• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Ja, klopt. Heb het vraagteken verkeerd neergezet.

Als ik dat Hella ding voor bochtenverlichting monteer, werkt het dan ook meteen? Want dan is dat misschien wel leuk.. :)

Kan iemand me ook vertellen of ik automatische hoogteregeling kan regelen? En hoe?

origineel gepost door Jorizimo

Bij deze nog even foto's in het donker van mijn xenon met pilot LED verlichting:

xenon2.jpg

xenon.jpg

xenon3.jpg

Hele mooie foto's! Ik kan bijna niet wachten tot bij mij alles erin zit... Zie ik het goed en heb jij de Xenon aan de binnenzijde en de LED's aan de buitenzijde?!

Volgensmij moet er wel meer bij om de bochtenregeling werkend te krijgen. Het moet ook aan je stuur gekoppeld worden etc en de (orginele) automatische hoogteregeling is dan een must. Ik heb een keer een topic gezien op een duits forum maar de halve auto moest gestript worden om dat werkend te krijgen.

Dan lijkt me dat ik dat niet ga regelen.

En idd, de ledjes zitten aan de buitenkant, xenon aan de binnenkant. Zijn originele GM koplampen.

Dan lijkt me dat ik dat niet ga regelen.

En idd, de ledjes zitten aan de buitenkant, xenon aan de binnenkant. Zijn originele GM koplampen.

Ziet er erg strak uit... Welke LED-lichten heb gebruikt? Die van Pilot?

Ik krijg nu vanmorgen een melding: 'parkeerlicht'. Die ledjes gingen ook niet aan toen. Aan en uit zetten en het was goed. Zou dat dan toch aan de ledjes liggen dat het geen Can-Bus ledjes zijn?

Ik krijg nu vanmorgen een melding: 'parkeerlicht'. Die ledjes gingen ook niet aan toen. Aan en uit zetten en het was goed. Zou dat dan toch aan de ledjes liggen dat het geen Can-Bus ledjes zijn?

Dat is een goede vraag... Ik heb begrepen in de automaterialenwinkel dat deze LEDs (die ik gekocht heb)speciaal voor het Canbus gemaakt zijn en geen storing geven... Jouw lampen geven die storingsmelding en dan schakelt dit systeem de lampen uit.

Ik ga zaterdag naar GM-Tuningparts om de lampjes erin te zetten (oei, nu weet iedereen dat ikzelf twee linker-handen heb)... Maar ik heb goede hoop dat het allemaal goed komt en het er dan erg strak uitziet... :wors

Het systeem denkt dan dat de lampjes kapot zijn en zet ze uit.

Zo... Kijk eens aan... De foto's!

P1020942.jpg

Het zicht naar voren... Echt een verbetering t.o.v. Halogeen!

P1020941.jpg

De unit van bovenaf gezien, recht in de lamp kreeg ik geen goede duidelijke foto's (is toch best fel, die Xenon).

P1020935.jpg

De unit van de zijkant, de LED stadslichten

Al-met-al een geslaagd project!

heb je nu niet ontzettend veel strooilicht?

Ik had in mijn G OPC ook xenon in de gewone koplampen. Vond het erg irritant en heb daarom maar xenon projector lampen gekocht.

Ik wil in mijn GTC eigenlijk ook wel xenon maar vind de orginele xenon koplampen wel erg prijzig. Als het strooilicht nu meevalt kan ik altijd nog xenon in de orginele koplampen doen...

origineel gepost door Klanderman

heb je nu niet ontzettend veel strooilicht?

Ik had in mijn G OPC ook xenon in de gewone koplampen. Vond het erg irritant en heb daarom maar xenon projector lampen gekocht.

Ik wil in mijn GTC eigenlijk ook wel xenon maar vind de orginele xenon koplampen wel erg prijzig. Als het strooilicht nu meevalt kan ik altijd nog xenon in de orginele koplampen doen...

Qua strooilicht vind ik het zeer meevallen. Ik heb ook nog geen knipperende tegenliggers gehad, dus ik denk dat dat zeer meevalt!

Ik heb er de Pilots inzitten met inderdaad de originele koplamp-units. Wat mij betreft is dit een hele goede combi, ik zou niet weten wat de lenslampen doen, maar kan me zeker voorstellen dat dit een prettiger lichtbeeld geeft.

Xenon geeft zeer zeker een beter beeld, zeker de verkeersborden: deze lichten beter en eerder op! :thumbup

In mijn G zat het dus eerst ook zonder projectors maar dat was echt geen doen. Verlichte meer de toppen van de bomen dan de weg. Met projectors is het echt ideaal. Zeer strak lichtbeeld.

Heb op youtube even wat filmpjes gekeken van Astra H's met xenon in de gewone koplampen maar het strooilicht valt inderdaad nog wel mee. Toch maar eens over nadenken of het ook zonder de projector lampen wat is....

Terug
Naar boven