• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

het beste systeem is tol heffen op de nederlandse wegen voor alle voertuigen en mrb er af

dan pak je ook de buitenlanders

en dan betaald die die het meest rijd ook het meest

maar ja dat willen ze niet in nederland

te moeilijk zeggen ze terwijl het in de rest van europa wel kan

@asconahobbyist wrote:goed plan,de grens op 30 jaar zetten en minimaal 2 jaar tenaam staan,dan eventueel LPG en Diesel alleen de toeslag betalen.

Zou mij ook raken maar wel acceptabel naar mijn mening. Dan doet iedereen een beetje water bij de wijn.

Waarom de LPG-er toeslag laten betalen terwijl de CO uitstoot van deze manier van rijden vele malen minder is dan een auto benzine?

Ik bedoel, ze willen oldtimer bezitters meer laten betalen in verband met milieu overwegingen (yeah right), dan moet je niet iemand belasten die op LPG rijdt en zodoende het milieu juist minder belast.

Toen straks met kennis gesproken rijd een Mercedes 190e 2.0 benzine uit 86 met 3letterbord.

Ik zeg lekker he 2014 kom je weer aan betalen voor je oldie.. ach zegt die die 96,- op de 3maand betaal ik wel heb er ook genoeg geld in gestoken om hem goed te krijgen.

Zo kan het dus ook.

Nou hier besloten dat meeste gewoon blijft

Na jaren niet zo mooie manta gereden te hebben eindelijk 4 leuke staan

Moeten maar kijken hoe het straks gaat

Kom tiet kump raad

drm juist en ruimte kost geld! :agent

@asconahobbyist wrote:denk dat dat wel meevalt,kost ook een hoop ruimte,maar inderdaad is daar vast wel een regeltje van te maken dat schorsen weer niet meetelt voor die 2 jaar,denk dat dat inderdaad het mooist is.

juist! gewoon km klokje op tijd verwisselen en weer terugzetten...niet te controleren bij oude auto's..

@saluma wrote:En hoe wordt dan die 5000 km gecontroleerd?Ik kan ook nu zeggen dat ik maar 1000 km gereden heb dit jaar met de Kadett.

Als we nou anders gaan doen.

Als alle echte liefhebbers (mensen die maar paar km per jaar rijden met hun oldtimer)

Hun dagelijkse auto schorsen en dan met de oldtimer gaan rijden.

Gaan we ipv oldtimer schorsen etc... alles juist lekker vervuilen met de oude auto's want we moeten er toch voor gaan betalen :jerry

Als ze dan echt over het milieu zitten dan draaien ze het gauw terug :angel

Ik wilde met mijn "schone" leaseauto privé gaan rijden en mijn Manta's besparen maar als dit er door komt kunnen ze :ass

en ga ik juist meer met mijn Oldtimers rijden :swear

Ik vond dit stukje op het Volvo forum en vond het logisch klinken king:

Belastingopbrengst van oldtimer belasting zal sterk tegenvallen

De FEHAC bepleit dat het zeer onverstandig zou zijn om de al sinds 1994 bestaande vrijstelling van wegenbelasting van oldtimers te beëindigen. De berekeningen die het Centraal Plan Bureau in opdracht van een aantal politieke partijen heeft gemaakt van de opbrengst van zo’n maatregel geven een misleidend beeld van de werkelijkheid. Immers, zoals het CPB zelf ook niet weerspreekt, men heeft geen rekening gehouden met het enorme aantal voertuigen dat gedurende een groot deel van het jaar geschorst zal worden, of zal worden geëxporteerd.

En evenmin is de uitval aan belastinginkomsten meegenomen: minder brandstofaccijns, maar vooral minder BTW en andere opbrengsten uit de omvangrijke oldtimer-economie. En bedrijven zullen moeten sluiten of mensen ontslaan. Maar het immateriële verlies moet misschien nog wel zwaarder wegen. De uitoefening van de hobby wordt voor velen heel erg moeilijk of onmogelijk, en vele clubs en daarmee de sociale structuren die daarmee zijn opgebouwd zullen teloor gaan.

Hey mensen,

Ik heb niet het hele topic door gelezen, mijn excuses al deze casus al behandeld is, maar ik vroeg me af;

Je hebt een auto met eerste toelating van 1976

Eerste afgifte van een NL-kenteken is 2003

De auto is dus geïmporteerd.

De auto is nu dus oldtimer, en heeft 2 jaar APK

Moet je nu voor deze auto in de nieuwe situatie MRB betalen?

Ik ben benieuwd wat jullie erover denken.

Thijs

@Senatorman wrote:Als de MRB volledig wegvalt moet elke oldie gaan betalen,

dus ook deze Opel als deze de weg op zou gaan. Deze auto heeft nog nooit wegenbelasting hoeven te betalen en met de zotte plannen zou dat ineens wel moeten.

800px-OpelLutzmann.jpg

tientje op de 3maand? :jerry

Terug
Naar boven