uhhm,de collectie zal wel uitgedund worden,ga geen 3 auto's in de wegenbelasting gooien en ook in de winter weer schorsen.
Gaan in mijn geval over 92 euro per kwartaal per auto,op een half jaar praat je dan over 550 euro,plus 3 keer schorsen a 22 euro,dus je praat voor mijn bescheiden collectie met relatief lichte auto's toch over ruim 600 euro per jaar,en dan moet er ook voor de 2 die in de winter niet rijden en niet in de garage staan nog stalling,niet zichtbaar vanaf de openbare weg geregeld worden,nee,niet handig,plus dat je op een mooie dag in de winter (of voor en najaar) niet even een rondje om kan,om m even los te rijden en in conditie te blijven,oftewel,echt een half jaar stilstaan. Dat werkt gewoon niet!
En denk eens aan mensen die amerikanen hebben,zo'n sloep van 2000 kg,is echt niet grappig als je daarvoor belasting moet gaan betalen,dat is voor veel mensen gewoon niet meer te doen,heeft niks met wel of geen liefhebber zijn te maken.
Ik ben het er helemaal mee eens dat er wel wat moet gaan gebeuren,hier in de regio amsterdam loopt het aantal MB 190's en W124's de spuigaten uit.EN als het nou mooie auto's zijn waar duidelijk liefhebbers mee rijden,dan heb ik er minder moeite mee,immers,een zo oude auto in goede conditie houden kost een hoop geld, maar meestal is het een raadsel hoe er APK op kan zitten,en is het zeker geen aanwinst voor op de weg. Mijn daily witte Ascona uit 84 wordt regelmatig gewassen en gepeotst,zit er roest of een plekje op,dan wordt dat meteen gerepareerd. Ja,ik rij er dagelijks mee,maar niet omdat het zo goedkoop is,als ik een modernere Astra G zou kopen dan zou ik goedkoper uit zijn als nu,maar ik vindt het gewoon prettig om in een oude Ascona te rijden.
Daarom ben ik ook wel voor deels afschaffing,maar dan hooguit voor het diesel of LPG deel,benzineauto's moeten te allen tijde belastingvrij kunnen worden,maar dan wel na 30 jaar,bijvoorbeeld na overleggen van een officieel taxatierapport. Dan is het voor de profiteurs niet de moeite meer,een gare 190D uit 1986 met 350.000 km ga je niet taxeren.