Hallo forumers, ik zal mij even voorstellen, ik ben Duurt, kom uit het hoge noorden en sinds kort de nieuwe eigenaar van de Bieber Kadett van
@miral astra
Nu zat ik al een paar jaar op het forum maar voornamelijk op het Manta gedeelte
al vast een paar foto's.
Ik ben van plan hem origineel te laten maar wel hier en daar wat kleine aanpassingen te gaan doen zoals een klokje, sigarette aansteker (voor de TomTom)
omdat het toch geen cabrioweer is ben ik eerst maar wat aan het sleutelen gegaan, temperatuursensor vervangen, de oude deed helemaal niets meer en ook de carburateur vervangen.
Van de oude werkte de acceleratiepomp niet goed meer.
Nu viel mij op de er verschil tussen de oude en nieuwe zit, zo is de aansluiting van de benzinetoevoer onder een andere hoek.
Weet iemand misschien ook waar ik op de carburateur de productiecode kan vinden?
Bij de Manta zat er altijd een labeltje aan waar een nummer op stond maar kan ze hier op bijde carburateurs niet vinden.
De motor zou een 1,2N zijn.
Ook ligt het instrumentenpaneel ligt er nu uit, er waren een paar lampjes defect en de spannings stabilisator zorgde soms voor een verkeerde stand van temperatuur en tank meter, de laatste nu gereinigd en hopen dat hij nu goed is.
Ook kan ik nu mooi de draden trekken voor het klokje en even een piepertje monteren zodat ik de lampen niet vergeet uit te doen.
Ik kwam er ook achter dat er een electrische aansluiting op de chokeknop zit, als ik de choke aantrek gaat de aansluiting naar de massa maar weet zo niet waar die aan moet, had de originele geen lampje in de knop?
Ik zal vanavond de vraagbaak er eens op na slaan