• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

zijn er geen calibra fans meer?!?!?

Hallo,

Misschien een hele rare titel maar heb alles geprobeert om mijn Calibra 2.5 v6 te verkopen.

Ik heb hem op marktplaats gezet---> geen reactie

Hij staat momenteel WEER op speurders---> geen reactie

Uit ellende heb ik zelf gisteren mijn Calibra C2.0NE die steeds op 3 cillinders liep naar de sloop gebracht omdat ik er niet vanaf kwam.. Ben ondertussen ten einde raad! Jaa voor niks wilde ze hem hebben of voor 50 euro :???:

Er zijn een hele hoop nieuwe onderdelen ingekomen in mijn v6 O.A.:

- complete koppelingsset

- nieuwe remmerij achter ( voor is in nieuwstaat )

- koppen zijn +/- 7000KM geleden gereviseerd ( door vorige eigenaar )

- Nieuwe bezine slangen van voor naar achteren

- Andere startmotor

In de auto zit lederen bekleding

Airco, Moet gevult worden is leeg door het eruit halen van de motor

Misschien vinden jullie dat ik er te veel voor vraag maar na mijn weten niet ( EUR. 1500 - EUR 2000 )??

Of zal het komen dat er geen apk opzit ( hoeft niet veel aan te gebeuren veer, uitlaat lassen )

Wie kan mijn helpen?!? hoe kom ik van mijn Calibra 2.5 V6 af?? ( wel met veel pijn )

Dan ruil je de auto tog in? Je weet tog ook niet voor welke prijs de handelaar de auto of auto's heeft opgekocht of hoe het ook mag heten.

Een v6 koop je al voor 500euro.

Ook ik heb mijn Calibra te koop staan.

Moet plaats maken voor iets ruimers ivm toekomstige gezinsuitbreiding (nee nog niet zwanger :))

Het is een c20ne uit 1995, north cape paars, apk 1-5-2013.

Staat te koop op winterwielen en zonder audio voor 800,-

Maar dit is volgens mij nog teveel.

Hoogste bod tot nu toe is €400 via speurders en €500 via dit forum.

Ook verschillende boden gehad van 150-200 euro....

Maar ik vraag me nu toch af of de vraagprijs dan te hoog is....

Afgelopen zaterdag ben ik bij een paar auto's wezen kijken om in te ruilen.

2x Alfa 166 2.5 v6 en 1 Vectra b hb x18xev uit 1999 sport.

Daar kreeg ik per inruilwaarde €600 voor de calibra p de winterwielen.

Het verkoopt zeker makkelijker met een apk erop.

Kopers willen nou eenmaal kopen en direct rijden.

Ook als alles werkt gaat het beter ook de airco is daarbij best belangrijk.

Succes met verkoop.

Er zijn niet heel veel Calibra fans meer. Je hoort al een paar jaar dat het moeilijk is om ze te verkopen, zeker zo'n V6 omdat ze duurder zijn wat betreft verbruik en onderhoud. Je moet echt geluk hebben met het vinden van een liefhebber.

Maar je hebt zelf een heel goed punt. Auto's zonder APK zijn veel minder waard en verkoper ook moeilijker. Simpelweg omdat een potentiële koper het idee heeft veel meer risico te lopen wat betreft verborgen gebreken. Jij verkoopt je auto waarschijnlijk eerlijk, maar dat is makkelijker te geloven met een APK.

De Airco vind ik niet zo'n probleem. Die is bij 80% van de Calibra's niet meer werkend.

Misschien is het dan toch verstandig om misschien nog wat geld uit te geven dat er een apk opzit, maar hij staat in de schorsing wegens het kopen van een andere auto ( opel omega )

Ik heb de auto als een sloper gekocht.. Ik had zelf nog een aatal onderdelen omdat ik de jaren al meerdere Calibra's heb gehad.

Mijn totale kosten voor de auto ligt al rond de 2500 - 3000 euro. Dus ik ben bereid om voor een hoop geld het schip in te gaan ( zelf heb ik er 100 KM mee gereden ) om er vanaf te komen..

En ik zie het niet zitten om deze ook nog naar de sloop te brengen..

Als mijn gerestaureerde Turbo eenmaal klaar is wil ik er actief werk van gaan maken om de Calibra beter onder de liefhebbers-aandacht te brengen door onder andere een paar tijdschrift artikelen te laten doen maar het is inderdaad helaas erg slecht gesteld met belangstelling voor de Calibra, terwijl onderhoud helemaal niet zo duur hoeft te zijn als jeweet waar je moet zijn en helemaal als je bereid bent om ook dingen zelf te doen.

