• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

Ohja, je zal het bijna vergeten:

Ik heb dit alles niet Alleen gedaan:

daarom ook Dank aan:

- Carlo (carloastra): voor de Grootste hulp (ook met inbouwen interieur)

- Ron (Deep-Purple): Voor zijn hulp en gezelschap met et halen van de Motor (was best een stukkie tuffen in de gare oliezuipende, brullende combo-B

- Manuela (Carlo's Wederhelft) voor de morele steun, Catering, en foto's

- Jurgen (dj-juergen) voor de hulp (en al je kennis :jerry :jerry )

- Jeroen (Jerremy) voor de morele steun en verzorging van de nodige vloeistoffen om onszelf mee af te tanken

@2e-c14nz wrote:Nu nog een rondje autobahn, zodat je je onderschrift kunt aanpassen :)

Nog nooit van een motor inrijden gehoord :jerry :jerry

Tis een NIEUWE motor, daarmee zal je even rustiger aan moeten doen dan je gewend ben van je oude motor.

hoe moeilijk het ook is af en toe.

Willem

Volgens het instructie boekje hoef ik alleen 1000km rustig an te doen, daar ben ik vandaag overheen gegaan.

kan m langzaam op zijn kloten gaan geven.

Heb m vandaag ook weer ververst, nu gaat ik m over 5000km verversen, en daarna weer iedere 10.000km of 1 jaar.

Willem

Goed bezig Willem :thumbup

Op welke ECU programma rijdt je nu?

Van de 2.5?

En welke nokkenassen?

Dan zou ik hem zeker op een rollenbank laten chippen?

200+ pk moet mogelijk zijn namelijk :wub

Ik ging van 186pk op 2.5 programma (x30xe met 2.5 aanbouwdelen) naar 210pk (veilig afgesteld op euro95, met super+ waren nog zeker 20pk meer mogelijk geweest).

X25XE programma en de Y30SE nokkenassen (in: X30XE uit: X25XE)

Voor mijn gevoel loopt dit beter dan de X30XE's waarmee ik gereden op X25XE programma.

dit komt denk ik omdat de motronic deze settings veel beter kan handlen, ivm kleine inlaat en uitlaatpoorten van de Y30SE (bijna niks anders als van de X25XE)

Willem

Haha wat een grap dit! En ik maar denken dat je die motor eruit getakeld hebt om het olie dopje te vervangen voor een US model....;)

Zal wel een beest van een motor zijn! Hoe lang ben je hier eigenlijk mee bezig geweest? Je hebt zeker ook de kabelboom e.d. aan moeten passen? En wat kost zo'n ding nieuw eigenlijk?

Nee, motor draait volledig op het 2.5 programma en met 2.5 aanbouwdelen. onder de kap zie je dus geen verschil.

1 op 1 overbouwen, zit wel een uur of 10 werk in, zeker wel.

Willem

Komen ze inderdaad vandaan.

Loopt lekker hoor, en gaat nog steeds met de tijd lekkerder lopen!!!

Motormanagement kan er nu lekker mee overweg..

Willem

Tja, Hij doet het prima, en word, mede door de jongens om me heen GOED en NETJES gehouden...

tis niet dat ik net als Velen hier Waanzinnig veel loop te poetsen aan de auto, Ik doe al het onderhoud, en Alle reparatie zelf aan de auto, dat houd het V6 rijden wel Betaalbaar...

de Jongens helpen me dan een beetje met de Carroserie netjes houden, die zijn daar veelal beter in dan ik, en daar ben ik ze wel dankbaar voor.

Ik zorg weer voor hun technische deel van hun auto's zo houden we onze ''Oude Opeltjes Rollend..

Willem

Terug
Naar boven