• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta A project # Te koop...

klopt helemaal die van ons ook al ben je wat aan het lassen ja hoor hij zit er weer bij te kijken,prachtig,zal z'n naam wel eer aan doen qua techniek hij heet desmo:P(hydraulische kleppen betekend dat)(ducati)

ik had vanmiddag ook een kat in ons pa zen auto.

liet 2 seconde de achterklep open staan en hoppa kat erin.

ik kwam aanlope kat wist niet hoe snel die weg meost komen haha.

hahaha zo snelis die spuiter niet gek!:D Heb em vandaag pas weg gebracht hé, hij heeft er nog wel een week of 2 werk op denk ik.. weet niet hoe snel die em wil pakken.. staat natuurlijk wel in de weg..:angel

Jij bent ook erg lekker bezig. Je rechter deur zit mooi in de lijn van je achterspatbord.

Laat je de naden van de voorspatborden wel kitvrij? en nog even die gaatjes op je achterklep dicht lassen :P

Mooi restauratieproject Peerke,

Je maakt me echt nieuwsgierig naar het eindresultaat.

mmm. speciaal kleurtje... Metaal of niet. Komen er stripings op?

tipje van de sluier?

Geert

origineel gepost door hanzzz

Jij bent ook erg lekker bezig. Je rechter deur zit mooi in de lijn van je achterspatbord.

Laat je de naden van de voorspatborden wel kitvrij? en nog even die gaatjes op je achterklep dicht lassen :P

Dag Hans,

Dankjewel, en ja inderdaad het valt mij ook helemaal niet tegen het plaatwerk goed te krijgen. Maar welke kitnaden bedoel je precies?

@ Geert,

Dankje Geert, die GT mag van jou mag er anders ook wel wezen hoor! Erg veel respect daarvoor.

Ik kan je wel een tipje van de sluier geven, waarom ook niet;):

DSCN16060001.jpg

Hans, heb inderdaad gehoord dat het gebeurt. Maar weet dan nu niet precies wat goed is en wat niet dan?

Kun je me wat tips geven dan op dat gebied? in de eerste instantie wilde ik die wel kitten (zoals origineel?)

Maar als er een beter alternatief is hoor ik die graag.

Groeten

peter

Het beste is om ze gewoon open te laten.

Maar wat een mooi project zeg.

Je kunt er gerust trots op zijn. Word een pracht manta.

ben benieuwd hoe hij word als ie klaar is.

keep up the good work

origineel gepost door Hulkie

Het beste is om ze gewoon open te laten.

Maar wat een mooi project zeg.

Je kunt er gerust trots op zijn. Word een pracht manta.

ben benieuwd hoe hij word als ie klaar is.

keep up the good work

Dankje!! ben er ook erg trots op:)

Maar hoe zit het dan met Water/Vocht etc? Dacht dat die kit er voor was omdat ook af te schermen? Dus zonder kit zou ik minder schade hebben uiteindelijk?

origineel gepost door peerke1987

Hans, heb inderdaad gehoord dat het gebeurt. Maar weet dan nu niet precies wat goed is en wat niet dan?

Kun je me wat tips geven dan op dat gebied? in de eerste instantie wilde ik die wel kitten (zoals origineel?)

Maar als er een beter alternatief is hoor ik die graag.

Groeten

peter

open laten is het beste alternatief, en tussen de montagevlakken (tussen auto en spatbord dus) tectyl spritzen.

die kit gaat 100% scheuren, en dan lazert je lak eraf, en rot je auto weg

Ik heb voor alle montage vlakken gewoon kit band gebruikt. dit leek mij in iedergeval de beste optie.

Maar tussen die naden, mij leek strijk kit eigenlijk een goede optie. maar dat blijkt dus niet zo?

Heel mooie kleurkeuze.

Je maakt me zowaar jaloers.

Ware het niet dat de GT in de motorruimte parelgroen is en ik dit nog altijd heel mooi vind, dan had ik mogelijks voor zo een blauw gekozen. Ik heb lang getwijfeld.

