Nou, gisteren remlampen vervangen, had de beste man de verkeerde gegeven. Ik heb 3 pollige nodig, laten zien, hij gaf me per ongeluk 2 pollige zonder dat ik het zag. Vandaag reed ik naar mn werk met lichten aan, remmend de parkeervak op, contact uit, motor blijft draaien?? Rem los = motor valt uit. Kon mn sleutel er gewoon uithalen, als ik maar mijn remmen ingedrukt hou en mn lichtschakelaar aanlaat, dan bleef er een + op de ECU staan en denkt hij dus dat het contact nog aan staat.. Erg vaag, heb 1.5 uur gezocht naar het probleem en dan is het zoiets simpels
Maargoed, ik ben dus naar de opel dealer gereden, wederom uitgelezen, maar niet echt iets van, heee das raar! Echter wel een aantal dingen dat een beetje opviel. Lambda sensor pingelt tussen de 90mV en de 0.9V, dit is goed, maar doet hij dat ook stationair en continue? Ik dacht dat hij stationair een minder groot bereik had? Correct me if I'm wrong. Ook als ik gasgaf reageerde de lambda goed, echter bij het gas loslaten gaf hij circuit open aan? Dit iedere keer opnieuw! Voltage blijft hij wel weergeven en de MM lampje gaat niet branden? Klopt dit verhaal of is de lambda stuk?
LMM stijgt gewoon keurig in waarde als ik gas geef. Echter zou ik de waardes dat dat ding zou moeten hebben wel willen weten voor de m2.8 versie. Dan kan ik controleren of deze echt goed is. Iig is van de aansluiting pin 2 of 3 (weet niet aan welke kant pin 1 is) gewoon 12V, de rest van de pinnen zijn massa. Hij krijgt dus in ieder geval 12V met contact.
Heb vorige week de KVS sensor vervangen, er zat een zwarte in, de opel dealert heeft me een blauwe gegeven.. Nu zag ik op de Tech1 dat de KVS temperatuur 5 a 6 graden hoger is voor de ECU dan voor mijn dashboard metertje? Maar hoe warmer de ECU denkt dat de KVS is, hoe minder benzine hij spuit toch? Dus in principe kan dit het niet zijn? Nu met een 4.5 uur koude motor is de sensor 2000kOhm. Warm is hij ongeveer 200 a 300 dacht ik. Dit klopt met de specs van de blauwe sensor.
Kan ik trouwens alvast testen of de injectoren wel echt slecht zijn door reiniger spul in de benzine te douwen? Of is dit spul echt nutteloos?
Bougiekabels zijn door Mijnautoonderdelen vervangen van BERU ZEF1157 naar ZEF157, zijn dit dezelfde? De nieuwe moest ik bekant met een hamer op zn plek douwen... Zo stroef gingen ze over de bougies heen terwijl ze wel dezelfde maat hebben en er gewoon hetzelfde uitzien...