Ik zou voor de kleiset van Mothers gaan op carclean. Is in verhouding het goedkoopst.
Er zit wel degelijk verschil in de de Turtle waxen van deze wereld en de 'duurdere' detailer waxen zoals hierboven genoemd.
Persoonlijk ben ik wel fan van Poorboys. Gebruik er altijd de sealent van (EX-P sealent) en de Natty's Paste Wax blue.
Maar de glans zit hem ook niet in de wax die je gebruikt maar in de stappen daarvoor!!!
Zoals sw_reijnders al zegt en wat ik ook doe bij mijn auto 2 keer per jaar.
Wassen met de 2 emmer methode met een goede shampoo en het belangrijkste daarbij is letten op de verhouding shampoo/water. Te weinig shampoo en hij wordt niet schoon en teveel shampoo en je haalt je waxlaag er weer af... Nu maakt die niet uit als je toch weer gaat waxen maar tussendoor dus wel. Op de site van carclean staat ook vaak mengverhoudingen bij de shampoo's die ze verkopen. Erg handig!
Daarna de auto kleien, je hoeft hem tussendoor niet te drogen als je hem gaat kleien. Dat scheelt alweer! Dit is misschien wel de belangrijkste stap. Als je dit overslaat dan leg je de wax laag gewoon over het vuil heen en voelt de lak nooit echt glad aan. Geloof me, als je de auto gekleid hebt sta je versteld hoe glad de lak dan is!!!
Daarna mits nodig de auto polijsten. Hiervoor gebruik ik de roterende polijstmachine voor het grove werk en een excentrische voor het finishen. Ik gebruik hiervoor de Monello producten. De meeste mensen zullen geen polijstmachine hebben en het is ook wel met de hand te doen alleen zul je dat de dagen daarna wel voelen

Dit polijsten hoeft eigenlijk maar éénmaal aangezien je de auto daarna altijd netjes met 2 emmers wast wat krassen voorkomt.
Vervolgens de lak behandelen met een glaze. Hiervoor gebruik in Black Hole van poorboys. Hier krijgt de auto echte een natte warme glans van. Dit spoelt er echter snel af waardoor je hierna een sealent of een wax of beide moet aanbrengen.
Ik kies altijd voor de EX-P sealent van Poorboys en top hem dan af met de Natty's paste wax voor een extra natte glans.
Het is een heel verhaal en je bent er ook zeker een goede dag mee bezig maar dan heb je ook wat! Een krasvrije auto die mits goed gewassen een maand of 3 a 4 blijft glimmen als een dolle!
Hierna kun je alles weer herhalen zonder het polijsten wat toch het meeste werk is.