• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta B1 2.0 16V

Weer eens buiten geweest, veel bekijks gehad en gelijk maar even gestopt voor een paar foto's.

DSC05193.JPG

DSC05196.JPG

DSC05205.JPG

Heel mooi geworden! Jullie hebben aardig de gang er in gehouden met de opbouw!

Hij is van achteren nog iets verder ingezakt zie ik?

Ik zal maar weer eens wat plaatsen, zie de laatste tijd te weinig foto's verschijnen in het manta gedeelte. ;)

Met het einde van de zomer in zicht laatst nog even een rondje zeeland gereden.

SSA45696_zps9da7c42b.jpg

SSA45699_zps069b8674.jpg

SSA45700_zpsf6d7d109.jpg

SSA45705_zps04079d10.jpg

Ook bij Barry (sniksnak) een setje remschijven gekocht om het geheel wat beter tot stilstand te kunnen krijgen, gelijk met stalen remleidingen gemonteerd.

DSC05248_zps55329a7b.jpg

DSC05257_zps1188815f.jpg

DSC05264_zps22dbd5a5.jpg

We hebben het injectiesysteem ook ge-upgrade, ik vermoedde dat de originele LE injectors waar ik nu mee rondreed niet helemaal fris waren.

Dit bleek wel na de test. Waar ze alle 4 op 3 bar ongeveer 190cc/min moesten geven verschilde dit nogal. (145cc / 170cc / 190cc / 130cc :shock: )

Wel lag er nog een c24ne set die allemaal als nieuw in bleken te spuiten, gelijk maar voor die set gekozen en die gemonteerd compleet met c24ne brandstofrail. (beetje aanpassen noodzakelijk maar vanzelfsprekend een veel mooiere constructie)

Ook een instelbare branstofdrukregelaar gekocht om het allemaal nog iets beter af te kunnen regelen.

DSC05236_zpsc2c3584b.jpg

DSC05238_zpsb51a77a6.jpg

DSC05240_zpsbde09e55.jpg

Hoe maak je nou eigelijk zelf iets om je injectors te kunnen testen/reinigen?

Je pakt om te beginnen een oud aquarium van je vrouw uit de schuur, wat toch maar in de weg lag. (nee schat, we spuiten er alleen water door, geen benzine... :angel )

Brandstofpomp, tankje, drukreregelaar, 12v erop, wijst zichzelf wel eigelijk.

Spuiten maar.

DSC05276_zpsda89de94.jpg

DSC05278_zpsc10d282c.jpg

DSC05284_zps0faa6963.jpg

DSC05286_zpsfd62927b.jpg

Zo hoort het er natuurlijk niet uit te zien, hier is iets goed mis met de injectors...

DSC05298_zps6820dd7c.jpg

Op 3 bar moet dit er uit komen in 1 minuut. Deze set gaf een perfecte opbrengst en had een prachtig inspuitbeeld. :wors

DSC05301_zps4dcb5fb2.jpg

DSC05306_zpsf76feb32.jpg

:thumb

Heel mooi geworden! Jullie hebben aardig de gang er in gehouden met de opbouw!

Hij is van achteren nog iets verder ingezakt zie ik?

Hier in belgie bij de club "the manta revolution" hebben ze een lid die zo goed als de zelfde gebouwd heeft,.. zelfde kleuren en al!! super!!!!

Ik zal maar weer eens wat plaatsen, zie de laatste tijd te weinig foto's verschijnen in het manta gedeelte. ;)

Met het einde van de zomer in zicht laatst nog even een rondje zeeland gereden.

SSA45696_zps9da7c42b.jpg

SSA45699_zps069b8674.jpg

SSA45700_zpsf6d7d109.jpg

SSA45705_zps04079d10.jpg

Ook bij Barry (sniksnak) een setje remschijven gekocht om het geheel wat beter tot stilstand te kunnen krijgen, gelijk met stalen remleidingen gemonteerd.

DSC05248_zps55329a7b.jpg

DSC05257_zps1188815f.jpg

DSC05264_zps22dbd5a5.jpg

We hebben het injectiesysteem ook ge-upgrade, ik vermoedde dat de originele LE injectors waar ik nu mee rondreed niet helemaal fris waren.

Dit bleek wel na de test. Waar ze alle 4 op 3 bar ongeveer 190cc/min moesten geven verschilde dit nogal. (145cc / 170cc / 190cc / 130cc :shock: )

Wel lag er nog een c24ne set die allemaal als nieuw in bleken te spuiten, gelijk maar voor die set gekozen en die gemonteerd compleet met c24ne brandstofrail. (beetje aanpassen noodzakelijk maar vanzelfsprekend een veel mooiere constructie)

Ook een instelbare branstofdrukregelaar gekocht om het allemaal nog iets beter af te kunnen regelen.

DSC05236_zpsc2c3584b.jpg

DSC05238_zpsb51a77a6.jpg

DSC05240_zpsbde09e55.jpg

Hoe maak je nou eigelijk zelf iets om je injectors te kunnen testen/reinigen?

Je pakt om te beginnen een oud aquarium van je vrouw uit de schuur, wat toch maar in de weg lag. (nee schat, we spuiten er alleen water door, geen benzine... :angel )

Brandstofpomp, tankje, drukreregelaar, 12v erop, wijst zichzelf wel eigelijk.

Spuiten maar.

