• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's Corsa-B upd 04-05-'14: Remmen Banden + Diversen kleine

ET38 en de 56.1mm pasringen van de honda gaan keurig mooi over de 56.6mm Opel naven.

Vind je t wat Servaas??

Ik gaat denk toch op de Opel 15inch velgen rijden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Vectar staat bij de Schade hersteller voor opknappen schade, en Nose Mod..

dus daar gaan we ook gewoon Vrolijk mee verder, wees daar maar niet bang voor...

Dit is de daily, zo veel mogenlijk mee rijden, zonder te veel kosten te maken...

Veezekering zit wel goed

Belangrijker is hoe ze straks weer voor de deur staat.

Zo Dikke Stortkoker laten fabriceren door Carlo, Hiervoor echt Superveel dank, voor je Braadwerk, hij is goed dicht, en werkt prima..

Dit is vanaf de turbo tot aan het eind geheel Zelfbouw dus!!

Amerikanen dempertje ertussen.

De uitlaat heeft een minimalen Binnendiameter van 55mm, en dat is goed te merken met rijden.

Zo ging de Max Turbodruk van 1,25 a 1,3bar naar 1,5 a 1,55bar, en Spoelt de boel flink eerder op.

Ook kan ik op de snelweg met minder diep gas intrappen eenzelfde snelheid rijden.

Over het verbruik kan ik nog geen uitspraken doen.

Wel blijft de Motortemperatuur in het algmeen knap lager..

en de ISUZU diesel doet goed waar ie goed in is, Olie lekken!!

Willem

Als je verbruik gegevens hebt, dan ben ik daar erg nieuwsgierig naar ;)

Ik denk dat ik bij het ombouwen van de 1.7 motor maar direct de uitlaat en IC erbij mee pak.

Rijd nu met de stop dicht ivm APK, maar komt nog knap vooruit opzich, alleen turbo pakt veel later op.

Denk wel dat ze erg zuinig rijdt.

Druk komt nu niet boven de 1,3 dar ivm dichtgedraaide roetstop.

Dat was 1,7bar met roetstop 180graden in (open) gedraait.

Willem

nee hoor, Ik heb E bij B, dus mag leeg rijden met deze Combinatie, Trailer weegt nu 780kg op de Weegbrug (680kg leeg op kenteken).

Dus ik mag m gewoon verplaatsen, legaal..

Of ik nu een Boedelbakje vol laait tot 800kg of ik met deze leeg erachter rijdt lijkt me geen verschil.

Sorry maar toch nog even off topic ;)

Willem, dat je ermee rijdt, prima hoor. Ik laad karren ook wel eens veel te vol achter iets wat het misschien (net) niet mag slepen. En ik heb zelf geen E dus ben er altijd erg mee bezig als ik weer eens zo rij..

Maar dan weet ik dat het gewoon niet echt mag..

jij zegt nu ook dat het echt legaal is. En dat het je geen verschil lijkt.

Ja mij ook niet nee. :) ;) Maar wat wij vinden maakt de wetgeving meestal geen bal uit.

Misschien snap ik het niet. Maar het maakt toch in de werkelijkheid geen bal uit of die kar nou leeg of vol is??

Bij karren heb je het nooit over leeg gewicht. Maar over het maximale gewicht van de kar?! toch?

Dus als die kar 780kg leeg is, mag ie vol misschien wel 1500kg wegen..

En dat mag je corsa nou eenmaal niet trekken. Of je nou b en e of misschien wel c en d, hebt of niet.

Of is dit ondertussen verandert? Want ik weet wel dat er onlangs over gepraat werd in de politiek om dit weer eens een keer te wijzigen.

Ben benieuwd naar het filmpje van het geluid van die pijp!! :thumbup

@kaneelschep wrote:nee hoor, Ik heb E bij B, dus mag leeg rijden met deze Combinatie, Trailer weegt nu 780kg op de Weegbrug (680kg leeg op kenteken).

Dus ik mag m gewoon verplaatsen, legaal..

