• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LPG en Airco monteur

[rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]

Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.

het 'inductierelais' zit al in je schakelaar.

Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.

Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.

gr,

John

[rquote=1851703&tid=86882&author=Van het Ende Customs][rquote=1851328&tid=86882&author=mantadevil]en welke relair(s) moet ik gebruiken?????[/rquote]

Gewoon een universeel 5 polig wisselrelais voor je afsluiters.

het 'inductierelais' zit al in je schakelaar.

Ik heb vandaag ff gekeken maar ik heb hier zo geen schema voor je. Misschien als je een duidelijke foto van stekker hebt met volgorde van draden dat ik mijn vermoeden kan geven.

Helaas hebben wij dit merk ook niet en zou ook niet weten wie ik kan vragen. Ik kan morgen Vogels even voor je bellen, maar ben bang dat dat ook nix wordt.

gr,

John

[/rquote]

ik ga even een foto regelen

maar kan ik dan zowel de afsluiter van de tank als van de verdamper op 1 relair zetten of moet ik dan 2 hebben ????

nee dat gaat samen wel op 1 relais.

85 = massa

86 = stand lpg vanaf schakelaar

87= + draden afsluiters

30 = +15

Ik heb Vogels nog even gebeld, maar zij kennen dit ook niet.

Het is iig wel oud zei hij.

Enigste optie is nog om het te gaan meten en/of gokken. :hmmz

dat kastje komt hier vandaan http://www.vip1-applitec.com/htmleng/articoli.htm

je hebt het over een universele 5 polige stekker ,maar je geeft 4 draden aan

waar is de 5de voor dan :D

of kan ik gewoon een 4 polige van hella halen die je ook voor bvb mislampen gebruikt ???

hahah goeie vragen allemaal he

snap niets van dat electronica aan sluiten ,maar ja eens moet de eerste keer wezen toch:wors

87a wordt niet gebruikt (sorry, vergeten te vermelden)

wanneer een relais niet bekrachtigd wordt (met 85 en 86), verbind hij 30 en 87a door

zet je er 12V op dan verbind hij 30 door met 87.

Ik had de website gezien in je andere topic, maar kon geen schema vinden.

Misschien een mail sturen.

succes!

even vraag als we het hebben over -1 van bobine waar spreken we dan over

heb vandaag alles aangesloten en de bruine op de - draad(zwart) van bobine gezet en hij deed niets

toen op de groene draad van bobine gezet en toen deed hij het

maar bij -1 denk ik aan massa en niet aan stroom

Hey John,

Ik had een vraagje over het inbouwen van een LPG installatie in een c20xe (motor zit in een corsa A1 TR). Ik zit te overwegen om lpg te laten inbouwen (kan ik zelf niet). Wat adviseer je voor systeem?

Ik hoor verschillende dingen over injectieLPG, geregeld en ongeregeld systemen.

Ik wil graag het vermogen dat ik heb op benzine (165 pk) behouden, of in ieder geval ongeveer hetzelde (beetje minder is niet erg). Nu is een ongeregeld systeem het goedkoopst en ik hoorde dat het vermogen hetzelfde zou moeten zijn maar dat een ongeregeld systeem minder zuinig is.

Een geregeld injectie systeem is een stuk duurder, maar kan ik daar ook zuiniger mee rijden? Is een ongeregeld systeem uberhaupt mogelijk, omdat er een lambda sensor in een c0xe zit?

Een hoop vragen ik hoop dat je er een beetje antwoord op weet (wat zou het ongeveer moeten kosten?).

groet en alvast bedankt,

wouter

ps als je een goed inbouwsysteem eet in eht noorden van het land, houd ik me aanbevolen...

heb alles aangesloten en werkt ook

enkel gooit hij benzien niet uit

loopt dus zowel op gas als benzine

haal ik de zekering van d epomp eruit loopt hij op gas enkel

maar heb een gele draad die aangeefr dat ik hem op de + uitgang brandstof zetten moet ,maar waar moet ik hem opzetten dan???

en is het normaal dat er op d egele constand stroom staat ????

op me brandstof relair werkt het niet deze heb ik al geprobeert

Probleem bij jou is dat hij benz. niet onderbreekt.

die gele komt spanning op as hij op B staat neem ik aan.

Dit betekent dat je daar een relais mee aankunt/moet sturen die de benzine injectoren onderbreekt.

dus:

85=geel

86=massa

30= + benzine injectoren

87= + benzine injectoren

Je kunt evt van het LPG afsluiter relais ook op 87a de + van de benzine injectoren aansluiten.

succes.

Mooi iig dat hij loopt!

huh effe denken ;)

er komt al spanning op te staan als ik hem op contact zet ,maar dan staat hij op B wand daar start ik op

en bij 2000 toeren gooit hij hem over op lpg.

dat werkt allemaal goed

maar dan ga ik effe er nog een relair tussen gooien

maar nog 1 vraag en dan denk ik dat ik hem goed heb:D

30= + benzine injectoren

87= + benzine injectoren

moet ik deze door koppelen of waar moet ik deze vanaf pakken .

ben dankbaar voor je hulp wand nu loopt hij op lpg had eindeloos lopen zoeken zelf:thumbup

Je moet dus de + van de LPG injectoren, dus de draad die injectoren voeding geeft en niet de draad die signaal geeft aan de injectoren.