DSC05276_zpsda89de94.jpg

DSC05278_zpsc10d282c.jpg

DSC05284_zps0faa6963.jpg

DSC05286_zpsfd62927b.jpg

Zo hoort het er natuurlijk niet uit te zien, hier is iets goed mis met de injectors...

DSC05298_zps6820dd7c.jpg

Op 3 bar moet dit er uit komen in 1 minuut. Deze set gaf een perfecte opbrengst en had een prachtig inspuitbeeld. :wors

DSC05301_zps4dcb5fb2.jpg

DSC05306_zpsf76feb32.jpg

:thumb

Hier in belgie bij de club "the manta revolution" hebben ze een lid die zo goed als de zelfde gebouwd heeft,.. zelfde kleuren en al!! super!!!!

Ja das den Kurt, heeft ie mooi gedaan hoor.

Ja Hans, scheelt weer in de centen he, het meeste aan onderdelen heb je al snel dubbel of 3 dubbel als je manta rijdt, het kost je dan misschien net de maatbekers als het meezit. ;)

Bij ons in de buurt kost het rond de 100 euro om 4 injectoren te laten testen en reinigen.

Onze kast is misschien iets beperkter omdat we nu alleen maar met 100% duty cycle kunnen werken (kan je natuurlijk wel uitgebreider maken als je er zin in hebt) maar dit is goed genoeg om het sproeipatroon te kunnen controleren, maximum flow, injectors bij elkaar matchen tot een mooie gelijke set, en eventueel een reiniger er doorheen jagen. (liever door m'n aquarium dan m'n motor in)

Ik denk dat men vaak de injectors vergeet te controleren op een goede werking, kapot gaan ze zelden, maar ik denk dat je er van staat te kijken hoeveel er niet optimaal zullen werken door vervuiling of lekkage.

Zeker met dat oude spul waar wij mee rijden. :thumb

Interessante post!

Ik heb namelijk ook een complete c24ne aanzuigbrug liggen, en heb deze gedemonteerd. Maar het lukte me voor geen ene meter om die injectierail op dat 3.0E inlaatspruitstuk te krijgen, ook niet met een kleine aanpassing.... ben toch benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen heb.. kan het op de foto's niet goed zien.

Ik heb nu de C24NE injectoren al 'geknipt' dwz bovenkant eraf gesneden, zodat er nu slangen op kunnen.

Die test met dat aquarium is zeer interessant, maar is het niet zo dat het schadelijk is voor de spoelen in de injectoren door ze zo lang 'open' te zetten?

Op die C24NE injectie rail zit volgens mij toch ook standaard zo'n vaccuumpot? Waar heb je die gelaten? En die andere potten die erbij zitten? Niet nodig?

Ik neem aan dat je de druk weer op 3bar afgeregeld hebt.

Merk je nog wat van die remmen upgrade?

Ha Lammert,

Nou die kleine aanpassing aan de rail kan je wel vergeten, pak hem er maar eens bij en kijk waar het allemaal niet past, je moet echt alles wat in de weg zit en wat weg kan gewoon er af slopen, en hier en daar weer dichtlassen.

Standaard brandstofdrukregelaar is weg, tot op de rail weg geslepen en weer dichtgelast, alle andere uitstulpingen ook.

Er blijft dan echt een kale rail over. Zit dus wat werk aan!

Wat betreft het testen, ik denk dat die minuut open staan wel mee valt, wordt misschien een ander verhaal als je ze bij wijze van spreken een uur lang laat sproeien, maar dat was ik ook niet van plan om te gaan proberen. :D

De druk kan ik je nog geen antwoord op geven, ben er nog niet helemaal klaar mee dus deze is mogelijk nog aan verandering onderhevig. ;)

Richting 3 bar komt het wel op neer.

Remmenupgrade is goed merkbaar in de zin dat ik in elk geval van een trilling af ben, veroorzaakt door een oude kromme schijf.

Ook hier nog geen definitieve uitspraak over, moet nog even goed ontlucht worden, daarna zal ik er nog een goed mee gaan remmen.

Ja das den Kurt, heeft ie mooi gedaan hoor.

Ja Hans, scheelt weer in de centen he, het meeste aan onderdelen heb je al snel dubbel of 3 dubbel als je manta rijdt, het kost je dan misschien net de maatbekers als het meezit. ;)

Bij ons in de buurt kost het rond de 100 euro om 4 injectoren te laten testen en reinigen.

Onze kast is misschien iets beperkter omdat we nu alleen maar met 100% duty cycle kunnen werken (kan je natuurlijk wel uitgebreider maken als je er zin in hebt) maar dit is goed genoeg om het sproeipatroon te kunnen controleren, maximum flow, injectors bij elkaar matchen tot een mooie gelijke set, en eventueel een reiniger er doorheen jagen. (liever door m'n aquarium dan m'n motor in)

Ik denk dat men vaak de injectors vergeet te controleren op een goede werking, kapot gaan ze zelden, maar ik denk dat je er van staat te kijken hoeveel er niet optimaal zullen werken door vervuiling of lekkage.

Zeker met dat oude spul waar wij mee rijden. :thumb

ik wacht rustig af :-)

Heb dezelfde remmen ook op mijn ascona zitten, met astra GSI klauwen;)

In ieder geval heel interessant, omdat je bijna het zelfde uitspookt als wat ik op de planning heb staan ;-)

Terug
Naar boven