• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

@kadett4x4 wrote:zo, daar word flink gewerkt.

er worden flink wat veranderingen gemaakt, en hoop allemaal in den goede.

zal het hier eens blijven volgen, weer een E kadett die word gered :thumbup :thumbup

groeten.

Ja, heb nu twee dagen er aan gewerkt tot etenstijd en vind het niet tegen vallen hoe ver ik ben gekomen... Maar er staan nog flink wat uitdagingen voor de deur!

@rabbitopc wrote:die waren wel aan vervanging toe ja !

goed bezig

Ja, ongelooflijk! En dan te bedenken dat er op de brug van onder af nauwelijks iets van te zien was eigenlijk! Zelfs met de kunststof hamer er op zitten rammen en hier en daar geprikt met een schroevendraaier en ging er nergens doorheen... Tot ik de vloer open sleep, toen was het gelijk duidelijk.

Dus als je een rammeltje hoort, niet mee door blijven rijden!!

@opelpower89 wrote:hoe ga je het onderste schutbord vervangen zelf van een plaat maken of krijg je dit nog ergens ??

Ik was nog een van de gelukkige om hem via Ebay te kunnen kopen voor een zeer lage prijs. Zijn nu nog wel bij Klokkerholm te koop, en ook nog wel in Duitsland, maar dan ben je wel meer dan 200 euro kwijt....

Zal van de week nog wel even een paar plaatjes schieten van de nieuwe delen die er op komen...

Ik vindt 200 euro anders een best redelijke prijs voor zo'n compleet en redelijk groot stuk plaatwerk met complexe vormen er in. Mooi om te zien dat je het zelf aanpakt en op de enige nette en juiste manier gaat verhelpen zo zouden alle restauraties moeten zijn :thumb

Zeker, als ik deze niet had gehad dan had ik gewoon die bij Klokkerholm gekocht hoor! En inderdaad hou ik niet van half werk, moet gewoon goed gebeuren zo iets. Dat karretje gaat best rap en dan wil je wel dat de voortrein goed vast zit natuurlijk..

Vind het ook best een beetje eng hoor, maar heb al wel eerder plaatwerk gedaan en heb mezelf intussen redelijk leren lassen.

Dinsdag nog wat meer dashboard delen eruit slopen en de pedaalbox die wil ook op de een of andere manier nog niet echt los. Heb wel alle moeren er af gehad, maar kon hem nog niet echt los wrikken.

Ook nog even op zoek gaan naar dun plaatwerk om de vloer mee te herstellen, moet denk ik iets van 0.5mm of 0.8mm zijn, hooguit 1mm.... Moet het namelijk wel een beetje in de rondingen kunnen kloppen.

Mooi projekt zeker leuk om te volgen en veel info waar andere ook wat aan hebben blijf het volgen.

Zal voor 1 mm gaan kan je goed klopen en is nog best sterk ook 0.5 is niks en bijna niet te lassen.

Groeten bas.

0.5 is best te lassen met tig, maar met mig brand je er inderdaad erg snel doorheen...

Zal proberen zo veel mogelijk foto's te blijven schieten tijdens het werken.

Zo, beetje ziek geweest en eindelijk verder nu kunnen gaan met het project... Zitten nu vier volle dagen werk in en heb de volgende zaken klaar:

-Onderkant schutbord er in.

-Veerpoten aangepast en laten stralen en in de grondverf

-Spoorstangen laten stralen en compleet afgelakt

-Vloer plaat op maat geknipt en in vorm geklopt, 1mm dik materiaal voor gepakt

-Distributie zijde motorsteun ophangpunt aangepast, hiervoor de langsligger omgelast met een deel van een Astra F langsligger. Al de Astra F delen compleet losgeboord en ontroest.

-Plaatjes in de voorste dwarsbalk met M12 moeren er in gelast

-Dwarsverbinding gemaakt van stevige kokers, dit is tevens het

-Achterste baksteun punt aangepast om Vectra motorsteun te kunnen gebruiken

Verder nog te doen:

-de A-stijl verstevigingen er op lassen, deze zijn wel compleet klaar gestraald en in de INOX spray gezet.

