• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!

mocht je het nog nodig hebben

even laten weten, ik heb wat goedkope adresjes,

bijv 5 liter 2k epoxy primer inc verharder, 113 euro,

niet goed, geld terug, :thumb

Dank voor het aanbod, alleen ik heb geen spuitcabine. Die 3M coating gaat zonder nevel en minimaal gespetter er op, dus kan zo in de garage.

Onze carrosseriebouwer/spuiter werkt zo alle bodems en dorpels af en heeft 46 jaar ervaring in het vak, dit is wat hij mij aanraadt en ik kan niet anders zeggen dan dat alles wat bij hem vandaan komt uitzonderlijk goed van kwaliteit is. En al het werk wat hij heeft opgeleverd aan ons bedrijf al jarenlang is gewoon super, geen roest op te bekennen. Wel geinig, hij raadde mij die inox spray aan voor het laswerk en ik koop het van het merk 'LAScare' waarbij een tekst op de spuitbus prijkt "Schadeherstel voor Professionals'. Nou dan denk je kwaliteit in handen te hebben en bij het eerste paneel wat ik er mee had bespoten (goed opgeruwd alles) wat ik nog een beetje na moest kloppen zag ik de bladders er af vliegen. Dus even met mijn nagel er over en ik krabde het er zo af. Toen die van Nedroj getest en werkelijk amper er af te krijgen met de lamellenschijf in de haakse slijper!! Het is minstens net zo hard als de 2K primer die af fabriek op de Kadett zit, en die is al goed hard!

Er is trouwens best makkelijk goedkoop aan 2K primer te komen.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_trks...nkw=2k+grundierung&_sacat=0&_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ja, geen idee van de kwaliteit. De pest is dat je met carrosseriewerk altijd pas na jaren kunt zeggen of het goed was, en laten we wel wezen, niks gaat voor eeuwig mee ook heh. Weet nog wel dat ik mijn achter as met Hammerite had gedaan en na een paar weken hier en daar al een roestpitje zag en toen aan iedereen zei wat een rommel het was. Nou het is inmiddels jaren later en het is niks erger geworden! Die Hammerite is zo gek nog niet eigenlijk! Nog steeds een super strakke achter as! king:

Nee epoxy primer is prachtig, mooi voor zichtwerk, want je kan het mooi strak maken er mee. Alleen moet je wel een spuitcabine hebben en een fatsoenlijke compressor.

Heb nu zelf een ontvochter gemaakt, zal ik nog verder op in gaan later en foto van maken. Dat is net genoeg voor de 3M coating en een beetje rode 2K onderstellen lak die ik ik de motorruimte er nog overheen ga aanbrengen. De ondergrond zal het moeten hebben van de lasprimer (inox spray) verder...

Wat is dit toch rotwerk... Sleutel liever aan een motor of electra...

:D hahaha Ik las liever een halve auto aan elkaar dan dat ik de electronica ervan uit moet zoeken en repareren ;)

Je moet wel hammerite zwart glanzend of zijdeglans nemen zonder hamerslag effect. Die hamerslag lak heeft namelijk silicone en dan kan hij nooit meer fatsoenlijk gespoten worden als je dat nog eens mocht willen.

ik heb hem zo goed als kaalgeborsteld eerst in de menie daarna zijdeglans zwarte hammerite

denk dat het wel even goed blijft :D

mocht de astra blijven komt er een achteras onder met schijven, kan ik opnieuw beginnen :D

Doodop, vies en vuil, snakkend naar een douche... Het harde werken breekt me nu wel een beetje op, maar verheug me enorm er op om er weer in te kunnen rijden!! king:

Heb de groep A verstevigingen op de achter as bevestigingen gelast. Mooi kokertje voor gevouwen uit 2mm materiaal! En afwatering gemaakt zodat het niet inwendig doorrot.

HpB6G.jpg

OebbJ.jpg

Veerschotels er op, ook van binnen uit op het dwars plaatje gelast door twee luikjes in de vloer uit te slijpen die ik weer dicht maak met twee plaatjes....

En het eerste echte beun plaatje tegen gekomen in mijn auto, heb er niks op tegen als er plaatjes in gelast worden, maar moet wel eerst het oude deel er uit, en niet over elkaar heen, want dat is garantie op rot! Dit is nog wel door een pro gedaan, want het was wel echt gepuntlast!

jTqxa.jpg

Er achter zat de nare verrassing:

wA469.jpg

Veerpootcup verstevigingen:

PUeG2.jpg

XFhCA.jpg

wBZrC.jpg

BwX57.jpg

Wq7Kn.jpg

En moet een nieuwe tank bestellen, mijne had een deuk doordat de auto een keer van de krik gleed. Geprobeerd om uit te deuken, maar helaas er doorheen geprikt... Geen idee welke tank ik nou moet nemen, want heb op mijne die origineel voor carburateur was destijds zelf een retour leiding gelast in de tank opnemer. Neig naar een GSI tank met dikke retour leiding, maar ben bang dat ik dan nog meer dan alleen een tank nodig heb, zoals de plaat waar de retour leiding op komt voor op de achterkant. Heb nu ook een externe pomp... Iemand tips?

Zag wel dat ze bij Artaparts niet zo duur zijn, maar mijn oude was een gegalvaniseerde tank, vraag me af of die goedkope aftermarket tanks dat ook zijn??

