• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kadett nu ook dood.

@eddepet007 wrote:neem aan dat ie zijn sapjes wel controleerd

Valt me wel op dat er veel lullige opmerkingen

Worden geplaatst

Idd niet iedereen heeft even veel te besteden

En je dan paar keer pech hebt wordt je minder vrolijk

Zal het probleem niet zijn, als je drie auto's hebt staan neem ik aan dat je er ook de centen voor hebt... Zoals Brobbel al zegt zijn de sapjes ook gewoon in orde... :thumbup

ach botte pech kan iedereen hebben. reed met mijn vorige manta altijd overal naar toe.

vloog er mee door duitsland, jaja laagvliegen he ;) en of het ding het ruiken kon... de nederlandse grens gingen we, gepaard met een boel geraas, ook vliegend over. einde rikketik, en dat met nieuwe sapjes..beetje pech hoort er ook bij :D hobby he. je moet toch wat hebben wat je plaagt :D

Heb nog nooit zoveel onzin gehoord.

Heb met mijn opels , en ik rij nu al 30 jaar ermee, behalve met 2 B omegas van 96 en 98 en die hadden ook al alle twee bijna 2 ton gelopen nog nooit problemen gehad .

Het zijn er zeker 20 -30 stuks geweest en heb in total meer dan 3 millioen kilometer gereden .

Met sommige Rekords heb ik 4 tot 5 ton gereden zonder groote problemen.

Soms reed ik 50-60000 km per jaar.

Ken in duitsland mensen met c kadettjes die 750000 km gelopen hebben of rekord.

Zeker kan iedere auto eens probleempjes hebben maar maar ik heb nog nooit zo veel slecht onderhouden autos gezien als hier in nederland.

Vele mensen denken dat ze en auto maar hoeven te tanken en thats it.

Koop sowieso geen motoren hier , die ik niet lopen kan horen , en ik heb al motoren gehad die zeker 100000 km geen oliewissel gehad hebben .

Heb net vorige week weer en rekord uit 77 met lpg voor mijn zoon gehaald, heeft volgens mij ook nog nooit onderhoud gehad, olie peekzwart, tot 6 graden koelvloistof erin , was op de autobahn maar aan het stotteren , genoeg koelvloeistof erin en hij liep als en trein die 300 km naar huis.

Voor de rest, remblokkjes-op, remschijven- op, banden- op, oliefilter van 84, overal gecorodeerde stekers en dan klagen dat de auto niet loopt

Mijn aktuele rekord de coupe van 72 heb ik vanaf 1999 en heb er meer dan 100000 km mee gereden en nog nooit iets aan gehad.

Heeft nu de tweede blok omdet ik van 2.0 op 2.4 ben overgestappt.

Friend van mij heeft nu de derde auto in bijna 30 jaar .

1. en manta b cc 1.9 N bijna 12 jaar me gereden

2. en kadett E 1.6 N 8 jaar met gereden

3. astra f 16 nz rijd nog altijd.

Mijn familie rijd allemal opel en laat veel onderhoud bij mij doen en hebben nooit problemen .

Nichtje van mij en daihatsu , onderdelen niet betaalbar en altijd iets aan.

saab is ook niet het betrouwbaarste , en onderdelen duur. collega heeft een gehad en rijd nu opel.

volvo heb ik bij gewerkt , wat hadden die problempjes.

Als ik zie wie alles an de autos sleutelt en absolut geen verstand ervan heeft , en dan als iets misgaat vloekt , shit opel , dan moet ik :puke

Of ze willen niets betalen.

Bougiekabels voor en 6 cylinder voor 30 € het set kunnen niets deugen.

waterpompen met plasticwiel , vergeet het maar.

koelvloistof is ook niet nodig , rijd ook op water , en dan vragen ze zich af warom het hele koelsystem aan het roesten is en zo kan ik nog uren verder gaan.

Heb er al genoeg opels gehaald die al 15 tot 20 jaar ergens in en loods of parkeergarage stonden, akku erin en en beetje benzine en lopen .

Probeer dit eens met en jap die meer dan 10 jaar gestaan heeft.

Het enigste wat ik toe moet geven is dat de opels goed roesten maar ook da kan men iets aan doen voor de rest is dit voor mij de betrouwbaarste merk die er is.

Vastlopen van een Motor ligt in 99 van de 100 gevallen aan de eigenaar, en niet aan het merk..

als een Opel bij je Vastloopt loopt een VW Toyota Nissan Mercedes Volvo ford e.a. dat ook....

Willem

Kan bovenstaande alleen maar beamen, heb ook een keer een blok hier in Nederland van iemand over genomen, nog voor een beste prijs en allerlei dingen aan moeten doen die op zich best simpel te repareren waren en niet eens zo kostbaar en daarna prima werkten. Zoals inderdaad een waterpomp met plastic impellor er aan :puke Nu een metalen en koelt als een malle!! Allerlei lekkerij doordat men gewoon de lager schalen van de nokkenassen droog had gemonteerd, van die simpele dingen duidelijk door ondeskundigen gemonteerd.... Ben blij dat het blok verder mooi loopt, maar probleemloos is het niet geweest. Gaat om een C20XE overigens....

