• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Enkele vragen ivm mijn ascona C 1.6 uit '86

Kan je die platen niet vinden bij M&M dronten, Cope, Classic Opel Parts en dergelijke??

voor de 5bak moet je ook de pook aanpassen of vevangen voor een 5bak pook had ik begrepen (heb bijde Ascona's C 1.6S-en met een originele 5bak, kan dus ook het verschil niet zien).

Sommige vragen prijzen inderdaad, heb je wel al een (juiste) bak en rest onderdelen die er bij horen??

Willem

is niet zo moeilijk de versnelllingsbak wisselen als je al het gereedschap hebt dagje werk

welke platen bedoel je ?? heb je er een foto van ??

das nadeel van belgie dat je niet een zwaardere motor erin kan leggen

heb zelf ook nog een apparte grille hier op de sloop gevonden voor weinig heb m nog nooit gezien op een ascona

20130226_183549_zps64b2f0d2.jpg

heb zelf ook een 4 bak hier bij moet je idd de pook aanpasen of verwisselen voor een 5gang pook als je 5 bak wilt 5 bak pook van 1e generatie kadett e ,d kadett 5 bak pook past ook op de ascona

zelf zoek ik ook nog een f16 5bak voor een ascona c voor de ombouw strax f16 astra,kadett,calibra en vectra past helaas niet op ascona c

@wim-v6 wrote:Kan je die platen niet vinden bij M&M dronten, Cope, Classic Opel Parts en dergelijke??

voor de 5bak moet je ook de pook aanpassen of vevangen voor een 5bak pook had ik begrepen (heb bijde Ascona's C 1.6S-en met een originele 5bak, kan dus ook het verschil niet zien).

Sommige vragen prijzen inderdaad, heb je wel al een (juiste) bak en rest onderdelen die er bij horen??

Willem

ja heb een juiste bak hoor staat ergens ander topic over van me hier op de site met foto's bij ;)

aanpassen mja dat weet ik niet andere zeggen dat je enkele stukken korter moet maken maar voor de rest alles hetzelfde blijft

mja jullie hebben zo nog echt een sloop eh.. hier als je op de afbraak het woord ascona zegt dan krijg je al een gezicht van wat komde gij hier vrage :p

op de afbraak hebben ze hier gewoon niets

nee hoeft niets in te korten alleen een plastic nokje in het huis van het pook mechanisme te verwijderen met dremel of zaagje

bij ons normaal ook niet op de sloop maar stond bij toeval een duitse gecrashte ascona waar deze op zat ben al tydje niet meer geweest maar mischien staat hij er nog was een 1600 automaat

op de kreukels links voor zag hij nog goed uit

Voila hierbij de fotokes van de rotte onderdelen :shock:

Nieuwe carterpan heb ik dus ook vandoen!!

En dan ja de platen waar men triangels op scharnieren..

Kzou het alleen graag 2dehands vinden want kmoet ook een beetje op het geld letten..

Rekeningen, auto afbetalen en dan ascona ook nog eeh ;)

img1090qd.jpg

volledig ingebluste carterpan..

img1089wk.jpg

img1088ed.jpg

en beide kanten eh

Verlaagd rondrijden is toch ook ni super hoor haha :thumb

wat is mis met de platen(subframes) waar je armen op scharnieren ?

zijn niet rot zo te zien die rotten ook bijna niet ik heb ze vervangen omdat ze harstikke scheef waren van t ongeluk maar verder komt er nooit wat aan

ja die schade krijg je met lage wagens:P ik maak me straks een mooie stoot plaat onder de motor zoals een rally wagen heeft want een c20xe heeft een aluminium carterpan en die breken sneller dan zoon stale :P

Die 2 platen van de laatste foto heb ik nog liggen ;) Zijn van een 16sv, weet niet of dat 1 op 1 past??

ik bedoelde niet letterlijk rot eh :) gewoon de schade door het verlaagd zijn... Vorig jaar begonnen ze al moeilijk te doen op de keuring.

Mn karterpan staat altijd zo vettig als iets omdat die een zeer klein beetje lekt..

en mja zwaardere motor mag niet in belgie maar zijn er geen zwaardere motoren die er identiek uitzien als de 1.6s die er nu insteekt ?

ik weet niet of ze de motor nummer controleren maar de 16sh heeft 90pk en de 18e 115 pk denk dat dat wel zal lukken

die platen kunnen heel wat hebben hoor maar als je ze van nybra kan over nemen voor een leuke prijs zou ik ze wel verwisselen ja

karterpan kan je als goed is van elke 1600 8v nemen

mja dat zou ik inderdaad moeten maken. K zal maar eens opzoek gaan naar materiaal en prijzen :p

@ nybra als je die platen verkoopt laat me dan je prijs weten aub ;)

Terug
Naar boven