Vinci,

Even over de ondergrond...

Gebruik aub een goede 2k epoxy!!

Dit is etsend en vreet zich vast.

Inox spray is een lasprimer voor tussen plaatdelen om te puntlassen...

Het is NIET bedoel als roestwering op vlakke plaatdelen.

wij restaureren diverse klassiekers per jaar en daar gaat altijd epoxy op na het stralen.

Je kunt het ook met de kwast opbrengen op kleine delen,grotere zul je ffe moeten proberen.

Ja, ben erg benieuwd hoe de uitlaat klinkt hierna!

Zeg, kan iemand mij een plaatje doen van de schakel pook met de lederen hoes opgetild? Wat ik wil zien is waar de bovenrand van de creme plastic bak zit ten opzichte van het gat in de midden console.... Helemaal mooi als iemand het even kan meten qua diepte met de schuifmaat en voor/achter links/rechts verhouding....

Ik weet dat ik er dicht bij zit, maar of ik er nog wat onder moet leggen vraag ik me voornamelijk af...

weet niet hoe ver je al bent maar kan morgen wel ff foto voor je schieten van de schakelpook hoor, zit nu op me werk en heb alleen foto's van de pook met de hoes erover

@asconahobbyist wrote:zier er weer gelikt uit man!!! goed bezig,wordt een fraai Kadettje weer :thumbup

Ja, het kriebelt om er in te rijden nu ook!! Heb er zo veel ergernisjes uit gehaald die ik al tijden had, dit moet echt wel aan alle kanten een grote grijns op mijn gelaat opwekken!!

@kadett4x4 wrote:sow, even niet geweest.

ziet er :swear weer netjes uit gozer.

nu heb je bijna nog een complete restauratie gedaan.

ben wel erg benieuwd of al je werk zich ook loont straks, qua wegligging enzo.

groeten.

Anders ik wel kerel! Ik nodig je bij deze alvast uit om er eens een rondje in te komen rijden om het zelf te proberen!

@mark wrote:weet niet hoe ver je al bent maar kan morgen wel ff foto voor je schieten van de schakelpook hoor, zit nu op me werk en heb alleen foto's van de pook met de hoes erover

Bedankt in elk geval, is sowieso handig om een plaatje van te hebben! Heb wel al draadbussen er in gezet vandaag en het ding bevestigd en volgens mij zit ik exact goed. Heb ook de schakelweg een klein stukje verkort, niet zo heftig als bij een schakelweg verkorter, maar gewoon een stukje... En heb alle nylon bussen, O-ringen en kogel gewrichten vervangen van het schakel mechaniek en de hele trein met teflon vet gesmeerd. Gaat smoooooth! king: En geen haar speling er op meer nu!!

Ligt inmiddels ook een tapijtje in van een hoge tunnel Kadett, inclusief volledig complete onder mat! Erg blij mee, voelt weer als thuis nu... :sleeping

Beetje geluk en morgen hang ik de motor er in. Heb vandaag de benzineleidingen en remleidingen naar achter compleet neergelegd, alleen bij de voorkant nog alles aansluiten, voorremmen er op, vullen, ontluchten. Dan de motor er in en de wielen er op, achter tapijt, stoelen er in, benzine er in en even stukje rijden!! king: king: king:

Zucht... :wub

@blue-mission wrote:ben benieuwt naar je bevinden met rvs lassen met mig,

heb zelf ook rvs en alu draad liggen voor mn mig apparaat,

maar moet eerst mn menggas flesje oplassen aan de manta. king:

Inmiddels enig RVS laswerk verricht met MIG en het zal nog wat jaartjes kosten voor ik er het niveau van Botter in ga bereiken, maar het gaat redelijk.

Je moet de draadsnelheid behoorlijk wat hoger zetten in elk geval anders is je tip zo naar de galamisen! En dan nog liep op een gegeven moment de rol een paar keer vast en krulde de draad op in de doorvoer, maar dat zal wel komen omdat deze kleine 1Kg spoel niet echt optimaal in de machine past.

Je begrijpt natuurlijk wel dat Dronten en/of Sevenum voor jou in 2013 verplichte kost is he,en vergeet geen spiegels mee te nemen zodat we niet door de knieen hoeven :mrgreen: :mrgreen:

Maar eerlijk is eerlijk :thumbup voor je werk,je pakt het nog beter aan als ik destjds met de Asci.

Hah, ja zeker naar Sevenum en net als in de showroom bij Romijn zal ik er een spiegeltje onder leggen! king:

Gisteren weer een dagje, motor er in, remmen aangesloten en ontlucht, uitlaat klaar (op één klem na die ik niet had in de juiste maat), wielen er op...

En het ging best voorspoedig!

Overduidelijk is te zien hoe veel meer caster de wielen nu hebben en hoe veel groter het dynamisch negatief toespoor! En de spoorstangen staan gewoon recht nu, ondanks dat er een Eibach pro kit onder ligt!

Motortje hangt er ook in geheel zoals verwacht, steuntjes passen echt perfect!

CsV33.jpg

uElea.jpg

dAr1V.jpg

X2QJ0.jpg

HEweJ.jpg

HzRCt.jpg

k31Yh.jpg

GNYox.jpg

lSscM.jpg

iirsE.jpg

0Zkoi.jpg

T0GAk.jpg