• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

[rquote=1893925&tid=35036&author=Robert Smit 8v]maar wat is nu een C24ne eigenlijk waard dan? 350euro zonder bak en ongereviseerd is dat te duur?[/rquote]

Voor dat geld zou ik er 10 kopen. In mijn beleving is het een normale prijs, maar vinden voor dat geld gaat meestal niet lukken.

Dat is een koopje!

vraagprijzen beginnen bij 500 euro, en dan mag je hem vaak nog zelf uit een of andere ouwe Omega sleutelen. Geeft je wel een idee dat het blok tenminste nog niet afgeragd is! :angel

ik kan een blok kopen die heeft eerst in een c kadett gezeten maar komt oorspronkelijk uit een rekord 2.4. bestaat

er wel een rekord 2.4 en is dit het ideale blok voor ombouw ascona?

Een Rekord 2.4 heeft officieel nooit bestaan, dus da's een zelfbouwer geweest, een 2.4 is een heerlijk blok voor in de Ascona, veel koppel en betrouwbaar.

Een standaard 2.4 is geen toerenwonder, geloof dat ie z'n topvermogen al bij 4800 of 5000 toeren geeft, bijna een diesel.

2.4's zijn ook heel best op te voeren, maar goedkoop is het niet, begin niet aan chippies of andere troep, werkt niet.

Ruige nokkenas, grote webers, normale ontsteking er in en gassen maar.

Een oliekoeler en een grotere radiateur is dan ook wel een goed idee.

hey mensen goed nieuw....:D

misschien beetje offtopic maar heb vanmiddag een 2.4 blok met getrag 240 gekocht.

Ook zitten er een berg aan onderdelen bij zoals aangepast injectiesysteem, 2x vliegwiel (afgedraaid) computer,

pouli's, kabelboom, koppelingsplaten, extra 2.4 kleppendeksel, passende karterpan, enz.

Ben erg te vreden met deze setup. En dat voor intotaal 500 euro:afro:P:D:D:D:D:D:sleeping

mooie prijs, klinkt niet slecht.

Wat de tussenas betreft, de B-serie heeft een langere nodig dan de A-serie, staat ook beschreven in 1 van deze sticky topics.

de kopbouten in een 2.4 zijn dat rekbouten of niet? In het begin van dit topic staat dat bij het demonteren van de kop de krukas op het nulpunt moet staan. ik kan het streepje op de krukas pouly wel vinden maar niet op het blok.

kan iemand mij vertellen waar deze ongeveer moet zitten? wijst deze schuin naar beneden (rechts)?

Een CIH heeft geen rekbouten, dus de 2.4 ook niet.

Het nulpunt is de 1e zuiger in bovenste dode punt, oftewel, de spie moet recht naar boven staan.

Voor het kerfje op de poelie is de basisafstelling van zijn merkteken rechtstreeks tegenover de scherp opstaande rand op het distributiehuis, deze zit op de schacht van de ontsteking.

Visueel gezien is dat als je ervoor staat schuin rechts omhoog.

Ik heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(

Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?

Ik heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(

Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?

Gewoon ff een nieuwe koppakking steken, die kosten ook de wereld niet.

Als je gaat zitten tobben met de kop er op heb je straks echt moeite met de rubberen ring die door de koppakking heen zit en geheid dat de boel olie gaat lekken.

(heb het ook al es zo geprobeerd, en 't is geen succes)

hey mensen bedankt! is al gelukt. Ik was zowieso van plan alle pakkingen van het blok te vervangen.

Wou nml ook ff weten hoe de cilinders er uit zagen daar ik niks van de geschiedenis van het blok weet, alleen dat hij 1,5 jaar geleden uit een c kadett is gehaald.

Past zo'n afgezaagd 3.0E injectiehuis ook op een 2.0E, of is dit alleen voor een 2.2 of 2.4 weggelegd?

@McLambo wrote:Past zo'n afgezaagd 3.0E injectiehuis ook op een 2.0E, of is dit alleen voor een 2.2 of 2.4 weggelegd? Nee, wanneer je de spruitstukpakkingen vergelijkt dan zul je zien dat bij een 2.0E (en oudere 2.5/2.8 liter 6 cil) de in- en uitlaatkanalen in één lijn liggen. Bij een 2.2, 2.4 en een 3.0 liter 6 cil liggen de in- en uitlaatkanalen niet in 1 lijn, maar zitten de inlaatkanalen hoger in de kop en is de doorsnede ook anders.

Bij een 2.0E heb je ook niet zo'n behoefte aan een afgezaagd 3.0 inlaatspruitstuk, want een 2-liter spruitstuk past best mooi op deze kop, met fatsoenlijke doorlaten (heel wat beter dat de p*s-gaatjes van een 2.2 inlaatspruitstuk).

Terug
Naar boven