• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's Corsa-B upd 04-05-'14: Remmen Banden + Diversen kleine

@wim-v6 wrote:Ik heb ze nooit zonder gehad of gezien, alleen meest een kapot lampje.

Wel zonder aansteker gezien.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

oke dacht dat alleen sommige uitvoeringen dat hadden,

maar mijne had inderdaad geen aansteker ma was wel voor bekabelt & en er zat nog een stekker bij een enkele die zal wel voor het lanmpje zijn voor de aansteker?

ma dan ga ik is even chekke want is toch wel k#t zonder lampje,

John,

azoo oke heb straks even gekeken ma wist niet dat het lampje in de aansteker zelf zat haha

maar dat gaan we wel oplossen,

inieder geval bedankt!

john

Lekker aan het rotzooien geweest vandaag.

Kenteken lampje een beetje opgeknapt kan er weer door heen kijken (geen foto van, maar het kapje was dof geel:

kapje na polijsten:

Lampje was ook niet heel nieuw meer (p.s. heb nog een stoere tuning lampje in de aanbieding, supervet chrome smokeglas bolletje :afro ):

zie het verschil:

doet ie het:

Yup!!

en zo is ie geworden:

Ook nog bezig geweest met mijn zojuist aangschafte set achterlichten, welke geen doorgezakt lijntje hebben tussen Rem en Achterlicht:

Gaatje rechter mistlicht uitgefreesd:

Set is van 1993, dus niet heel nieuw meer, dus tijd voor een Bad:

na het badderen:

Gelijk de fitting aan aan het passen geweest, aansluiten enzo moet nog gebeuren, eerst Kit laten drogen:

en zomaar wat foto's Geschoten van het apparaat:

Willem

Nice willem! Ziet er goed uit man!! Verder nog plannen aan de corsa?

Gr

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Tapatalk

Ja kan, meer stickers..

Antenne dichtkitten..

heb 16inch wielen gekregen van een Honda rijdster, ET38, zou moeten passen.

Willem

is niet eens een vinding van mezelf, Credits gaan uit naar een ander Forumlid en fervent Corsa Verbouwer (en dan Vooral Extra Power, en eenvoudige Looks (LAAAGG!!! is zijn motte)) (BugKiller).

Ik kreeg deze sticker ook pas toen ie voldoende Rook uitblaatte en knap voouit kwam.

Willem

Achterlichten ombouwen naar dubbel achter- en remlicht was pakweg 10 jaar geleden al een geliefd klusje bij de Duitse Corsa B-rijders.

Volgens mij heb je in de mistachterlichtsegmenten ook nog een versterkte lichtopbrengst doordat die reflector het licht meer versterkt dan in de andere segmenten van het achterlicht.

Is niet veel feller, er zitten nu 5 watt lampjes in links en rechts in de standaard fitting.

Ik heb dit bij al mijn opels toegepast, zowel voor als achter

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

mag gewoon.

gat op boren in rechter achterlicht, eventueel even op de sloop een paar dubbelpolige jappenfittingen halen, zodat je ook gewoon mistlicht hebt.

dan die in een op de sloop gepikt lamphoudertje maken, en dan huppa, klaar is Henk

Dit heb ik ook bij de Vectra:

En bij de Ascona:

en bij mijn Vorige Vectra:

en de Combo:

Willem

Terug
Naar boven