• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Wim's vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

Ja je gaat een motor met een al te kleine brandstof aanvoer voorzien van nog meer lucht...

Ben niet negatief, maar realistisch, excuus daarvoor..

Willem

Denk eens mee Goeroe-Willem-San, je hebt het nu over de single point injection. Valt daar niet wat op te verzinnen?

Opmerking: als je liever hebt dat ik dit soort vragen in een ander topic stel oid, gewoon zeggen he!

Denk eens mee >> Jup, Mulsitpoint van maken... Scheelt al een hoop...

Er is niet HEEL veel te winnen door een gasklep, wel zou het enigzins uit kunnen maken als deze over de gehele lengte evengroot word gemaakt.

Het inlaat traject is ook al geen Rocket-Science te noemen, die is verre van optimaal, rare hoekjes bochtjese ne selcchte metaal afwerking welke de doorstroming niet bevorderen helaas...

Willem

Hallo Wim

Die gasklep ! rond 68 mm , is dat een traktie control klep ?

Ben ook bezig met die klep te vergroten, naar 68 mm / traksie controlklep van Calibra V6, alleen ligt alles in een doos hihi

Wij Vectra-B rijders hebben wel Traction control, maar deze is volledig op motormanage ment geregeld, en dus geen TC klep ertussen.

Jerremy heeft wel een TC klep (welliswaar niet aangesloten) op de Astra-F V6, en deze word geheel leeg gehaald, zonder klep erin en op 68mm uitgehoond, evenals de gasklep zelf..

en natuurlijk zo, dat alles Smooth overloopt op elkaar.

Op deze motor komt ook een Groter inlaat traject trouwens..

Willem

Die is echt klaar, Foto's zeggen meer als woorden:

100_6387.jpg

100_6388.jpg

100_6391.jpg

100_6386.jpg

100_6390.jpg

100_6410.jpg

100_6408.jpg

Willem

zal even vertellen hoe het is gegaan.

Ik reed op de linkerbaan, met hooguit 140 op de klok (A31 Duitsland) rechts reed een rijtje auto's die ik op het punt stond in te halen, deze reden denk ongeveer 90 a 100 (zat een Camper voor)

Daar komt er een die stampt zijn richting naar links aan en gaat gewoon naar links, en dat kon ik niet meer aanremmen, dus hup erboven op...

en deze is Economisch total loss..

Willem

nou willem,

ik heb je al gesproken via de telfoon,

maar je heb wel goed die duitser in de vangrail gedrukt :mrgreen:

hopen dat het blok niet begeven heeft!!

als je gaat demoteren moet je maar een bel geven als je handen nodig heb in het Hok!!!

help je graag!!

1 vectra down :swear

Terug
Naar boven