• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

jaren 80 sentiment

Mooi was die tijd!

Ascona b beide 1900 heb ik ook gehad 2 stuks,

een okergele FV-04-JN kocht ik van me vader over voor 2000 gulden..(vader kon er bij Driessen dikke 6000 voor trug krijgen)

en 4 maanden later nog net niet totoloss... ff onder werktijd naar een vriendinnetje op school.. maar verder als het kruispunt voor de school kwam ik niet.. Tada een lada van rechts klabatsch ik had schade zat maar de lada, had 2 koplampen kapot en de hoeken van de bumper krom :D dat waren stevige verhikels!!!! Heb de ascona nog ooit is zien rijden met groene motorkap en zijscherm. half jaar later weer een ascona b gekocht donker bruine... 19-VV-7? en die ging uit eindelijk op 3 cilinders lopen.. dus einde ascona tijd perk. En D kadet gehad kleur groen enzo verder....

Tja wa deed ik nog meer.. stijldansen ballroom jive endergelijke dansen :D waren leuke tijden... vooral met de carnaval en zuipen en sterke drank mee naar binnen smokkelen die we hadden gekocht in de vakantie in Oostenrijk ( skieeen in Heiterwang)... ja en dan krijgje vriendinnetjes endan vrijje met de meisjes daar...

Zomer vakantie vieren in Italie (Rimmi en Lazie),en Spanje (Callela,Salou,Benidorm) en ja ook weer vriendinnetjes.. :jerry

In 1982 begonnen met me rijbewijs!

Met me vader mee op de vrachtwagen... Helemooie tijd!

Als er meer bij me opkomt zal ik het wel neer zetten :D

@asconahobbyist wrote:en natuurlijk heeft elk kind zn held!!

Dit was de mijne

G1OptimusPrimeStockFootage.jpg

Helemaal fout natuurlijk

Dit waren meer mijn helden:

Starscreamer is mijn naam op alle forums waar ik kom behalve hier :angel

starscream.jpg

of Bumblebee heb ik mijn Manta na vernoemd

275px-BumblebeeRIC.jpg

De grootste held was voor mij:

GalvatronTVMag1.jpg

Klopt :thumb

Dan heb je mijn collectie's thuis nog niet eens gezien :angel

100 + poppen heb ik en alle dvd's :oops:

Ook nog lid van verschillende transformers forums :angel

Kwamen we thuis van school, aan de thee met biscuitjes, 123456789 Tineke kijken.

Was daar ook Meneer Kaktus in? Kweetniet

Nee joh meneer kaktus had zn eigen show

De grote meneer kaktus show!!

Met mevrouw stemband, kweetniet en natuurlijk meneer kaktus aka peter jan rens!

[youtube:3fz82t9p]

@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:Klopt :thumb

Dan heb je mijn collectie's thuis nog niet eens gezien :angel

100 + poppen heb ik en alle dvd's :oops:

Ook nog lid van verschillende transformers forums :angel

de hele dvd serie staat ook hier in de kast,en in een doos in de berging staat een doos met ongeveer 75 bots,allen G1

En in het wandmeubel boven de tv staat Masterpiece Optimus Prime,kan het niet te gek maken in huis,aangezien er ook in de huiskamer al een grote vitrine met treintjes hangt,her en der modellen van Kitt (Knightrider) en er in de hal 2 vitrines hangen met Opel modellen.

[youtube:20hyhkx9]

1983,de Lift,deze film heb ik wel 100 keer gezien,hier kan je mooi zien hoe alles in de jaren 80 er toch heel anders uitzag.

@asconahobbyist wrote:[youtube:37ts13cv]

1983,de Lift,deze film heb ik wel 100 keer gezien,hier kan je mooi zien hoe alles in de jaren 80 er toch heel anders uitzag.

En daar komen ook diverse auto's in voor die je tegenwoordig never nooit meer ziet. (geen Opels dus, want die bljiven gaan :D )

Die bedrijfswagen van Huub Stapel, was meen ik een Simca :hmmz

Nope,was een Fiat Fiorino,zeg maar de besteluitvoering van de Fiat 127.

1 van de sponsors van de film was Fiat Nederland,vandaar dat je ook een paar keer een Argenta ziet (die van de noodstop als felix boos het terrein van de liftfabriek afrijdt) en een blauwe Ritmo.

Ook Brandsteder electronics (inderdaad,de vader van!) was sponsor,vandaar dat je een aantal keer de merknaam Sony in beeld ziet,zoals ook Skandie (gereedschap) en Polaroid waren sponsors.

b5d6e042f4d51a8f88373f2fc5a.jpg

6a00d83452989a69e2012876d29738970c-800wi

betaalde je toen 1500 piek voor!!

TDK_SA-90.jpg

Dé cassettebandjes voor de veeleisende muziekliefhebber,heb er nog heel wat en moet zeggen dat ze na 25 jaar nog prima klinken!

5tdk_d60_grey_k.jpg

En de D serie van TDK,die pakte je als je gewoon iets van de radio wilde opnemen

Even voor de mensen van na de eeuwwisseling,een cassettebandje was een soort opgerolde CD waarop je kon opnemen :mrgreen:

Ik ben van '76 en dit zijn zo een paar herinneringen...

Lolobal-weer-terug-van-weggeweest-retro-speelgoed-uit-de-jaren-80-12501_image.jpg

Zevensprong.jpg

images

200px-MASK_Logo.JPG

ploppers:

speelgoed03plopper.jpg

klorofil_boom.jpg

en last but not least het radioactieve schooltasje wat we met z'n allen kregen van minister....
geelkoffertjegroot.jpg

hahaha,ik ook van 76,dat was het koffertje van deetman,nooit gebruikt,als er veel inzat sneed het handvat in je poten!

die vrachtwagen ken ik ook nog wel,was van de serie "The Highwayman" ,was wel gaaf destijds.

alles behalve die speelboom komt me heel bekend voor!! :thumbup

[youtube:1nq22ntj]

Terug
Naar boven