementen

als die wegvalt wat dan?

wat dan rutte?

Laten we een beetje volwassen blijven en niet welles nietes spelen.

We weten op dit moment niet helemaal Wat ze van plan Zijn, bedenk wel

Wanneer ze het wegenbelasting vrije stelsel gaan aanpassen dat er wel iets gaat

Gebeuren bij diverse clubs/verenigingen. Wat denk je van verzekeringsmaatschappijen die niks meer kunnen,

Wat denk je van de fehac ? Die gaat nog wel even aan de bel trekken hoor.

Nee denk dat we het moeten afwachten , iets Wat we zowieso moeten doen.

Het is van de zotte 3 dagen geleden zeggen dat de vrijstelling gewoon blijft en dan ineens niet.

Eerst de vrijstelling uitrekken naar 30 jaar, en nu afschaffen. Hmmm

We zullen voorlopig maar even hoop houden en afwachten...

Ben het wel eens met bijvoorbeeld eddepet, als je meerdere hobby autos hebt staan, dan is de lol er wel vanaf als je straks voor die paar lullige kilometers bijvoorbeeld 4 of 5 of weet ik veel hoeveel keer dat bedrag mag gaan betalen.

En even over al dat import gelul. Ik heb mijn laatste manta vorig jaar uit belgie gehaald, dus ik zal ook wel een smerige profiteur zijn.

Is dit afgunst ofzo? Achterlijk gelul!

Het feit dat het zelfs iemand dwars kan zitten dat ik met mijn import manta nooit geld heb betaald aan "mijn" overheid...

Ben je wel helemaal lekker? Een moderne nsb'er vind ik je dan!

Ik heb zelfs geen moeite met al die importbakken die hier opgereden worden door de profiteurs die lekker goedkoop willen rijden, ze zoeken het maar uit. Nooit last van ondervonden. Ik kan alleen maar boos zijn op "onze" overheid. Een poppekast is het.

Iedere oldtimer welke als 2e auto gebruikt wordt moet gewoon belastingvrij blijven.

@lenn0 wrote:We zullen voorlopig maar even hoop houden en afwachten...

Ben het wel eens met bijvoorbeeld eddepet, als je meerdere hobby autos hebt staan, dan is de lol er wel vanaf als je straks voor die paar lullige kilometers bijvoorbeeld 4 of 5 of weet ik veel hoeveel keer dat bedrag mag gaan betalen.

En even over al dat import gelul. Ik heb mijn laatste manta vorig jaar uit belgie gehaald, dus ik zal ook wel een smerige profiteur zijn.

Het feit dat het zelfs iemand dwars kan zitten dat ik met mijn impt geld heb betaald aan "mijn" overheid...

Ik heb zelfs geen moeite met al die importbakken die hier opgereden worden door de profiteurs die lekker goedkoop willen rijden, ze zoeken het maar uit. Nooit last van ondervonden. Ik kan alleen maar boos zijn op "onze" overheid. Een poppekast is het.

Iedere oldtimer welke als 2e auto gebruikt wordt moet gewoon belastingvrij blijven.

Eens king:

tja ik vind dat de huidige regeling gehandhaafd mag blijven

en alleen voor auto's die hier al 25 a 30 jaar rondrijden en belasting hebben betaald

enige manier om de niet liefhebbers te weren met hun stinkhokken

helaas zullen er dan ook wat wel liefhebbers tegen het verkeerde been geschopt worden

maar dat was al duidelijk :jerry

en wat de handel in oldtimers en onderdelen betreft

die zal zo gewoon stabiel blijven of zelfs toenemen

waarde van een nederlandse oldtimer zal dan ook stijgen

@trashmetal wrote:tja ik vind dat de huidige regeling gehandhaafd mag blijven

en alleen voor auto's die hier al 25 a 30 jaar rondrijden en belasting hebben betaald

helaas zullen er dan ook wat wel liefhebbers tegen het verkeerde been geschopt worden

Je hebt idd een boost nodig. 1tje naar de realiteit

( nee Ik rijd geen import 'stinkhok' alleen origineel hollandse 'stinkhokken' )

@lenn0 wrote:We zullen voorlopig maar even hoop houden en afwachten...

Het feit dat het zelfs iemand dwars kan zitten dat ik met mijn import manta nooit geld heb betaald aan "mijn" overheid...

Neem aan dat je het tegen mij hebt

Ik ben hier niet aan het schelden of doen maar verkondig gewoon mijn mening

En dit is een forum in een democratisch land dus dat mag ik

Of je dit nu leuk vind of niet zal mij een worst wezen

Maar mij voor NSB er uitmaken gaat mij wel een beetje ver......

@CPeer wrote:@trashmetal wrote:tja ik vind dat de huidige regeling gehandhaafd mag blijven

Je hebt idd een boost nodig. 1tje naar de realiteit

( nee Ik rijd geen import 'stinkhok' alleen origineel hollandse 'stinkhokken' )

En met de import stinkhokken bedoel ik die zware mileuvervuilende mercedes diesels mee...

Eerder nog ging het je over de importbakken in het algemeen, liefhebber of geen liefhebber.

Omdat ik geen belasting betaald heb, ben ik dus minder. punt.

Nu ben je al aan het inbinden en gaat het slechts over de import mercedes diesels...

Ik vind dat je niet spoort als je zo je mening verkondigd, vol afgunst, alsof het jouw geld is dat je misloopt.

Welke woordkeuze of vergelijking ik daarbij kies, mag ik , wederom in dit "democratische land" , geheel zelf bepalen.