Daarvoor diverse Opels gereden en NOOIT problemen gehad met de motoren, dingen zijn zo betrouwbaar als wat. Verder zie ik collega's (heb er een paar honderd) alleen maar met problemen, vooral veel Renaults, maar ook Suzuki, VW, Honda, Volvo.... Onder aan de streep toch het minste gezeik met Opels....

paar keer pech en je krijgt frustratie

kan me dat goed voorstellen

ach paar weken later alst op gelost is denk je der vaak weer heel anders over net apk

gewoon moment opname

en we zijn natuurlijk ook met spul van 25 tot 35 jaar oud in de weer. is natuurlijk nooit de bedoeling geweest dat t zo lang meeging.

Ik had dr ook de pleuris in dat mn Ascona ineens een vracht olie verbruikte,dus kon dr een gereviseerde kop op knallen,maar ja,ik rij er wel 30 tot 35000 km per jaar mee,met een wagen uit 1984,op gas ook nog dus tsja,mag er ns wat stukgaan,kijk ns wat je bespaart,ik zou t trouwens niet eens meer willen,een jongere wagen,die ben ik meestal na een maand of 4 weer zat,weg en weer wat anders.dit gaat niet vervelen.

Mn witte op gas heb ik nu 2 jaar,de rode is al vanaf nieuw in bezit (bij mn ouders) en de blauwe automaat kocht ik in 2003,dus alweer 9 jaar geleden.

Plus dat je dan een mooie reden heb om nog een leuk oud ding erbij te hebben,als back up zeg maar! Mooie smoes toch!

VInd het schandalig dat een auto na 25 tot 30 jaar er de brui aan geeft. :swear

:jerry

Hoop mensen vergeten soms dat deze auto's allemaal allang de verwachtte levensduur overschreden hebben. Dan moet je niet klagen als er iet kapot gaat vind ik.

Je F-je zal wel even door blijven gaan nog, vooral als je een simpele 8 klepper hebt.

Ze;f sleutel ik liever dan dat ik rijd in die oude hokken :jerry klote dat de pretdet stuk is maar laat die b ff klaarmaken door iemand dan kan je weer verder.

ach ja de kadett was voor fun.

weet ook niet 100% zeker wat het is.

maar hij doet het gewoon niet meer.

kan het blok niet meer rondkrijgen.

wat het is weet ik niet.

maar het lag niet aan mij.

120 km per uur was top voor mij.

en dan was hij warm.

sapje's waren ok.

check ik elke week.

zou niet best zijn als ik dat vergeet ben vrachtwagenchauffeur.

de kadett gaat gewoon te koop.

mischien dat ik er nog een ander blok in leg.

dan wordt het een 1.1

Tja... Oude autotjes geven nou eenmaal wat meer problemen dan nieuwe auto's ... Echter als je echte liefhebber bent, dan probeer je het probleem op te lossen. (Dat hoort er dan ook weer bij)

Kijk maar naar mij. Genoeg problemen, en gehad, probeer het allemaal zo goed mogelijk op te lossen ;)

En met een beetje hulp van de mensen op het OpelForum lukt dat tot nu toe nog altijd!

@Brobbel als je nog een blokje zoekt voor de d kadett heb nog een 13nz liggen uit een a corsa gt. En dat moet volgens mij zo in de kadett passen. Blok is lopend eruit gehaald en doe er eigenlijk niks mee. Het blok is voor weinig op te halen.

nee dat zijn andere blokken.

even goed zoeken, eventueel een gezocht advertentie plaatsen.

heb mijn 1.2s blokje voor 30 euro gekocht, anders werd het oud ijzer.

op het d kadett forum staat er volgens mij nog 1 te koop.

en het was binnen een dag klaar dat ombouwen.

ga de kadett nog een kans geven.

als ik er zo over na denk.

ga ik geen 950 geven voor een saab.

maar probeer een blokje op de kop te tikken voor niet al te veel.

en een motortakel.

en dan ga ik het blok vervangen.

maar eerst ga ik proberen de manta weer aan de praat te krijgen dit weekend.

Woont er niemand van hier bij je in de buurt die effe helpende hand kan bieden

Vaak ist kleinigheid maar zie je het over het hoofd

Tja, ik rij nu al zowat 30 jaar Opel, en eigenlijk nog nooit iets geks mee gehad (op de normale slijtagedelen na). Ik heb Manta's, 2 Calibra"s, Rekord, Kadett, Monza en Corsa (de laatste 3 nog steeds in bezit) , en nog nooit in de steek gelaten. En door heel Europa ermee gereden. Manta's en Calibra's zijn verkocht met kilometermetrages die ver boven de 2 ton lagen.

Onderhoud doet echt alles, minimaal 1 x per jaar goed onderhoud aan laten plegen, scheelt een berg. En als er iets "aan komt", gewoon preventief vervangen. En nooit geen problemen bij de APK, loopt er altijd in ene keer doorheen.

Een moderne auto? Veel teveel elektronica, die het begeeft. Praat maar eens met een wegenwachter. Zeker nu in deze koude periode.

Volvo? Kom je toch uit bij een oudere serie. Vooral de 200 serie is gebouwd als een tank. Die was, vanaf fabriek uit al, gebouwd om minimaal 20 jaar mee te gaan. En de 700/900 serie is ook erg goed. De V series zit al een berg elektronica in, die het kan begeven.

Saab? Allesbehalve een betrouwbare auto.

Terug
Naar boven