Het is alweer een paar maanden stil geweest, tijd voor een update.
Afgelopen winter heb ik de knoop doorgehakt en de KDFI ecu verkocht wegens toch blijvende teleurstellende resultaten.
Dit systeem bleef zich instabiel gedragen, ik was er helemaal klaar mee.
Ja, 2e ecu die ik had was uiteindelijk net zo slecht. Eerder dachten we dat dit exemplaar wel een stabiel 5v signaal gaf.
Wat bleek, koud gemeten en te vroeg gejuicht... Ook deze ging gigantisch schommelen naarmate hij langer aanstond.
Gewoon slecht gebouwd. :fy1
Na wat ik eerder al had gezien op het Adaptronic forum en na gesprekken met Ruud Visser - RV Engineering heb ik besloten om een Adaptronic e420D aan te schaffen.
Heb het nu een aantal weken lopen, zowel het aansluiten als het programmeren is een stuk fijner verlopen.
Nu nog gemapt op straat door Ruud, binnenkort de bank op.
Dit zal voornamelijk zijn om te kijken of er met de ontstekingscurve nog winst valt te behalen, en natuurlijk om eindelijk te zien wat deze low budget gaskleppen naast herrie en een felle gasreactie nu eigelijk opleveren aan vermogen.
Met de huidige afstelling kan er met de manta zelfs weer als een luie diesel gereden worden, indien gewenst gewoon lui meetuffen in het verkeer. (file rijden was eerst een nachtmerrie!)
Dit systeem is wél ten alle tijden stabiel en doet elke dag gewoon hetzelfde zonder verassingen, afr waardes die overhoop gegooid zijn etc. etc. Werkt gewoon zoals het hoort na aansluiten.
Ook leuk; de manta draait nu in Alpha-N mode op sequentieele injectie, peak&hold drive op de injectors (gewoon standaard mogelijk) , geen geknoei met weerstanden om een goed krukas positie signaal te kunnen bereiken.
En zo zijn er nog wel meer leuke dingen zoals véél betere acceleratie verrijking dmv MAP prediction.
En er zit een sleutelhanger/bieropener bij! :wors
Beeldmateriaal van de dynorun en op straat komen nog een keer
http://www.adaptronic.nl :thumb