• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

@louwe 16 klepper wrote:Dat ziet der verschrikkelijk mooi uit :thumb

Hoop dat de prestatie.s net zo mooi zijn

Zal ook een fijne sound geven :wors :wors

mee eens, toch maar even wat tijd maken binnenkort om live te kijken

Dat ziet er mooi uit henk! Zie al een aantal mooie details. Zoals o. a. de cilinderkop dekseltjes aan de voorzijde. Deze lijken net origineel 400. Gazo door! Benieuwd naar meer foto's of hem een keer in het echt te zien.

Bedankt, dat was ook mijn idee, het basis deksel vond ik niks, dus heb ik dit ontwerp gemaakt, past er allemaal veel beter bij.

De lijst wordt al flink korter om de Kadett 400 proto klaar te krijgen, toch (en natuurlijk) gaat niet alles vlekkeloos, vandaag had ik Hulp erbij van Renee en we zijn er achter gekomen dat er toch nog een paar elektrische storingen in het systeem zitten, op zich niet veel, maar het vreet wel tijd.

Morgen de uitlaat nog af maken, daarna nog de carterbescherming en dan gaat de wagen weer retour naar Hessel Motorsport voor de afbouw van de motor, de carburateurs / afstelling e.d.

1016718_213676352117701_96541534_n.jpg

970061_213676378784365_610457481_n.jpg

super mooie ombouw vind je het niet zonda om er dadelijk met te gaan rallyen en het risico nemen dat je hem plat rijd je moet er toch niet aan denken na al dat werk wat je er in hebt zitten

Bedankt en nee, ik vindt het niet zonde, ten 1e rijden we niet op de limiet (mag ook niet) en ten 2e is de auto hiervoor gebouwd, mijn passie ligt meer hier in de rallysport dan de auto showen op treffens e.d. (no offense voor wie dat veel leuker vindt, zat daar vroeger ook tussen).

Realistisch gezien, als hij plat is, da is hij ook weg, wordt niet meer herbouwd, maar door de jaren heen hebben we hoofdzakelijk 1 flinke crash gehad en wat kleine beschadigingen, meestal is er technisch wat aan de hand, dus ik schat het risico ook vrij laag in dat er wat kan gebeuren, maar uitsluiten kan je het nooit.

Dus, we zien wel hoe het loopt, maar ik kan niet wachten er mee te rijden tijdens de Eifel rally, dat wordt de echte en eerste test met de wagen.

Henk rijdt hem niet plat, ik ga "proberen" hem in toom te houden. Ik heb al een paar blokjes hout gezaagd voor onder het gas pendaal. ;)

@manta_sport wrote:Henk rijdt hem niet plat, ik ga "proberen" hem in toom te houden. Ik heb al een paar blokjes hout gezaagd voor onder het gas pendaal. ;)

was al bekend, hij krijgt mijn kettingzaag mee, alleen om te zien wie dat gaat winnen

:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :angel :angel :angel :angel :angel

Gisteren de laatste dag van montage gehad voordat de auto weer retour Hessel Motors ging.

Alles zit erop wat ik kan monteren en (helaas bijna) alles werkt aan de auto, er zit nog een probleem in de ruitenwissers, we vermoeden dat de motor het probleem is, voorlopig is dat even met een noodgreep opgelost, maar dat moet wel anders.

Met dank aan Renee en Siemen voor de hulp, anders had ik het niet op tijd gered.

992974_214418578710145_321939856_n.jpg

Ik kan niet wachten tot de Eifel... ik wil dit monster in actie zien!

Wat gaat er nog bij Hessel Motorsport gebeuren? afstellen?

Het kleppendeksel komt bij Uli Gerent weg, gezien de prijs sponsorde hij niet mee, dus die letters heb ik d'r af gehaald, ook vond ik dat optisch er zo veel beter uit zien.

Henk Wat een klus en wat een snelheid.

de hele wereld heeft het over crisis en jij bouwt " gewoon " 2 rally auto's als of het niks is.

moet je met je creatie ook nog naar de rdw ?

dit witte platen staan hem anders ook niet slecht

Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.

verder staat er nog 1 op stapel hier om opgebouwd te worden, in onderdelen is die al een tijd compleet, maar ik kom er niet aan toe, wie weet strakjes.

Als die kadett een NL kenteken heeft moet je er wel mee naar de RDW... De motorcode is gewijzigd en dat is officieel iets dat omgekeurd dient te worden, ook al is het nog steeds een 4 cilinder benzine.;)

Dat het achterwielaandrijving is geworden maakt niet uit voor het omkeuren, je hoeft nog steeds enkel aan te geven dat je komt voor een motorwijziging. De Jetta 1 met 6 cilinder mercedes TD met achterwielaandrijving is ook op die manier omgekeurd en staat nu netjes op kenteken. Voor die paar tientjes kun je het beter niet laten in ieder geval.

Ik heb het al vaker gezegd in dit topic en baseer dat niet op mijn gedachten, daar heb ik zeker wel de desbetreffende instanties over benaderd: het is nog niet noodzakelijk.

Dus, niks geen; "ja maar", "ik vindt", "ik denk",..etc.

Ik hoef niet per se (zoals de regels nu zijn) naar de RDW met de wagen, maar wellicht dat ik dat in de toekomst wel ga doen.

Ik ben niet boos of geïrriteerd, maar ik wil niet de herhaalpapagaai uithangen. ;)

@louwe 16 klepper wrote:

Ik vermoed dat henk bedoeld dat hij voor deze rally geen rdw keuring hoeft :hmmz

Klopt, daar komt het wel op neer.

Terug
Naar boven