Websites als opeloem.com maken het werkelijk doodgemakkelijk om te zoeken wat je precies nodig hebt dus ik snap het probleem van de mensen gewoon echt niet, ik heb zelf het vermoeden dat het ligt aan de algemene anti-Opel-want-het-zijn-toch-maar-waardeloze-roestbakken houding.

heb ook de indruk dat er niet echt belangstelling is voor een calibra.

heb mijn cali turbo met werkende 4x4 (gelockt) te koop staan maar reacties krijg ik ook amper.

dan dat de calibra markt op z'n gat ligt :(

hey buurman...

helaas zijn calibra's behoorlijk in wil en prijs gezakt...

apktje helpt inderdaad stuk beter..

v6 is leuk maar ook moeilijker te verzekeren onder de jongere mensen onder ons.

daarnaast is het verbruik misschien 1:11 maar de benzine prijzen en belasting stijgen de pan uit.. men zal dus eerder geneigd zijn om een zuinigere auto te kopen.

kun je hem niet bij hannes en foeke onder bedrijf aanbieden? dat hun hem verkopen voor je?

De calibra's zijn idd bijna gratis :( en mijn mening als je graag van de calibra af wilt maar niet al te veel kosten wilt maken doe het niet.... Alles wat je erin steekt krijg je niet terug.

Wat ook niet mee helpt, is dat Calibra's die door Garage bedrijven aangeboden worden op marktplaats staan maar als je dan bij het garage bedrijf zelf op de website gaat kijken blijkt die daar niet op te staan.

Dat schept geen vertrouwen, dat heeft iets van laten we hem maar via MP dumpen ofzo

Maar het probleem is..

vandaag kun je er 1tje kopen voor 300 euro..

kijk je een week later moet je 2 a 3000 euro neertellen

Dus wat zal ik doen?

nog wat geld erinsteken of niet?

Ohjaa,

ik zal hier gelijk maar even erbij zetten voordat ik weer van die achterlijke mails krijg zoals net:

Geschreven door hdenisen:

Hoezo met pijn, als je um niet verkkopt heb je ook geen pijn. Boven dien ziet ie er verschirkelijk uit. Wie wil nu zoiets met 3 ton. dan wil je geld toe hebben. Heb 20jaar ervaring met Calibra's die brengen niets op, kosten alleen maar. Vraag genoeg, maar dan voor de geweldig mooie, orginele met weinig km. en dan wel voor normale prijzen. en niet 7d vragen want dan staan ze ook 5 jaar te koop. Helaas de Calibra markt is zo dood als een pier

Je kan ook in onderdelen verkope, maar ja dat kost weer moeite.

Dus even tussendoor

mijn auto heeft nog niet eens 180000KM

ik vraag er geen 7000 euro voor

en hij ziet er nog redelijk goed uit..

Dus om misverstanden te voorkomen zet ik het er maar bij + de site zie hieronder ;) ;)

http://www.speurders.nl/lopend/opel-calibra-x2-5xe-met-gereviseerde-motor-114386263.html" onclick="window.open(this.href);return false;

foto's kun je hier op speurders zien en alles wat ik erbij heb

Mag ik even een mening geven.

Deze ziet er goed uit, Maar hangt effe die uitlaat recht of zet er een originele onder, (deze uitlaat zou voor mij de rede zijn om verder te kijken, evenals de voorbumper, maargoed smaken verschillen)

Ik heb helemaal niks met scheef hangede uitlaten, Geeft mij een beetje het gevoel van, als ie met de rest ook zo om gaat :hmmz

Persoonlijke mening hoor..

en ja 1500 is al veel voor een Cali V6 zonder APK...

Willem

Ik zou in ieder geval foto's van de auto plaatsen zoals ie nu is, dus als ie de origenele bumpers weer heeft laat deze dan ook zien.

En als je een foto van het interieur maakt, zorg dan dat de radio op zijn plaats zit en de asbak dicht zit, het zijn maar details maar het ziet er dan gelijk veel verzorgder uit. Verder wat Willem zegt, hang of die uitlaat recht of zorg dat ie niet zo op de foto staat. En ik zou inderdaad even die apk puntjes fixen zodat je kunt zeggen dat er nog een vol jaar apk opzit. Succes met de verkoop. Oja ik vind trouwens ook dat de Calibra zwaar ondergewaardeerd wordt. :thumbdown

Ik denk dat je niet vrolijk word maar reken maar op 1000/1500 in deze tijd met geldige apk. En is het 100% zeker een x25xe type? aangezien de afdekplaat het oude type is?

2000 euro voor een calibra v6 met kapotte einddemper gebroken veer en geen apk

en waarschijnlijk een voorbumper in afwijkende kleur :hmmz

Terug
Naar boven