• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

trashmetal

voor mijn part rijd iedereen met een mercedes onder zijn kont..wat zou mij dat maken?

of ben je soms jaloers???

zijn die soms te duur voor je?

ik spek t nl wegennet jaarlijks al met mijn omega voor 640 euro...20000km per jaar bij 1 op 9...dus aan de pomp maak ik ze ook nog eens blij...

maar daarnaast mag ik graag in mijn oldtimers rijden import of niet...

meen dat ik toch wel een echte liefhebber ben...heb inmiddels 9 opels op naam staan

en daar zit geen goedkoop opgelapt belastingvrij corsaatje tussen om km mee te maken om maar s wat te noemen..noem geen namen :sleeping

Heel simpel als ze nu alles wat vrij is laten en geen nieuwe meer bij laten komen

Dan zijn liefhebbers tevreden en de walmende diesel over paar jaar nog maar weinig van over

Want de meesten zijn niet de besten en sls ze kwa onderhoud wat duur worden gaan ze weg

@mies&geri wrote:simpel

alles wat nu belastingvrij is belastingvrij houden

alles wat nu ge-importeerd word eerst 25 jaar wegenbelasting betalen

dan lost het probleem zich ook vanzelf op

oldtimers als dagelijks gebruiken dan moeten ze ook onderhouden worden

en ze slijten sneller dan auto's waar maar paar 100 KM p/jaar mee gereden word

:thumbup

of seizoens kentekens net als duitsland.

@asconiakkefietje wrote:trashmetal

voor mijn part rijd iedereen met een mercedes onder zijn kont..wat zou mij dat maken?

of ben je soms jaloers???

zijn die soms te duur voor je?

ik spek t nl wegennet jaarlijks al met mijn omega voor 640 euro...20000km per jaar bij 1 op 9...dus aan de pomp maak ik ze ook nog eens blij...

maar daarnaast mag ik graag in mijn oldtimers rijden import of niet...

meen dat ik toch wel een echte liefhebber ben...heb inmiddels 9 opels op naam staan

en daar zit geen goedkoop opgelapt belastingvrij corsaatje tussen om km mee te maken om maar s wat te noemen..noem geen namen :sleeping

Jalours op een oldtimer met drie letter kenteken?? :jerry

is in mijn ogen GEEN oldtimer dus kan ik niet jalours op zijn :puke

en ik spek het wegennet met mn astra en die doet ook 1 op 9

dus wat lul je

min of meer zeg je dat oldtimer rijden alleen dus voor de rijken is??

meeste opknap/reatauratietopics word het laswerk op de zelfde manier gedaan als ik doe

dus dat zijn ook allemaal goedkope oplappers?? zullen ze leuk vinden ;)

ben ik dan geen echte liefhebber??

omdat ik geen handen vol geld in een project kan pompen?

maar probeer met beperkte middelen er wat van te maken

Of ben jij soms jalours dat het mij geen drol kost, en toch een leuk resultaat?

:wub

img6672.jpg

Wat is er mis mee dat ik dit karretje op de weg wil houden :fy1

Niks mis mee, ik vind het belachelijk dat de oldtimer rijders onder ons zich zo druk maken, als ze voor de liefhebberij zijn en je hebt er een hele hoop snap ik het best, maar voor diegene die enkel er een hebben om zo goedkoop te rijden vind ik gewoon niet kunnen. Dat is hetzelfde als geen belasting betalen. Iedereen moet dat. waarom diegene die dagelijks in een oldtimer naar zijn werk gaat niet?

zeker nu de corsa weer eerste auto is mag er best belasting voor geheven worden vind ik

stopt mij niet van het verder opknappen van het ding :D

Laten we het wel leuk houden op dit forum.

Als er dan toch wat veranderd moet worden wat betreft de belastingen voor voertuigen, dan ben ik ook voor alleen belastingen heffen via accijns. Dan betaald elke weggebruiker voor het gebruik van de weg. En aangezien ze de accijns niet te hoog kunnen maken ivm de lagere prijzen over de grens, zal het alleen maar beter worden voor degene met een zuinige auto en degene die weinig km's maakt. En natuurlijk mag die accijns inkomsten alleen maar gebruikt worden voor het wegennet, en niet voor het dichten van de begroting.

Ik heb de perfecte oplossing gevonden!

Als nou iedereen die al een oldtimer heeft deze regel geldig blijft.

Dat als je een auto laat invoeren/koopt etc etc... je blijft liefhebber dan moeten ze de eerste 2 jaar belasting betalen zo haal je de handelaren/ profiteurs weg en kunnen liefhebbers na 2 jaar belastingvrij rijden :angel

Stel dat ik mijn Manta verkoop aan Pietje of Klaasje dan moet Pietje Klaasje eerst 2 jaar belasting betalen voordat hij kan genieten van zijn belastingvrije auto :thumb

Het is dan gebeurd met die import profiteur bakken :angel

Idee of niet :wors

goed plan,de grens op 30 jaar zetten en minimaal 2 jaar tenaam staan,dan eventueel LPG en Diesel alleen de toeslag betalen.

Zou mij ook raken maar wel acceptabel naar mijn mening. Dan doet iedereen een beetje water bij de wijn.

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Ik heb de perfecte oplossing gevonden!

Dat als je een auto laat invoeren/koopt etc etc... je blijft liefhebber dan moeten ze de eerste 2 jaar belasting betalen zo haal je de handelaren/ profiteurs weg en kunnen liefhebbers na 2 jaar belastingvrij rijden :angel

Stel dat ik mijn Manta verkoop aan Pietje of Klaasje dan moet Pietje Klaasje eerst 2 jaar belasting betalen voordat hij kan genieten van zijn belastingvrije auto :thumb

Slecht idee, wat als ik de oldtimer op naam van mn vriendin wil hebben? Moet ze dan belasting gaan betalen terwijl die wel bij ons blijft?

denk dat die gewoon 2 jaar opgeschort blijven staan en dan de markt op komen. denk dat 4 jaar betalen op een minimaal 30 jarige import oldtimer de commerciële kick wel grotendeels zal killen.

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Ik heb de perfecte oplossing gevonden!

Terug
Naar boven