• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Manta B1 2.0 16V

Geen punt, is geen haast mee. :thumb

Deze welbekende rakkers staan op zolder te wachten, ze blijven mooi he. :wub

ResizeofSSA43757.jpg

Kleine reparatie van de bekende instapschade laat ik nog een keer doen.

PS verkleurde deel op de achtergrond is gelukkig niet het zitgedeelte van de bank, maar een extra "reserve/donor" rugdeel.

lenn0 wrote:
Kleine update,

Misschien niet zo heel spannend, maar ik vond het wel een mooie foto van de aangepaste kettingspanner:

DSC04006.jpg

Nieuwe 9inch koppeling:

DSC04045.jpg

Wat is er precies aangepast aan de ketting spanning?

Geen 6-punts koppeling?

lenn0 wrote:
Kleine update,

Misschien niet zo heel spannend, maar ik vond het wel een mooie foto van de aangepaste kettingspanner:

DSC04006.jpg

Nieuwe 9inch koppeling:

DSC04045.jpg

Wat is er precies aangepast aan de ketting spanning?

Geen 6-punts koppeling?

@lenn0 wrote:Nog een kleine update:

DSC03943.jpg

DSC03957.jpg

DSC03942.jpg

Het blok is inmiddels flink opgefrist, voorzien van een hoop nieuwe onderdelen en een laagje verf.

Eerst even slapen en dan de RDW eens bellen of ik de manta volgende week maandag op eigen kracht met een eendagskenteken kan gaan voorzien van een eigen nederlands kenteken.

Zou je eens kunnen vertellen wat jij allemaal aan het blok gedaan hebt? Ben toevallig zelf ook een 2.4 aan het reviseren, maar ben nog een leek op dit gebied.

Heb je de cilinders ook laten honen?

@lenn0 wrote:Nog een kleine update:

DSC03943.jpg

DSC03957.jpg

DSC03942.jpg

Het blok is inmiddels flink opgefrist, voorzien van een hoop nieuwe onderdelen en een laagje verf.

Eerst even slapen en dan de RDW eens bellen of ik de manta volgende week maandag op eigen kracht met een eendagskenteken kan gaan voorzien van een eigen nederlands kenteken.

Zou je eens kunnen vertellen wat jij allemaal aan het blok gedaan hebt? Ben toevallig zelf ook een 2.4 aan het reviseren, maar ben nog een leek op dit gebied.

Heb je de cilinders ook laten honen?

Er zit een mechanische aanslag op de kettingspanner, om te voorkomen dat bij onrustig lopen deze te ver terug kan slaan.

Koppeling is gewoon een nieuwe originele sachs 4 punts, ik zie in mijn geval het nut niet zo van een 6 punts, gezien het blok eigelijk gewoon standaard is.

9 inch is dan misschien zelfs al overdreven. ;)

Wat is er allemaal aan het blok gedaan? Nieuw laagje verf, verder niks natuurlijk. :jerry

Cilinders zijn niet gehoond, de wanden waren nog erg netjes. Geen hoongroeven als nieuw natuurlijk, maar gewoon nog goed, ze zaten er dus zelfs nog in.

Lagers waren als nieuw, die zijn allemaal keurig opgemeten en toen weer mooi terug in elkaar gezet zoals ze zaten.

Was gewoon een kwestie van geluk dat ik een echt een hele frisse c24ne gevonden heb, had gewoon niks geleden in de omega station waar ie uitkwam, alles zichtbaar goed onderhouden.

Wel gedaan; alles van binnen en buiten schoon gemaakt, nieuwe zuigerveren, nieuwe waterpomp, nieuwe valve seals, kleppen opnieuw ingeslepen, nieuwe kettinggeleiders en spanner etc.

oliepomp gecontroleerd. En ik vergeet misschien nog wel iets.

Heb alle vertrouwen in het blok. Compressie koud gemeten alles mooi rond de 14bar, lektest keurig.

Wat jij nodig heb bij je revisie kan ik niet zeggen, ik ken de staat niet.

Er zit een mechanische aanslag op de kettingspanner, om te voorkomen dat bij onrustig lopen deze te ver terug kan slaan.

Koppeling is gewoon een nieuwe originele sachs 4 punts, ik zie in mijn geval het nut niet zo van een 6 punts, gezien het blok eigelijk gewoon standaard is.

Wat is er allemaal aan het blok gedaan? Nieuw laagje verf, verder niks natuurlijk. :jerry

Cilinders zijn niet gehoond, de wanden waren nog erg netjes. Geen hoongroeven als nieuw natuurlijk, maar gewoon nog goed, ze zaten er dus zelfs nog in.

Lagers waren als nieuw, die zijn allemaal keurig opgemeten en toen weer mooi terug in elkaar gezet zoals ze zaten.

Was gewoon een kwestie van geluk dat ik een echt een hele frisse c24ne gevonden heb, had gewoon niks geleden in de omega station waar ie uitkwam, alles zichtbaar goed onderhouden.

Wel gedaan; alles van binnen en buiten schoon gemaakt, nieuwe zuigerveren, nieuwe waterpomp, nieuwe valve seals, kleppen opnieuw ingeslepen, nieuwe kettinggeleiders en spanner etc.

Heb alle vertrouwen in het blok. Compressie koud gemeten alles mooi rond de 14bar, lektest keurig.

@lenn0 wrote:Er zit een mechanische aanslag op de kettingspanner, om te voorkomen dat bij onrustig lopen deze te ver terug kan slaan.

thanks, wat een mazzel dus :-)

blok dat ik heb is al gebruikt voor circuit racen, dus ik verwacht wel wat werk aan de winkel als ik hem openhaal.

Is die kettingspanner een zelfbouw iets? of ook zo te verkrijgen?

En waar heb je die klepseals en distributie onderdelen vandaan?(kettinggeleider, etc)

@lenn0 wrote:Er zit een mechanische aanslag op de kettingspanner, om te voorkomen dat bij onrustig lopen deze te ver terug kan slaan.

thanks, wat een mazzel dus :-)

blok dat ik heb is al gebruikt voor circuit racen, dus ik verwacht wel wat werk aan de winkel als ik hem openhaal.

Is die kettingspanner een zelfbouw iets? of ook zo te verkrijgen?

En waar heb je die klepseals en distributie onderdelen vandaan?(kettinggeleider, etc)

Zelf bouwen. :thumb

Alles is te krijgen bij revisiebedrijven en de normale onderdelen toko's , via hbase enzo.

Van de week weer eens wat foto's plaatsen, eindresultaat van de uitlaat bijvoorbeeld...

Zelf bouwen. :thumb

Alles is te krijgen bij revisiebedrijven en de normale onderdelen toko's , via hbase enzo.

Van de week weer eens wat foto's plaatsen, eindresultaat van de uitlaat bijvoorbeeld...

Thanks! Hadden de cilinderwanden ook van die typische 'stootrandjes' op het bovenste punt waar de zuiger komt zitten?

Thanks! Hadden de cilinderwanden ook van die typische 'stootrandjes' op het bovenste punt waar de zuiger komt zitten?

Terug
Naar boven