Dames......

Nu sorry zeggen, en weer ontopic

Als je 156 milioen deelt door +/- 650 euro per jaar (rekening houdend met de zware amerikanen) kom je op: 240.000 opdtimers in nederland. Dat zou betekenen dat 1 op de 70 bewoners van nl een oldimer heeft. Klinkt mij als veel....

Ik vind de regeling zo slecht nog niet, iedereen die zit te wachten tot zijn auto oldtimer word. Zit te wachten omdat het goedkoper word op dat moment. De oudere autos zijn in de meeste gevallen ook diegene van de liefhebbers. En daarbij. mensen die dagelijks met de oldtimer rijden hebben eigenlijk geen recht op het idee dat zij geen wegenbelasting moeten betalen. Omdat het bedoeld is voor de autos die maar af en toe op de weg komen. Voor dagelijks gebruik vind ik het redelijk dat ze wegenbelasting mogen betalen. Zeker als je ziet wat ze de laatste tijd verbetert hebben aan de wegen en waar ze nog mee bezig zijn mag daar best voor betaald worden. Enja dat mensen met een zwaardere auto meer moeten betalen is ook wel logisch in de meeste gevallen is die groter dus belast de wegen meer en kost de auto meer dus zal men ook wel meer centjes over hebben ervoor. Zoniet koop je toch een kleinere auto?

Nou da's lekker. Deze regering is nog niet gepresenteerd en ik heb er weeral een enorme afkeer tegen ontwikkeld. Hoe krijgen ze het toch elke keer voor elkaar.

Wanneer gaan ze andere hobby's belasten? Kantklosbelasting, of H0-spoorbelasting. Als je een uurtje in sportschool vertoeft of op het voetbalveld: Betalen! stelletje profiteurs

@asconiakkefietje wrote:fearless ik snap je enigzins wel met die 3 letterkentekens,

maar de keerzijde ik heb zelf ook 2 ingevoerde auto's uit duitsland...

bv een rekord station 2.2i gls..dat ding maakt me gewoon blij als ik er naar kijk... maar die is ingevoerd omdat je die hier in nl echt niet zomaar tegenkomt.

zoek er maar eens 1?

die rij ik overigens ook gewoon op benzine...1 op 9 omdat t zo goedkoop is :thumbdown ..

is echt een liefhebberij..import of niet

ben ik dan slechter bezig als jij met een originele hollander op lpg?

het gaat niet om welke regel of maatregel of wie fout is of wie niet...

op t moment is voor den haag alles vogelvrij

als t maar geld opbrengt...

zon beetje als maffia in italie...maar wij hebben rutte..met zn lelijk poephoofd

Rutte kan dan wel een poephoofd zoals jij zegt (hoe kom je erbij eigenlijk :jerry )

Maar het lijkt erop dat dankzij de VVD de kilometerheffing in de ijskast blijft.

Dat zou pas geld gekost hebben, tenminste voor mij dus denk ik ook voor jou.

Rik :D

kilometerheffing zou wel een stuk eerlijker zijn. Dat oldtimertje waar je met pijn en moeite 1000 km per jaar op de klok krijgt wordt dan wel ontzien.

Oja, die mannen die bijtellingsvrij of -arm leasen en het eerste wat ze doen dat ding laten chippen, gaan ze daar misschien ook wat aan doen?

Dat er plannen zijn voor de afschaffing van de vrijstelling is precies dat. Er is nog geen regering, alleen twee partijen die dat graag willen. In de 2e kamer is er geen meerderheid van de vvd en pvda, dus is het maar de vraag of er wel een regering komt. Als de oppositie het regeer akkoord naar de prullenbak verwijst, dan hebben rutje en samsonnetje niks meer.

Mocht er toch een einde aan de vrijstelling komen dan blijf ik in mijn oude Dettje rijden, zo'n goeie auto heb ik nog nooit gehad, en hij is niet zwaar en gewoon op benzine dus geen hoog tarief. En ja, hij is ook voor dagelijks vervoer, maar ik rij principieel met een klassieker. Niet omdat het goedkoop is, maar omdat ik moderne auto's spuuglelijk vind, en aan een modern elektronika hok kun je zelf niet meer sleutelen. En met zo'n kleine truttenschudder die belastingvrij is rijden zie ik niet zitten.

en aangemeld, wel raar dat ik niet 1 oldtimer kan aanklikken

dan maar 2 king:

Mileu oogpunt :puke

denk niet dat een corsa 1.2s zoveel uitstoot hoor :D

mn astra wel meer :jerry

als je 1 kleine oldtimer hebt (zoals de D kadett van kadscona hierboven) dan valt het nog wel te overzien,mijn collectie is ook nog redelijk bescheiden. 3 C ascona's waarvan 1 op LPG,het zou voor mij al 1600 euro per jaar gaan kosten. Dit je toch niet erkopen aan de burger.

Als ik voor mijn LPG ascona wat zou moeten betalen,soit! maar die andere 2 ,die rijden nog geen 1000 km per jaar.

Zou wel betekenen dat de hobby klaar is,of dat ik er hooguit eentje zal houden en de andere 2? Tsja,duur gekocht,straks geen reet meer waard.......

overigens net aangemeld bij http://www.oldtimerbelastingvrij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; je weet nooit waar t goed voor is.

Moet uiteraard nog zienwat er van komt,de Fehac zal ook wel weer zn best doen voor ons. (hoop ik)

Terug
Naar boven