• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Tja, wat is nu wijsheid. Moet nog wel een en ander aan onderdelen in de wagen pompen om hem normaal op de weg te houden. Maarja, blok en tank is al gauw 500 euro en in het grootste doemscenario is de hele wagen oud ijzerprijs....

tsja,het blijft nog even koffiedik kijken.

Mijn daily Ascona heeft ook wel behoefte aan wat liefde maar vanwege dezelfde reden als Peter777 stel ik het nog maar even uit.

Anderzijds,al zou je er belasting voor moeten betalen,zoek maar (in het geval van mijn Ascona) een 4 deurs gezinswagen met een grote kofferbak die minder dan 1000 kg weegt................

Er wordt idd makkelijk over gelult door veel mensen.

Als je liefhebber bent dan maal je niet om die paar centen wegenbelasting zeggen ze dan.

Tsja,ik heb maar 3 Ascona's en die wegen 1000 kg,zou op 98 euro per kwartaal komen.

Praat je over grofweg 400 euro per jaar maal 3,is 1200 euro. Toch best serieus geld,wat ik liever in het onderhoud stop,maar goed.

Je begint aan een hobby en op basis van die vrijstelling is het financieel haalbaar. Vervalt die vrijstelling ineens,dan kan het zomaar dat sommigen het niet meer kunnen betalen,al heb je 1 auto ,denk aan mensen met een Senator,Pontiac Transam,Mercedes G klasse of een dikke dodge pickup (Astra td zal de zijne niet voor niets hebben weggedaan,is niet meer op te brengen)

tis gewoon tijd om volkert van de G los te laten....

die werkt wel met die idioot af, die dit bedenkt.

BAH... flauw van !!

@asconahobbyist wrote:Er wordt idd makkelijk over gelult door veel mensen.

Als je liefhebber bent dan maal je niet om die paar centen wegenbelasting zeggen ze dan.

Tsja,ik heb maar 3 Ascona's en die wegen 1000 kg,zou op 98 euro per kwartaal komen.

Praat je over grofweg 400 euro per jaar maal 3,is 1200 euro. Toch best serieus geld,wat ik liever in het onderhoud stop,maar goed.

Je begint aan een hobby en op basis van die vrijstelling is het financieel haalbaar. Vervalt die vrijstelling ineens,dan kan het zomaar dat sommigen het niet meer kunnen betalen,al heb je 1 auto ,denk aan mensen met een Senator,Pontiac Transam,Mercedes G klasse of een dikke dodge pickup (Astra td zal de zijne niet voor niets hebben weggedaan,is niet meer op te brengen)

:hmmz denk dat het dan niet wijs is om aan een hobby te beginnen

als je deze alleen kan uitvoeren met wb vrijstelling

Dat zeg je wel thrashmetal maar als al die rot c1 - 107 en upjes niet belastingvrij waren op dat moment kocht ook niemand ze. En als mensen leuk willen sleutelen aan een auto is het logischer dat t met wb vrijstelling wel lukt niet iedereen wordt zometeen Koning.

idd wb vrij is zeker een voordeel voor de hobby,

ik had een kadett c1 die koste weinig ik heb voor 3 jaar terug een -offtopic nissan patrol -offtopic gekocht deze op geel kenteken koste bij aankoop 585 euro pr 3 maand!!! das nie grappig!

volgende week weer een oldtimertje ophalen in belgie

en 2 weken later nog 1

als ik er straks wegenbelasting voor moet gaan betalen hebben we het over €1,= p/dag p/auto

daar stop ik m'n hobby niet voor

Als ik straks voor de Senator wb moet gaan betalen, praten we over 1684 euro per jaar (1470 kg op LPG)

Das een dikke 140 euro paar maand (iets meer dan 1€ per dag)

En dat voor een auto die gemiddeld 2x per week naar buiten komt.

Dat is voor mij gewoon onbetaalbaar.

En dat zijn dan ook nog eens de prijzen voor dit jaar. Volgend jaar wordt het nog duurder...

Wb vrij was overigens voor mij niet de reden om met de hobby te beginnen, dat was de passie voor Opel. Maar het maakte de hobby wel betaalbaarder, temeer omdat de onderdelen ook steeds meer van goud gemaakt leken te worden.

En nu met een gezin met 1 kind en maar 1 loon, is wb gewoon geen optie meer.

@asconahobbyist wrote:Er wordt idd makkelijk over gelult door veel mensen.

Helaas heb ik hem weg moeten doen door ruimte gebrek, en een dubbele bonus dat ik het dubbele heb gekregen wat ik er heb voor gegeven. :wors

Maar ik heb spijt en dikke spijt, had er zoveel lol in gepompt en een hoop lol voor terug. Morgen ga ik na een nieuwe kijken, toch maar iets verzinnen waar ik hem kwijt kan.

Ook al gaan ze belasten, 2 jaar schorsen dat die 40 is. :agent ( 37/38jaar oud )

En anders de fik erin in 2014.

t zijn gewoon homo's in den haag...

alles kapotmaken door besluiteloosheid en vergallen zodra er iemand n natte scheet heeft gelaten

kunnen we weer opnieuw naar de stembus...

ik rij waar ik zin in heb...rij mijn commodore niet omdat ie zo goedkoop rijd..1 op 5 op lpg

maar als ik wegenbelasting moet betalen dan gaan we maar weer voor een leuke opel op g3 ofzo...totdat ze dat ook weer vergallen...

@Freestyler wrote:Als ik straks voor de Senator wb moet gaan betalen, praten we over 1684 euro per jaar (1470 kg op LPG)

Das een dikke 140 euro paar maand (iets meer dan 1€ per dag)

En dat voor een auto die gemiddeld 2x per week naar buiten komt.

Dat is voor mij gewoon onbetaalbaar.

En dat zijn dan ook nog eens de prijzen voor dit jaar. Volgend jaar wordt het nog duurder...

Wb vrij was overigens voor mij niet de reden om met de hobby te beginnen, dat was de passie voor Opel. Maar het maakte de hobby wel betaalbaarder, temeer omdat de onderdelen ook steeds meer van goud gemaakt leken te worden.

En nu met een gezin met 1 kind en maar 1 loon, is wb gewoon geen optie meer.

correctie, bijna 5 euro per dag en dan hebben we het nog niet eens over guldens :angel

en dan hebben we het nog maar over 1 auto

en als de belasting ook nog maar in het wegennet geïnvesteerd werd wat de naam zou doen vermoeden

Kom net iets tegen over een voorgenomen schorsingsverbod, als daar ook maar iets van waar is dan is het nu pas echt kristalhelder duidelijk dat de overheid er doelbewust op uit is om het plezier van een groot aantal mensen doelbewust kapot te maken :puke

op de site van fehac staat ook het eea.

je hebt 2 opties betalen of stoppen.

dacht eerst de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

zit toch de nodige sambal in.

pffff... wat n discussie jah..

over het huidige kabinet is toch niks goed te praten.

dus... waste of time !

@Senatorman wrote:@InjectTheVenom wrote:Kom net iets tegen over een voorgenomen schorsingsverbod, als daar ook maar iets van waar is dan is het nu pas echt kristalhelder duidelijk dat de overheid er doelbewust op uit is om het plezier van een groot aantal mensen doelbewust kapot te maken :puke

Url?

Het staat naar verluid in een brief van Weekers, kan zo even geen URL vinden maar heb het via Good Vibrations vernomen.

@theunm wrote:op de site van fehac staat ook het eea.

je hebt 2 opties betalen of stoppen.

dacht eerst de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

zit toch de nodige sambal in.

Dit had ik vanaf het begin al door :puke

Terug
Naar boven