• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Xenon inbouw-kit voor Astra GTC 2005

Beste mensen,

Om maar weer even een oud topic uit de grond te schoppen. Ik ben ook begonnen om Xenon in mijn GTC te bouwen. Heb de koplampen al binnen, inclusief ballasten, starter en pitten, alles origineel opel. Heb de boel ingebouwd en de pinnen 1,9 en 10 met elkaar verbonden. Heb nu dezelfde problemen die jorizmo ook had. De lampen gaan bij het starten van de auto na 2 seconden flikkeren. Op het contact en niet op het contact doen de lampen het wel goed. Ben bij de Opel Dealer geweest om de optie ahlafl aan te zetten. Alleen kom je de optie wel 3(Sim, Ecu, etc) keer tegen met de tech 2, moeten alle waarden op aanwezig worden gezet? We komen er nu niet helemaal uit,

Alvast bedankt voor de hulp!

Oké zal er volgende week nog is een keer naar laten kijken.

De rest van de AFL/AHL optie's zet je die op afwezig?

Het is nu wel zo dat als de auto van het contact af is, de lampen na een paar schakelen pas stabiel branden. Dit lijkt wel of ballast niet genoeg massa of voldoende stroom heeft? Als de ballast weer leeg loopt, moet ik weer een aantal keer schakelen. En is het weer goed, maar zodra ik de motor dan start gaan de lampen weer flikkeren na een seconde of 3 -4.

Leuk topic.

Heb vorige week AFL ingebouwd in me GTC.

Echt wat een lichtverbetering tov de halogeen units.

Alleen had ik pech dat een AFL computer onder een van de koplampen kapot was. Dus die kon ik nieuw bestellen.

Het setje AFL koplampen:

IMAG0320.jpg

IMAG0321.jpg

Kickpanel demonteren. Hier komt de AFL-computer achter (vieze mat, ik weet het)

IMG_8240.jpg

Stekker verloop maken op de AFL computer:

IMG_8241.jpg

IMG_8242.jpg

Het monteren van de AFL unit op de originele plaats:

IMG_8244.jpg

Achterassensor geplaatst:

IMAG0380.jpg

Koplampen ingeplugd.....Stuurapparaat geprogrammeerd. Stelmotoren gereset.....

Toen een knipperend AFL lampje op het dashboard en aan een kant een Xenonlamp die na 3 min. uitgaat. :shock:

Tech2Win:

IMAG0381.jpg

GRRRR. na wat zoeken de oorzaak gevonden:

IMAG0383.jpg

Het stuurapparaatje was eindelijk binnen.

En als bijkomend voordeel wassie flink goedkoper dan de oorspronkelijke!

Want hij is nu van kunststof ipv alumuminium!

IMAG0384.jpg

Daarna foutcodes gewist., Stelmotoren gekalibreerd en GAAN!!

IMAG0390.jpg

IMAG0391.jpg

IMAG0392.jpg

Grotendeels gebruikte delen.

Maar reken op honderdje of 7 a 8.

Grootste kostenpost is de set lampen. Zeker als die ook nog zonder computers, lampen en ballasten geleverd worden.

Mijne waren gelukkig helemaal compleet.

Hoeveelheid werk viel me mee.

Hoefde alleen maar 3 draden te trekken naar de achteras sensor.

En een verloopkabeltje maken voor de AFL computer omdat die stekkers niet los leverbaar zijn.

ik had toen gekozen voor lampen zonder afl, maar weet je ook wat de meerkosten voor alleen de afl zouden zijn (naast de andere koplampen die 100 euro duurder zijn dan de lampen zonder afl).

Meerprijs is er niet eigenlijk naast de duurdere koplampen.

Met AFL heb je een stuurapparaat links voorin zitten. Bij Alleen Xenon zit ie daar ook maar is die alleen voor de automatische hoogteregeling (AHL). Denk niet dat er heel veel prijsverschil zit tussen die stuurapparaten (AHL/AFL)

Vanmiddag bij de dealer geweest en het zat idd in de uec, vervolgend de optie ahl op aanwezig gezet en klaar was klara.

Voor de nieuwsgierigen bij deze nog wat:kewlpics

LAmpen1.jpg

Lampen2.jpg

Lampen3.jpg

Lampen4.jpg

Lampen5.jpg

Lampen6.jpg

Hoi,

Zal me eerst ff voorstellen ben Z20ler.

Ik heb deze topic bekeken en heb nu ook xenon besteld origineel en als het binnen is ga ik deze monteren.

Om AFL te laten werken heb ik dan veel nodig en is dit te maken?Wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn?

Hoi zal me even voorstellen,

Ben Z20ler.

Ben bij mij ook origineel xenon aan het inbouwen.

Heb originele balasten en hella koplampen zonder afl.

Nu hebben ze het er hier over dat pin 9en 10 van de stekker van koplamp aangesloten moeten worden op pin 1.

Nu heb ik dat na gekeken en 9 en 10 zijn massa s van de koplamp en 1 ook.

Kan ik het evt ook zo maken dat ik de aansluiting van pin 9 en 10 rechstreeks op de carrosserie massa laat maken?

Werkt het geheel dan ook?

Wie weet dat toevallig?

Volgensmij moet dat wel werken, al is het net zo handig om het gewoon in de connector te maken.

Zo heb ik het gedaan:

connector_koplamp.jpg

nonafl1g.jpg

Thanks voor de reactie en uiteraard duidelijke foto s.

De stekkertjes die er overigens in de ontbrekende stekkerbezetting gaan zijn die hetzelfde als in de originele stekker zit van de radio?

Lijken hetzelfde.

Hoe blijven bij jouw overigens stekkertjes in stekker zitten?

Ik zou ook gewoon alles origineel inbouwen. Je hebt nu toch al de koplampen gekocht en om daarna nou weer een aftermarket xenon setje in te zetten is ook wel weer wat.

Hye,

Dit onderwerp nog maar is van onder het stof halen :thumbup

Ik kan op de sloop een goedkoop xenon setje kopen... de lampen eh,

maar zonder iets bij...

Ik heb nu een xenon setje zitten... maar met halogeen koplampen...

Als lamp heb ik wel de H7R lamp en die doet wel veel voordeel aan het lichtbeeld.

Nu zijn mijn vragen... kan ik die behouden? Of moet ik andere lampen en balasten kopen?

Kan ik de AFL ook programmeren met mijn Opcom?

Ik ben niet zo handig met dat spelen met die stekkers/pinnetjes.

Hoe heb je dat juist gedaan Spacejam? Heb je gesoldeerd enzo?

Alvast bedankt,

R.J.

Misschien dat het ook een keer naar het how-to forum kan als iemand zin heeft om een samenvatting te maken. Het programmeren kan met de op-com. AFL is wel een extra uitdaging om het aan te sluiten (maar het kan wel). Ik heb het zelf zonder afl gedaan.

Bedankt voor de reactie Spacejam, dat zou inderdaad wel handig zijn...

De AFL ga ik ook niet aansluiten, lijkt mij iets te technisch voor mij.

Ik heb ook nog nooit met een auto met AFL gereden... vriend van mij zegt dat hij het niet zou kunnen missen....

Het struikelblok is eigenlijk zo'n beetje die verbinding maken voor mij...

en als ik het goed begrijp zal het niet lukken zonder dit te doen?

Alvast bedankt

die verbinding in de stekker is om bi-xenon te krijgen, anders heb je enkel halogeen licht als grootlicht, een beetje zonde eigenlijk.

Terug
Naar boven