• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

c-kadett rijders..

Mijn rat"C1"dett

Niet ieders smaak, maarja :(

afbeelding051bm2.jpg

Ondertussen nog een oldie op mijn bagagerek gezet. :D

afbeelding056er9.jpg

ech die op het dak is toch een echte voorwielaandrijver.

Daar ben ik dan weer niet zon voorstander van die imperials en al dat spul wat er dan ook nog bovenop komt.

Voor de rest mooie auto.

ziet er goed uit die 80mm verlaagd bij de c coupe. ik zit er af en toe ook aan te denken om 80 mm inplaats van de 60mm die ik nu heb, alleen vraag me af of ik dan nog fatsoenlijk overal kan komen met die op en afritten overal:hmmz

ergens wil ik ook wel -80mm en dan maakt het met nog niet zo veel uit of ik de drempels nog over kom.

Het staat gewoon super zon 8cm verlaging.

Iemand ruilen met mn 6CM veren???

Bij mij steekt er ook een - 8 verlaging op en heb geen probleem.

Enkel bij onze belgische snelheidsremmers kom ik met de middenpot tegen de grond :D

Origineel gepost door Pietje

ech die op het dak is toch een echte voorwielaandrijver.

Daar ben ik dan weer niet zon voorstander van

mijn fout haha

maar wel leuk ding

het scheelt ook veel hoe groot je velgen & banden zijn!!

en stugge schokdempers, dan veert je wagen minder in, wat ook weer scheelt met drempels.

ik heb met -60 al problemen zat met mn groep A, uitlaatklem is al een cm korter:sleeping

jij hebt dus ietsjes minder bodemspeling denk ik dan..... 2 cm lager ongeveer 1 cm hoger wiel onder de as.

(halve inch zeg maar)

heb je standaard schokdempers? want die veren makkelijker in dus dan komt je zootje makkelijker aan de grond:hmmz

(stuggere veren scheelden me al een enorme hoop)

nee ik heb er nieuwe koni geel onder dus stugger maar ik weet niet hoe ik ze stugger kan zetten heb ik nog niet gedaan volgens mij kunnen ze nog wel stugger achter

Origineel gepost door dussel32

nee ik heb er nieuwe koni geel onder dus stugger maar ik weet niet hoe ik ze stugger kan zetten heb ik nog niet gedaan volgens mij kunnen ze nog wel stugger achter

Je kunt alleen de uitgaande weg stugger zetten. De ingaande demping kun je niet aanpassen.

Doe dit door de schokbreker volledig uit elkaar te trekken (langste stand)

bovenop de schokbreker naast het aangelaste draadreind zie je twee gaatjes. druk met een staafje door deze gaatjes. zo druk je een hard rubber naar beneden.

verwijder dit rubber

druk de schokker helemaal in elkaar.

draai de bovenstel helft links of rechtsom ten opzichten van de onderste helft van de schokbreker.

hiermee stel je de demping in.

trek de schokker weer geheel uit en plaats het eerder verwijderde rubber terug.

succes,

Mark:thumbup

Origineel gepost door mark vds car hifi

Origineel gepost door dussel32

Je kunt alleen de uitgaande weg stugger zetten. De ingaande demping kun je niet aanpassen.

Doe dit door de schokbreker volledig uit elkaar te trekken (langste stand)

bovenop de schokbreker naast het aangelaste draadreind zie je twee gaatjes. druk met een staafje door deze gaatjes. zo druk je een hard rubber naar beneden.

verwijder dit rubber

druk de schokker helemaal in elkaar.

draai de bovenstel helft links of rechtsom ten opzichten van de onderste helft van de schokbreker.

hiermee stel je de demping in.

trek de schokker weer geheel uit en plaats het eerder verwijderde rubber terug.

succes,

Mark:thumbup

let wel op als je hem stugger zet je ook een paar dikke armen oet hebben voor hem uit te trekken hahahah:P

hoi peoples

ik heb nu duplo koplampen in mn c coupe.

daar komt naar mijn zin lang niet genoeg licht uit.

als ik het goed begrepen heb kan je er niet zomaar effe hallogeen lampen in zetten??

in de autostyle hebben ze ledlampen met duplovoet, is dat iets waard of is dat rommel??

de bedoeling is dat de lichtopbrengst MINIMAAL even hoog is als bij een modernere auto, als het niet te duur is graag meer.

wat is wijsheid?

Terug
Naar boven