Of ik nu een Boedelbakje vol laait tot 800kg of ik met deze leeg erachter rijdt lijkt me geen verschil.

Sorry maar toch nog even off topic ;)

Willem, dat je ermee rijdt, prima hoor. Ik laad karren ook wel eens veel te vol achter iets wat het misschien (net) niet mag slepen. En ik heb zelf geen E dus ben er altijd erg mee bezig als ik weer eens zo rij..

Maar dan weet ik dat het gewoon niet echt mag..

jij zegt nu ook dat het echt legaal is. En dat het je geen verschil lijkt.

Ja mij ook niet nee. :) ;) Maar wat wij vinden maakt de wetgeving meestal geen bal uit.

Misschien snap ik het niet. Maar het maakt toch in de werkelijkheid geen bal uit of die kar nou leeg of vol is??

Bij karren heb je het nooit over leeg gewicht. Maar over het maximale gewicht van de kar?! toch?

Dus als die kar 780kg leeg is, mag ie vol misschien wel 1500kg wegen..

En dat mag je corsa nou eenmaal niet trekken. Of je nou b en e of misschien wel c en d, hebt of niet.

Of is dit ondertussen verandert? Want ik weet wel dat er onlangs over gepraat werd in de politiek om dit weer eens een keer te wijzigen.

Ben benieuwd naar het filmpje van het geluid van die pijp!! :thumbup

Indien je geen E bij B hebt geld jouw verhaal inderdaad.

Dan mag de aanhanger niet meer mogen wegen dan het gewicht van het trekkend voertuig.

Indien je E bij B hebt maakt dat niet uit, dan mag ik er rustig een lege 3tonner achter hangen als deze maar niet over het max trekgewicht komt van het trekkend voertuig.

Ik zou anders ook nooit met mijn eigen aanhanger mogen rijden van de truck, die mag nsmelijk 20.500kg wegen.

De Atego mag maar 16.800kg trekken.

Zo mag ik ook gewoon de dieplaader met ZZ (Zeer Zwaar / alleen trailer mag al 76ton wegen) Kenteken trekken achter een enkelasser trekker bij wijze van spreken, als ik maar onder de 43.000kg die de MB mag trekken blijf.

Ik pak effe het grote spul erbij omdat dat wat makkelijker uitlegt.

Zo hangt er regelmatig een 2 of 2,5tons aanhanger (autoambulance) achter de Vectra 3.0 of Fiat Stilo M-Jet

De Vectra mag 1500kg trekken, de stilo 1650kg.

Dit is met E bij B gewoon toegestaan.

Willem

haha, zeker, maar dat is ook omdat ik erg veel schik heb van het karretje, ben er echt wel blij mee, rijdt gewoon geweldig..

Willem

Net ff je blogje gelezen :thumb

gaaf om te zien wat je allemaal doet, vooral die achterlichten zijn zeer creatief

heb het met plezier gelezen!

hoop dat ik je rondom rotterdam eens op de snelweg zie ;)

groeten

R.

Vind t zelf ook leuk, van die dingetjes die nietvdirect in het oog vallen, en je toch onderscheidt van de rest.

Zoalscstads en richting in een in wit.

En dubbelpolig in het mistachterlicht, zodat je dubbel achterlicht kan maken.

De angel eyes heb ik een jasr of 6 geleden eens gekocht op de essen motorshow bij hella.

Ringen zitten niet aangesloten

Door WIM-V6, vanaf zijn Reeds vervangen in verband met defect Samsung S3mini met Tapatalk.

let daarom niet te veel op mijn SPELFOUTEN.

Zijn angel eyes koplampen makkelijk aan te sluiten als je nog de orginele koplampen hebt?

heb zelf veel last van verwering, en zat daarom te denken aan een wat donkerdere kleur angeleyes.

Ligt een beetje aan t type ervan en wat je ermee wilt.

Ik heb xenon erin zitten, welke qua bekabeling in de lamp is weggewerkt

Door WIM-V6, vanaf de teledinges

let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

Terug
Naar boven