Je manta wordt ongetwijfeld prachtig.

Geert

origineel gepost door gvy

Heel mooie kleurkeuze.

Je maakt me zowaar jaloers.

Ware het niet dat de GT in de motorruimte parelgroen is en ik dit nog altijd heel mooi vind, dan had ik mogelijks voor zo een blauw gekozen. Ik heb lang getwijfeld.

Je manta wordt ongetwijfeld prachtig.

Geert

Dankje wel!

Ik heb heel lang gezocht naar de goede kleurkeuze. Ben vele dealers langs gegaan om te kijken naar kleuren op auto's. Elke auto die voorbij kwam waar ik de kleur mooi van vond het kenteken en type opgeschreven. Totdat ik in de subaru garage kwam en de nieuwe Subaru WRX STI zag staan. Geweldige diepe blauwe kleur. Ik was verkocht!:wub:wub

Ik heb ook zitten twijfelen aan deze grijs:

Farrari Grigio Silverstone

Ferrari_599_grey_3.JPG

Je hebt het antwoord al 2 keer gehad :D

Het beste is dus om de naden open te laten, anders krijg je hier echt spijt van.

Buiten het scheuren om, gaat het aan de binnenkant door opspattend vuil ook nog eens eerder rotten. Door de naden open te laten krijg je meer ventilatie.

Zorg gewoon dat je je spatborden aan de binnenkant goed met hogedrukreiniger uitspuit zodat er geen vuil ophoopt dat nat kan blijven.

De spatbordnaden zijn fabrieksaf nooit gekit geweest!

Bij Mijn manta ga ik nergens kit gebruiken tussen de te monteren delen. Wel alle vaste naden afzonderlijk natuurlijk.

origineel gepost door hanzzz

Je hebt het antwoord al 2 keer gehad :D

Het beste is dus om de naden open te laten, anders krijg je hier echt spijt van.

Buiten het scheuren om, gaat het aan de binnenkant door opspattend vuil ook nog eens eerder rotten. Door de naden open te laten krijg je meer ventilatie.

Zorg gewoon dat je je spatborden aan de binnenkant goed met hogedrukreiniger uitspuit zodat er geen vuil ophoopt dat nat kan blijven.

De spatbordnaden zijn fabrieksaf nooit gekit geweest!

Bij Mijn manta ga ik nergens kit gebruiken tussen de te monteren delen. Wel alle vaste naden afzonderlijk natuurlijk.

das duidelijk!!;);)

Bij deze weer een upje:thumbup

Manta staat bij de spuiter, is stiekem veel werk aan. Maar het gaat in een vlot tempo waar ik erg blij mee ben!

Afgelopen week even langs geweest, spuiter had gebelt wat ze moesten doen met het front. Een stukje terug in het topic is te zien dat het front er het slechts aan toe is, even wezen bespreken. Toen gelijk ook een aantal foto's geschoten + een filmpje gemaakt.

Het gaat de goede kant op!

IMAG0085.jpg

IMAG0086.jpg

IMAG0087.jpg

IMAG0088.jpg

IMAG0089.jpg

IMAG0091.jpg

IMAG0092.jpg

IMAG0093.jpg

En nog een filmpje voor de liefhebbers

Manta nog steeds bij de spuiter, nu bezig met de deuren en achterklep gte lip en spoiler strak te maken.

Ondertussen ben ik verder gegaan met de remmen van de manta,

1x setje Peugeot 205 GTI klauwen voor de achter remmen.

1x origineel setje manta A klauwen voor de voor remmen.

Nu zijn die peugeot klauwen wel in orde,

maar die manta A klauwen zijn toch wel een beetje naar de gal, heeft er iemand een idee hoe ik deze het beste kan oplappen? zijn er revisie setjes voor of? Al de rubbers zijn uitgedroogd. Tjah eigenlijk moet alles vervangen worden?

Tips zijn erg welkom!

hier de foto's:

IMAG0098.jpg

IMAG0099.jpg

IMAG0100.jpg

IMAG0101.jpg

Terug
Naar boven