• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

ga gewoon eens langs bij Botter, dat had hij je al aangeboden.

als het mijn blok was, reed ik er toch niet zo lang mee op deze manier.

je weet maar nooit......

brandstof wordt wel afgeschakeld als je gas los laat en bij afremmen op de motor.

voor de rest weet ik niet ;)

als hij zou gaan pingelen was hij al lang stuk gelopen denk ik ;)

gewoon afwachten tot dat je bij Klasen geweest bent.

ik ben iig benieuwd!! :angel

(Bijna) elke ecu heeft fuelcut ter beveiliging. En ja c20let heeft fuelcut. Als hij in een keer kapt met een grote schok op bepaald druk of toeren en vervolgens brand de motor management lampje dan is het 9/10 keer fuelcut! Heb je afr meter? Hoe zit het met je mengsel?

Mm lampje ging ook brande maar ging na 4 telle ook weer uit nadat t gebeurde.. Afr meter is niet betrouwbaar, moet eiglks een wideband erin. Die klap wat ervanaf komt kan je vergelijke met die knallende hondas. Launchcontrol of revlimiter, je weet wat ik bedoel :p

Heeft de c20let ecu trouwens een feulcut? Het kan tog zijn dat ie wanneer die een te hoge boost krijgt de fuelcut erin gooit, als ie die heeft tenminste hehe?? Had een tijdje geleden namelijk het probleem dat ie een 2 bar piekdruk draaide als ik volgas bleef geven :S. Nu komt ie met volgas niet boven zijn maximaal piekdruk van 1.55 waar die dus ook op is afgesteld. Die 1.55 is een piekdruk die die haalt, hij rijd schommeld een 1 bar.... Het vreemde is dat de boost niet meer geregeld wordt door de apexi, kan natuurlijk ook zijn dat die solenoid valve kapot is gegaan door trillingen van de motor, zat namelijk bevestigd op de dynamo..

ga gewoon eens langs bij Botter, dat had hij je al aangeboden.

als het mijn blok was, reed ik er toch niet zo lang mee op deze manier.

je weet maar nooit......

brandstof wordt wel afgeschakeld als je gas los laat en bij afremmen op de motor.

voor de rest weet ik niet ;)

is toevallig bij jou ook niet je krukassensor kapot of van zn plek?

had een knallende x16xe en kreeg het niet gevonden

mvg Mario

(Bijna) elke ecu heeft fuelcut ter beveiliging. En ja c20let heeft fuelcut. Als hij in een keer kapt met een grote schok op bepaald druk of toeren en vervolgens brand de motor management lampje dan is het 9/10 keer fuelcut! Heb je afr meter? Hoe zit het met je mengsel?

Geeen id eiglks als iemand me uit kan leggen waar die zit bij een let kan ik eens kijken hahaha. Weet helaas (nog) niet alles..

Mm lampje ging ook brande maar ging na 4 telle ook weer uit nadat t gebeurde.. Afr meter is niet betrouwbaar, moet eiglks een wideband erin. Die klap wat ervanaf komt kan je vergelijke met die knallende hondas. Launchcontrol of revlimiter, je weet wat ik bedoel :p

bij je krukaspoelie onderaan je blok, multiriem loopt er over

aan de achterzijde zit ie

kabeltje volgen loshalen, als hij nu niet meer knalt weet je dat die het is ;)

is toevallig bij jou ook niet je krukassensor kapot of van zn plek?

had een knallende x16xe en kreeg het niet gevonden

mvg Mario

Geeen id eiglks als iemand me uit kan leggen waar die zit bij een let kan ik eens kijken hahaha. Weet helaas (nog) niet alles..

motor zal dan in noodloop springen en niet boven de 3500rpm komen

zou er niet mee gaan rijden

alleen om te testen of hij nog knallen geeft ja of nee

als het knallen over is deze sensor vervangen

bij je krukaspoelie onderaan je blok, multiriem loopt er over

aan de achterzijde zit ie

kabeltje volgen loshalen, als hij nu niet meer knalt weet je dat die het is ;)

krukassensor kom je klote bij ja.

en al helemaal met die dikke turbo wat jij erop hebt :jerry

zit vooraan op je blok, achter de motorsteun zeg maar.

als je hem los trekt slaat je motor volgens mij af.

dus rijden zonder gaat niet lukken ;)

Terug
Naar boven