• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

@*Jurgen* wrote:Diep respect voor je werk aan de kadett hoor :wors ben erg benieuwd hoe het rijgedrag van de kadett is na al je aanpassingen.

Dank je wel! Ik hoop ook dat ik de juiste keuze en berekeningen heb gemaakt, blijft toch wel heel spannend en na al het werk moet het natuurlijk wel echt goed zijn!! Kan echt niet wachten om er weer in te cruisen!

@Vinci wrote:Binnenkant gespoten in 2K onderstellen lak...

d0q6q.jpg

ASrbT.jpg

Helaas had ik mijn fotocamera naast een koeltasje in mijn rugzak en toen ik bijna geen tijd meer had en een foto wou maken was de hele lens intern beslagen met vocht.... Dus maar even met de telefoon gemaakt, maar de kwaliteit van de foto's is daardoor niet echt je van het...

Beter dat die Kadett van goede kwaliteit is als de foto en ik zeg :thumbup :thumbup

@Fearless wrote:Vult die epoxy ook fijnere gaatjes? Hoeveel heb je nodig voor een hele wagen? En verdunnen of ?

Is met thinner te verdunnen, alleen wel een échte thinner en niet die Gamma rotzooi, dat is gewoon een afval derrivaat... Maar goede thinner is ongeveer 5 euro de liter hoor, niet eens echt veel duurder dan Gamma troep...

Verhouding is 4:1:1 dus 4 delen primer, 1 deel harder, 1 deel verdunner om lekker te kunnen spuiten. Je kan lassen met de kwast eerst doen, en dan zonder verdunner. En alle roest met eerst helemaal weggeschuurd worden!!

Verder vreet het heel diep op de ondergrond in, dus pas op met oude lak in andere kwaliteit, moet echt ook epoxy zijn anders heb je kans dat het helemaal gaat opkrullen en loslaat. Goed om eerst even een testje te doen!

Een hele auto doe je met een litertje of 5 á 6, kan iets meer zijn, of iets minder afhankelijk van de grootte en de dikte van de laag die je er op spuit...

ja vult heel mooi,

kan je ook super dik opspuiten, druipers maken niets uit impercipe,

vlak schuren, en daarna pas evt plamuren, tis meer een soort vochtdichte seal.

is een ring die je kan verdraaien, jurgen,

ik heb er nog wel ergens foto;s van

ik was 30 euro kwijt voor de achteras, nieuw

je kan ook toe in en out regelen, max 1.5 gr camber,

kwam uit de uk

Dank voor alle leuke reacties mensen! king:

Even wat plaatjes geschoten van de ventilatie aanpassing. Ziet er niet enorm mooi uit of zo, maar het zal heus effectief werken en het zit toch binnen in dat ding, dus zal mij een worst wezen hoe het er uit ziet.

Hier zie je het ventilatie huis vanuit de opening waar de lucht er in gaat. Dat zit onder de parafaan. Daar onder zit een slakhuis ventilator en daar onder twee parker schroeven. Zo'n zelfde parker schroef zit tussen de twee kachel pijpjes in onder het stuurhuis. En er zit een schroef onder de klok achter de midden console. Met deze vier schroeven zit uiteindelijk het hele ding vast.

LNdmD.jpg

Om alles lost te krijgen moet je dus je koelsysteem aftappen, parafaan demonteren, ruitenwissers er af, alle kabeltjes van de ventilatie los, middenconsole er af, stekkers van de aansteker en ventilatie keuze knop los etc. etc.

Daarna hele ventilatie huis demonteren. Scheelt ook wel om het dashboard een stukje los te schroeven...

Zal eerlijk zijn, het demonteren is best een klus, maar de aanpassing op zich is zo klaar....

Hier moet je dus een schot doorboren/verwijderen met zaag.....

DK5MI.jpg

En hier moet de boel dicht, heb er zelf een paneeltje foam in gelijmd.

lbpAe.jpg

Het is raadzaam wat dunne plakfoam in huis te halen van ongeveer 5mm om alle kleppen ook gelijk te voorzien van een nieuwe laag. En wat tochtstrip om de bovenste rand weer goed af te kunnen dichten op de parafaan. Ook de kleppen achter de roosters kunnen gelijk van een nieuw randje voorzien worden (zie topic 'kleine ergernisjes wegwerken') en de middelste twee roosters zit nog een manchet achter die weer goed sluitend gemaakt kan worden met een randje tochtstrip/klitteband/veter en lijm.....

