• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Hallo mede Opel-liefhebbers,

Ik ben Jan en woon in het midden des lands. Ik heb een Kadett C uit 1973 en een Corsa C uit 2005 (en nog iets blauws uit Frankrijk).

Sinds een tijdje klappert de Corsa aan de voorkant. Normaal gesproken zijn dat dan de stabilisatorstangen, dus die heb ik allebei vervangen.

Helaas is het geklapper aan de rechterzijde gewoon gebleven. Iemand een idee wat er nog meer stuk kan zijn?

Alvast dank!

Jan

Speling inwendig in het stuurhuis geeft ongeveer het zelfde ratelende geluid op een klinkerweg als speling op een stabilisatorstangetje. Komt regelmatig voor bij corsa c. Kunstof bussen in het stuurhuis moeten dan vervangen worden.

Is dat vervangen nog enigzins zelf te doen? Of beter uitbesteden...

Best handig van mezelf opzich...

Kosten die bussen eigenlijk en hoeveel moet je er hebben of zijn die niet los verkrijgbaar...

Mijn c zijn stuurhuis heeft ook last van een kwaaltje...

@corsa14slow wrote:onderste stuk deurpaneel zit los ten opzichte van de deurbekleding, schroefjes los halen en je kan hem zo van de deurbekleding afschuiven :D

Het is gelukt.

Ik denk dat het een slecht contact was, want na uit en terug in elkaar zetten doet alles het weer prima.

Was bij de speaker in de rechterdeur ook al zo, een tijd terug.

@ries e wrote:Speling inwendig in het stuurhuis geeft ongeveer het zelfde ratelende geluid op een klinkerweg als speling op een stabilisatorstangetje. Komt regelmatig voor bij corsa c. Kunstof bussen in het stuurhuis moeten dan vervangen worden.

Dankjewel voor je antwoord. Binnenkort maar eens mee aan de slag laten gaan. Dit doe ik ook niet meer zelf ;)

Hoi, ik heb net bij de lokale sloop opel velgen gescoord. Zijn 14inch en komen van een Astra. Op de velg staat 5 1/2x14 h 2 et 49. Nu moet ik ook nieuwe banden hebben. De stalen velgen die er nu op zitten is 13 inch met bandenmaat 165/70 r13. Is de bandenmaat 165/70 r14 dan de beste optie of zouden jullie een andere maat adviseren? Bijvoorbeeld 175/65 r14. Heb een corsa b diesel. Rij op deze banden met gemak 1 op 20+ en wil dat graag zo houden. Qua aanschafprijs is er weinig verschil dus dat is geen beslissende factor.

165-60-14 komt dan het dichtste in de buurt.

Je moet de hoogtemaat altijd kleiner maken als je velg groter wordt, anders wordt de totale diameter groter, waardoor het meer moeite kost om weg te komen en je een teller afwijking krijgt (je gaat dan harder dan wat je teller zegt) en dat kan boetes opleveren.

Kunnen de veerpoten en veren van alle corsa's uitgewisseld worden? Ik heb zelf een gsi.

Sent from my LT22i using Tapatalk

175-65-14 isdan de vervangingsmaat.

Dan blijft de teller juist aangeven, en blijft verbruik gelijk.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Corsa-B2-TD 1999

185-60-14: 0-1km/u afwijking bij 50km/u, 1-2km/u afwijking bij 100km/u 2-3km/u afwijking bij 150km/u 3-4km/u afwijking bij 190km/u.

165-65-14: 2-3km/u afwijking bij 50km/u, 3-4km/u afwijking bij 100km/u 5-6km afwijking bij 150km/u 6-7km/u afwijking bij 190km/u

er zijn ook Banden Calculators te vinden via Google..

Willem

ik als astra rijder heb een vraagje

in welke corsa's liggen de c16xe

zover ik weet in de B maar tot welk jaar ligt hij hier in ?

michel

De Corsa(c) van mijn vriendin moet weer voor de apk, zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten als ik hem vd week nog even langs loop?

@okkie-001 wrote:oke bedankt

nog een vraagje

de motorcode staat toch rechts voor op het onderblock ?

michel

jup, op de zijkant bakzijde (rand) of op 't kleine stukje uitstekende vlakje naar de cilinderkop.

Terug
Naar boven