@TedMechanic wrote:@opelpower89 wrote:klopt idd wat freestyler zegt je terrein hoeft niet omheind te zijn zolang duidelijk is dat t een eigen terrein is dmv van artikel 461
maar dan nog zolang je kenteken zicht baar is kan je een prent van de belasting krijgen
stelletje ratten wat t zijn
Dat begrijp ik, maar ik probeer erachter te komen of die prent terecht is als je kenteken zichbaar is. Dus of het ergens in de wet staat dat je kenteken niet zichtbaar mag zijn OF dat het een andere reden is dat je een bekeuring krijgt. (Bijvoorbeeld omdat er geen bord staat met erop dat het je eigen terrein is of dat er geen hek staat.)
Stel dat ik een showroom heb met auto's erin waar je door het raam het kenteken kunt lezen, dan zou ik ook een bekeuring kunnen krijgen. Dat lijkt me sterk.
Ik ken ook genoeg autobedrijven waarbij de voorraad enkel achter een hek staat op het terrein en je dus prima kentekens kunt lezen vanaf de weg, lijkt me sterk dat de belastingdienst die ook flitst. Sterker nog, bij m'n oude werk stonden auto's uit de bedrijfsvoorraad gewoon aan de weg opgesteld (wel nog op eigen terrein).
De vraag is dus: Waar zitten dan de mazen in de wet waardoor je alsnog een bekeuring kunt krijgen?
Mogelijkheden...
- De oprit is geen omheind eigen terrein.
- Het staat niet aangegeven dat het eigen terrein is.
- De oprit is van de gemeente en hoort niet bij het huis.
- Wat nog meer?
voor bedrijven gelden andere regels dan voor particulieren
auto staat in bedrijfsvoorraad
mag wel zichtbaar aan de weg staan
oldtimer van particulier mag niet op of aan de weg staan