Je zou ook de pomp kunnen onderbreken, maar het is het mooiste als je de pomp gewoon laat draaien tijdens rijden op LPG.

lpg injectoren??? benzine injectoren bedoel je denk ik ?????

dat van de pomp had ik ook als eens gehoord ja ,maar dat inderdaad injectoren onderbreken beter was

daarom vond ik dit systeem ook mooi omdat je injectoren nooit droog komen te staan

manta loopt

ook schakelt hij benzine uit zoals het hoort

heb de gele die dus als hij op benzine start stroom heeft en uitgaat zodra hij over gaat op gas ,op de + draad van d einjectie gezet

deze krijgt normaal constant + van de accu ,maar nu van de gele draad en word onderbroken zodra hij over gaat op gas

dus dan ligt hele injectie plat

Hallo,

ik heb het volgende probleem met mijn vriendin's auto(seat leon)

Als we rijden is er niks aan de hand, motor loopt dan goed op lpg. Maar soms met afremmen gaat de motor

weer op benzine lopen.

Ik heb het verdeelhuis(spinnekop) al vervangen. Maar heeft niet mogen helpen.

Het gaat om een 1.8 20v motor met een koltec/necam installatie.

Mvg

Dag meneer Gasboer,

Graag zou ik ook van je kennis gebruik willen maken.

Mijn LPG installatie heeft kuren. Hij wil namelijk niet (goed) meer op LPG rijden

Op benzine is er niks aan de hand.

Ik start op benzine en zodra ik 2000 toeren maak dan schakeld hij naar gas.

De ene keer kan ik er wel op rijden totdat hij er zomaar ermee ophoud. Hij loopt daarna met moeite 500 toeren met een zeer onregelmatige loop. Schakel ik op dat moment terug op benzine dan schiet hij naar 4000 toeren. Blijft daar een seconde of 10 draaien en zakt vervolgens weer naar 900 toeren.

Zelf denk ik dat het de verdamper is. het is niet de eerste keer namelijk maar TOEN hield hij er meteen helemaal mee op. NU doet hij het soms wel en dan weer niet.

het viel mij al eerder op dat hij op snelwegen niet lekker draait, het lijkt wel of hij begrenst is op 130 km.

als ik even 130 blijf rijden dan lijkt het wel of ik gas treug moet nemen omdat de auto zomaar ineens harder kan rijden. Ik haal dan met gemak 150 km. laat ik het gas weer los om vervolgens weer gas bij te geven dan kom ik weer niet verder dan 130....

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

groet, Rik

[rquote=1880434&tid=86882&author=KadAstra-EF]Dag meneer Gasboer,

Graag zou ik ook van je kennis gebruik willen maken.

Mijn LPG installatie heeft kuren. Hij wil namelijk niet (goed) meer op LPG rijden

Op benzine is er niks aan de hand.

Ik start op benzine en zodra ik 2000 toeren maak dan schakeld hij naar gas.

De ene keer kan ik er wel op rijden totdat hij er zomaar ermee ophoud. Hij loopt daarna met moeite 500 toeren met een zeer onregelmatige loop. Schakel ik op dat moment terug op benzine dan schiet hij naar 4000 toeren. Blijft daar een seconde of 10 draaien en zakt vervolgens weer naar 900 toeren.

Zelf denk ik dat het de verdamper is. het is niet de eerste keer namelijk maar TOEN hield hij er meteen helemaal mee op. NU doet hij het soms wel en dan weer niet.

het viel mij al eerder op dat hij op snelwegen niet lekker draait, het lijkt wel of hij begrenst is op 130 km.

als ik even 130 blijf rijden dan lijkt het wel of ik gas treug moet nemen omdat de auto zomaar ineens harder kan rijden. Ik haal dan met gemak 150 km. laat ik het gas weer los om vervolgens weer gas bij te geven dan kom ik weer niet verder dan 130....

Ik hoop dat je mij kunt helpen.

groet, Rik[/rquote]

Gaat het om de Astra op de foto?

Welk type installatie?

Stroom je verdamper niet door?

[rquote=1880174&tid=86882&author=corsa_c20xe]Hallo,

ik heb het volgende probleem met mijn vriendin's auto(seat leon)

Als we rijden is er niks aan de hand, motor loopt dan goed op lpg. Maar soms met afremmen gaat de motor

weer op benzine lopen.

Ik heb het verdeelhuis(spinnekop) al vervangen. Maar heeft niet mogen helpen.

Het gaat om een 1.8 20v motor met een koltec/necam installatie.

Mvg[/rquote]

Durf het zo niet te zeggen.

Misschien iets met DFCO (relais) of lambda-sonde ofzo.

Vraag is waarom (dus vanwege welke 'parameter') hij terugschakeld.

Terug
Naar boven