Zo, even lekker de neus gespoten.... Was nog een enorme klus met schuren, want wat ik gisteren had geschuurd zat nu al her en der een laagje roest op!! Nu heb ik eerst een laagje nevel er overheen gespoten en een uurtje laten drogen, daarna nog een dun laagje waarmee het nu grotendeels dekkend is.

eyPUm.jpg

UgKGS.jpg

Y1ZaD.jpg

eCZcI.jpg

H90qc.jpg

BKpEH.jpg

GF4g7.jpg

Hv5NB.jpg

lbOMv.jpg

Mk9bA.jpg

YS5t6.jpg

Fpl8D.jpg

nE9HU.jpg

yTg8V.jpg

NLSNM.jpg

3tQCA.jpg

En een enorm contrast met wat het was:

VhEaN.jpg

Diep respect voor je werk aan de kadett hoor :wors ben erg benieuwd hoe het rijgedrag van de kadett is na al je aanpassingen.

Zo, heb 2K epoxy primer bij een spuiter vandaan voor 12 euro de liter HAH!! En da's een heel mooi kwaliteitje ook.

lees net deze reactie na mn pb,

je moet gaan voor epoxy 2k primer

aangezien gewone 2 spuitplamuur geen roest tegenhoud,

het is ook leverbaar per liter, kost dan iets van 27 euro,

Wederom zeg ik goed bezig man, heb zelf ook wel eens complete binnenkant geschuurd en gespoten gaat aardig tijd inzitten, surfacer is grondverf , en die moet je zeker 2k bestellen en als je die in je schuur spuit zonder hitte lamp of iets, moet je deze een daar dagen laten staan zodat deze goed kan uitharden, want schuur je te snel de surfacer op heb je kan dat tie daarna nog gaat inzakken.

Binnenkant gespoten in 2K onderstellen lak...

d0q6q.jpg

ASrbT.jpg

Helaas had ik mijn fotocamera naast een koeltasje in mijn rugzak en toen ik bijna geen tijd meer had en een foto wou maken was de hele lens intern beslagen met vocht.... Dus maar even met de telefoon gemaakt, maar de kwaliteit van de foto's is daardoor niet echt je van het...

@stoppelflieger wrote:Vinci,

Even over de ondergrond...

Gebruik aub een goede 2k epoxy!!

Dit is etsend en vreet zich vast.

Inox spray is een lasprimer voor tussen plaatdelen om te puntlassen...

Het is NIET bedoel als roestwering op vlakke plaatdelen.

wij restaureren diverse klassiekers per jaar en daar gaat altijd epoxy op na het stralen.

Je kunt het ook met de kwast opbrengen op kleine delen,grotere zul je ffe moeten proberen.

Dat zei ik ook tegen onze carrosseriebouwer, maar volgens hem kan het en doet hij dat regelmatig zo. En ik weet niet welke inox spray jij kent, want ik heb er eerder eentje zelf gekocht en dat is echt rommel vergeleken met deze. Ik krijg deze er met de staalborstel niet af en met de lamellenschijf gaat het er ook langzaam af... Maar ik heb 2K onderstellen lak staan, dus als dat beter is dan spuit ik daar wel een laagje van er op...

@Peter_89 wrote:Tank van een Astra is toch het zelfde?? Is misschien wat makkelijker zoeken...

Kadett tank is prima te krijgen nog hoor, en van een Astra heeft een gat bovenin, zoals bij latere Kadetts... Gaat me er meer om dat ik het lastig kiezen vind tussen de vele modellen die te koop zijn. Liefst zou ik een 65 liter tank willen...

Dit lijken mij wel interessante wijzigingen, ben heel benieuwd hoe het gaat lukken en hoe het resultaat gaat worden. Gaan we volgen :thumb

He vinci, top dat je de operatie begonnen bent,

ben heel benieuwt of het lukt om de wijzigingen naar je zin te krijgen.

ik ga met een beetje geluk morgen beginnen met lassen.

Dus als je nog dingen wilt weten voor het vastlassen, ben je natuurlijk welkom!

Succes met de operatie :thumb

Zo, nog een dagje achter de rug. Nog meer spul losgehaald en het onderkantje schutbord ligt er uit. Was een behoorlijke strijd. Heb nu een echte Flinstones auto!! king:

Wat was dat ding verrot zeg! Was ook heel goed te zien dat er al eens aan gelast was, maar echt knoeiwerk!! Gewoon een gat er in geslepen en een plaat op de vloer die heel lelijk gelast was en met wat strijkkit zo op het metaal zat. En dan wel een nieuwe voorste steun er op bakken??!! Ach ja, tijd voor het echte werk dan maar. Moet nog even wat dun plaatwerk scoren ergens, want had op werk alleen maar heel dik spul liggen van 2mm minstens. Heb ook een frame gelast om dus de motorsteun punten op het blok terug te kunnen vinden zodra ik ze ga wijzigen in de Astra F steunen.

Verdere plannen met het schutbord zijn het deel rond de kachel pijpjes en de schakelstan er uit slijpen en van een Astra F schutbord er in lassen. En boven de draagarm steunen zit ook wat roest en daar ga ik nog wat kleine stukken uit halen en vervangen voor nieuw.

HAUA0.jpg

Aqi0y.jpg

ha64J.jpg

1Rwwe.jpg

8uX4e.jpg

DEFWn.jpg

Terug
Naar boven