-Voorste hogere dwarsbalk (GSI) er op lassen

-Stuurhuis slag aanpassen

-Vloeren dicht maken

-Bovenste veerkuipen losboren en ontroesten en op de geplande plek terug lassen

-Alles strak maken en spuiten

-Voor-achter versteviginges buizen maken, moet een lichte S-bocht in komen en worden dan per stuk met drie M12 bouten vast gezet, ééntje voor en twee achter...

Om maar wat te noemen, want er is nog veel meer te doen....

Heb ook een Eibach pro kit gekocht voor een Astra F, zijn nét iets zwaardere veren. Vond die van de Kadett altijd al veel te slap.

Wil ook de bodem inwendig nog nieuw met bitumen platen beplakken.

Moet ook mijn stoelen nog wat beter bevestigen, plaatsing is nog niet optimaal.

Dan nog een hoop kleine dingetjes, zoals de balg van achter de rembekrachtiger was gescheurd. Lopen zoeken naar zon ding, nergens te krijgen. Dacht ineens waarome een balg?? Ding beweegt helemaal niet! Dus pak er lekker een stuk rubber slang voor wat ik nog heb liggen! king:

Heb erg weinig tijd genomen om foto's te maken, zal dat nog proberen in te halen, maar ik vind het even belangrijker dat het af komt...

TyK5X.jpg

Zo, even een kijkje genomen en wat spulletjes gebracht bij de club garage.... en wat fotootjes gemaakt van wat dingetjes....

De goodies:

Mmf2i.jpg

Veerpootjes weer helemaal klaar in de lak:

2D6uM.jpg

Armen 38mm naar beneden gezet, 3mm per kant naar binnen om meer dynamisch negatief toespoor te krijgen en 15mm verkort om de stuur slag te versnellen. Voor dat laatste komen dus in het stuurhuis nog begrenzers.

Nieuwe Eibach pro kit:

FAnVk.jpg

Zal wel ietwat lager gaan liggen:

lyxFV.jpg

Nieuwe Klokkerholm vloer:

XE0gt.jpg

De nieuwe originele draagarmen, mooi glad gepolijst en in de lak gezet, want het laswerk van die dingen was nogal sputter de spetter....

L2eXa.jpg

En dat is tevens de Astra motorsteun gezandstraald en gecoat...

Dan is dit nog een plannetje, torsiebalken over de vloer, deze ga ik er onder leggen tot aan de dwarsbalk die onder de stoelen door loopt, aangezien er toch een nieuwe vloer in komt tot daar aan toe kan ik deze balkjes er ook gelijk mooi onder lassen. Worden nog wel met 35mm gaten opgeboord voor ontvochting en van binnen uit gecoat, en dan onder de vloer geproplast van binnen uit. En er komen nog twee korte stukjes vanaf de voorkant, nét achter de draagarmen langs die deze balkjes verbindt met de langsliggers.

OwrAv.jpg

1KBH8.jpg

Dan nog wat plaatjes van de langsliggers die ik heb opengehaald om delen te kunnen proplassen van binnen uit, en ook gelijk kunnen ontroesten en coaten en de naad naar boven toe die her en der verrot was er uit gehaald, daar komt een strip overheen voorlopig.

NZmt5.jpg

6n6pb.jpg

6ME8S.jpg

Uh5l8.jpg

Stukje Astra in de langsligger gezet om de motorsteun te kunnen bevestigen....

ADeMW.jpg

0Mghm.jpg

Hoop dat jullie je vermaken en inspiratie vinden in dit topic! :angel

Ja, die hobby club waar ik het klusje doe wordt beheerd door gepensioneerde monteurs en carrosseriebouwers en de een na de andere komt me vertellen dat ze verbaasd zijn over hoe snel het gaat. Meeste hobbyisten trekken vele maanden of zelfs jaren uit voor zo iets...

Toch probeer ik niet de kantjes er van af te lopen, moet allemaal wel een tijdje mooi blijven straks en niet binnen twee tellen wegrotten. Morgen ga ik bij een carrosseriebouwer langs om wat advies in te winnen en wat twee componenten spul te kopen om alles af te werken. Die gasten weten wel hoe het moet, heb al veel advies gehad en veel werk van ze gezien over de jaren heen en komt geen spatje roest op.

Terug
Naar boven